Graviditetskvalme og offentlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

RiUL

Secrets skriver:

Fårk altså... Ser bare lige mig selv til forelæsning. Kære gud, please sig jeg ikke kommer til at døje så meget!

Forresten kan nogen svare mig på det her også? Hvordan var det med jeres første lægebesøg? Var det bare afsted en gang og få det hele ordnet? For jeg har talt med min læge i dag, og jeg skal afsted ikke mindre end 3 gange. Første gang i uge 7 hos en sygeplejerske, hvor jeg skal have lavet mine papirer. 2. gang uden efter for at få taget en blodprøve. 3. gang ugen efter igen, hvor jeg så endelig rent faktisk skal ind til lægen selv

Jeg har næsten lige været hos lægen, først var jeg til "samtale" hos sygeplejersken, hvor jeg fik lavet vandrejournal og fik taget blodprøve osv. Og så ugen efter var jeg inde ved lægen og fik svar på blodprøver og fik en lille snak Sådan foregik det hos min læge Men tror det er forskelligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Maja_4000

RiUL skriver:

Jeg har næsten lige været hos lægen, først var jeg til "samtale" hos sygeplejersken, hvor jeg fik lavet vandrejournal og fik taget blodprøve osv. Og så ugen efter var jeg inde ved lægen og fik svar på blodprøver og fik en lille snak Sådan foregik det hos min læge Men tror det er forskelligt

Det er det samme hos min læge (:

Anmeld

28. januar 2011

blomst84

RiUL skriver:

Guuud hvor smart Jeg har netop været i Fakta, hvor der lige pludselig lugtede grimt, og kunne bare mærke hvordan jeg blev rigtig dårlig  Og tanken om at ha poser med, har overhovedet ikke strejfet mig

Ja det kan sagtens betale sig med de poser, så man slipper for at kaste op på gulvet i f.eks Fakta

Anmeld

28. januar 2011

blomst84

Secrets skriver:

Åh nej Havde håbet man kunne undgå det

Altså nu kastede jeg op til uge 28 så blev bare vant til det og blev nærmest ligeglad med hvor jeg var osv, det var hver gang jeg lugtede noget grimt eller fik serveret noget mad jeg bare ikke syntes om

Anmeld

28. januar 2011

SSL

Secrets skriver:

Nogen der har erfaringer med det?

Noget siger mig, at jeg får det svært. Min mor kastede så meget op under hendes første graviditet (da hun ventede mig), at hun til sidst måtte indlægges pga. underernæring, fordi hun ikke kunne holde maden i sig..

Jeg har haft liiiidt småkvalme de sidste par dage, men her i eftermiddag er det sådan rigtig begyndt. Jeg har ikke kastet op endnu, men det er bare sådan en irriterende baggrundskvalme. Sidder oppe lige nu, fordi jeg ikke kan sove pga. kvalmen.. Det er værst når det hele lige "giver sig" forneden, og jeg lige får en omgang slemme mens-agtige smerter i en 5 mins. tid.

Det jeg egentlig bekymre mig for er, hvis jeg kommer ud for fx at stå i bussen og bare tænke: "Fuck, jeg skal kaste op, og det skal være NU!" eller samme hvis jeg sidder til forelæsning, er ude at handle ind, you name it. Har i oplevet at skulle kaste op et sted, hvor det var offentligt, og det virkede helt umuligt at løse det? Hvad gjorde i, og hvad skete der? Og har det være sådan, at i godt har kunne nå at finde et WC, hvis der var et i nærheden, eller er det bare NU??

Må indrømme jeg ville synes det var frygtelig ydmygende at opleve akut "Jeg skal brække mig" midt i en overfyldt bus

Hej søde

Jeg har jo ikke så mange råd, jeg vil bare lige ønske dig en dejlig graviditet, UDEN opkastninger på alverdens gader og stræder  hihi..

Anmeld

28. januar 2011

Frøken J.

Tusind tak for alle svar! Har smidt en pose med affaldsposer i håndtasken, så burde jeg være dækket ind. Så bliver det spændende at se hvornår/om opkastningerne træder ind!

Anmeld

29. januar 2011

Suzie-Q

Det her er ikke et svar på dit indlæg, kan bare se, du er to dage forud for mig.. jeg er 4+5 Har du termin 1. oktober?

Anmeld

29. januar 2011

Frøken J.

Suzie-Q skriver:

Det her er ikke et svar på dit indlæg, kan bare se, du er to dage forud for mig.. jeg er 4+5 Har du termin 1. oktober?

Ja, sådan ca. alt efter hvad jeg kan regne ud Så følges vi da pænt ad!

Anmeld

29. januar 2011

Suzie-Q

Secrets skriver:

Ja, sådan ca. alt efter hvad jeg kan regne ud Så følges vi da pænt ad!

Sejt! Vi må lige holde hinanden opdaterede og sådan

Anmeld

29. januar 2011

Frøken J.

Suzie-Q skriver:

Sejt! Vi må lige holde hinanden opdaterede og sådan

Helt klart! Ansøger lige om venskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.