Graviditetskvalme og offentlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Frøken J.

Nogen der har erfaringer med det?

Noget siger mig, at jeg får det svært. Min mor kastede så meget op under hendes første graviditet (da hun ventede mig), at hun til sidst måtte indlægges pga. underernæring, fordi hun ikke kunne holde maden i sig..

Jeg har haft liiiidt småkvalme de sidste par dage, men her i eftermiddag er det sådan rigtig begyndt. Jeg har ikke kastet op endnu, men det er bare sådan en irriterende baggrundskvalme. Sidder oppe lige nu, fordi jeg ikke kan sove pga. kvalmen.. Det er værst når det hele lige "giver sig" forneden, og jeg lige får en omgang slemme mens-agtige smerter i en 5 mins. tid.

Det jeg egentlig bekymre mig for er, hvis jeg kommer ud for fx at stå i bussen og bare tænke: "Fuck, jeg skal kaste op, og det skal være NU!" eller samme hvis jeg sidder til forelæsning, er ude at handle ind, you name it. Har i oplevet at skulle kaste op et sted, hvor det var offentligt, og det virkede helt umuligt at løse det? Hvad gjorde i, og hvad skete der? Og har det være sådan, at i godt har kunne nå at finde et WC, hvis der var et i nærheden, eller er det bare NU??

Må indrømme jeg ville synes det var frygtelig ydmygende at opleve akut "Jeg skal brække mig" midt i en overfyldt bus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

blomst84

Jeg havde altid en pose med i tasken. Hver morgen når jeg gik på arbejde kastede jeg op midt på gaden... Og tit kom der kommentare for folk såsom "det blev vidst sent i går". Men jeg vænnede mig til at kaste op forskellige steder, i netto, på jobbet osv osv.

Anmeld

28. januar 2011

Frøken J.

blomst84 skriver:

Jeg havde altid en pose med i tasken. Hver morgen når jeg gik på arbejde kastede jeg op midt på gaden... Og tit kom der kommentare for folk såsom "det blev vidst sent i går". Men jeg vænnede mig til at kaste op forskellige steder, i netto, på jobbet osv osv.

Åh nej Havde håbet man kunne undgå det

Anmeld

28. januar 2011

oo

hav ALTID en pose i tasken! jeg ørlede HVER gang vi kørte i bil, så der lå en hel rulle fryseposer i døren til mig og så havde jeg dem bare altid i tasken, for hos mig var det sådan at jeg TÆNKTE jeg ørlede og så ørlede jeg, der var ikke noget tid imellem

da jeg var ca 8 uger henne var vi til familiefest i Thisted og på hjemturen ørlede jeg på hvert eneste offentlige toilet fra Thisted til Faaborg. uden undtagelse! det kan IKKE anbefales! så langt hellere en plasticpose end et offentligt toilet. også fordi mine opkastninger ikke var sådan noget mildt noget, det var sådan at jeg klamrede mig til kummen med begge arme og var fuldstændig underlagt mine kropskramper  og det er eddermamer ulækkert at klamre sig til et offentligt toilet!!

Anmeld

28. januar 2011

ønskebørn74

Secrets skriver:

Noget siger mig, at jeg får det svært. Min mor kastede så meget op under hendes første graviditet (da hun ventede mig), at hun til sidst måtte indlægges pga. underernæring, fordi hun ikke kunne holde maden i sig..

Jeg har haft liiiidt småkvalme de sidste par dage, men her i eftermiddag er det sådan rigtig begyndt. Jeg har ikke kastet op endnu, men det er bare sådan en irriterende baggrundskvalme. Sidder oppe lige nu, fordi jeg ikke kan sove pga. kvalmen.. Det er værst når det hele lige "giver sig" forneden, og jeg lige får en omgang slemme mens-agtige smerter i en 5 mins. tid.

Det jeg egentlig bekymre mig for er, hvis jeg kommer ud for fx at stå i bussen og bare tænke: "Fuck, jeg skal kaste op, og det skal være NU!" eller samme hvis jeg sidder til forelæsning, er ude at handle ind, you name it. Har i oplevet at skulle kaste op et sted, hvor det var offentligt, og det virkede helt umuligt at løse det? Hvad gjorde i, og hvad skete der? Og har det være sådan, at i godt har kunne nå at finde et WC, hvis der var et i nærheden, eller er det bare NU??

Må indrømme jeg ville synes det var frygtelig ydmygende at opleve akut "Jeg skal brække mig" midt i en overfyldt bus

Jeg kastede op konstant... havde altid en rulle små affalds poser med... Og altid et par stykker af dem hevet af rullen så jeg var klar..

Anmeld

28. januar 2011

Sabina92

Jeg kastede kun op herhjemme, 2 gang på jobbet, ikke særlig fedt når man var kassedame

Anmeld

28. januar 2011

RiUL

blomst84 skriver:

Guuud hvor smart Jeg har netop været i Fakta, hvor der lige pludselig lugtede grimt, og kunne bare mærke hvordan jeg blev rigtig dårlig  Og tanken om at ha poser med, har overhovedet ikke strejfet mig

Anmeld

28. januar 2011

Frøken J.

Fårk altså... Ser bare lige mig selv til forelæsning. Kære gud, please sig jeg ikke kommer til at døje så meget!

Forresten kan nogen svare mig på det her også? Hvordan var det med jeres første lægebesøg? Var det bare afsted en gang og få det hele ordnet? For jeg har talt med min læge i dag, og jeg skal afsted ikke mindre end 3 gange. Første gang i uge 7 hos en sygeplejerske, hvor jeg skal have lavet mine papirer. 2. gang uden efter for at få taget en blodprøve. 3. gang ugen efter igen, hvor jeg så endelig rent faktisk skal ind til lægen selv

Anmeld

28. januar 2011

Chewy

Secrets skriver:

Jeg har ikke kastet op i offentligheden selvom jeg havde møj meget kvalme på et tidspunkt. Havde altid en pose med, men jeg synes altid at jeg liiiiige kunne holde mig. Heldigvis Men sker det så sker det, og sådan er det jo, og har du en pose med, er det jo slet ikke slemt

Jeg synes virkelig ikke, du skal være så bekymret for det. Der er jo en dejlig årsag til, at du har kvalme. Og skulle det ske offentligt, kan du jo bare slynge en bemærkning ud, så folk forstår du er gravid, så er jeg sikker på, der ikke er nogen der vrænger på næsen af det. Det er jo mere reglen end undtagelsen, at man har kvalme som gravid

Anmeld

28. januar 2011

Sabina92

Secrets skriver:

Fårk altså... Ser bare lige mig selv til forelæsning. Kære gud, please sig jeg ikke kommer til at døje så meget!

Forresten kan nogen svare mig på det her også? Hvordan var det med jeres første lægebesøg? Var det bare afsted en gang og få det hele ordnet? For jeg har talt med min læge i dag, og jeg skal afsted ikke mindre end 3 gange. Første gang i uge 7 hos en sygeplejerske, hvor jeg skal have lavet mine papirer. 2. gang uden efter for at få taget en blodprøve. 3. gang ugen efter igen, hvor jeg så endelig rent faktisk skal ind til lægen selv

Tror man normalt er afsted en gang (;

Jeg var deroppe oppe og teste, fik lavet mine papir og fik taget blodprøve, den første gang.

Men det er måske forskelligt fra sted til sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.