Hurtigt spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

MaybeBaby

Har den sidste uges tid døjet med sindsyg ondt i lænden. Kan ikke engang zumba(!!!)  Og det er især sidst på dagen og om aftenen, der kommer smerter. Det skal siges, at jeg står i butik, og er vant til at stå op i 8 timer uden problemer. Er i dag 6+3 og som 1. gangs gravid, så ved jeg ikke, om det er normalt i en graviditet eller skal jeg have set på lænden?

/Mette - som endnu ikke ved så meget! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

CamillaValby

MaybeBaby skriver:

Har den sidste uges tid døjet med sindsyg ondt i lænden. Kan ikke engang zumba(!!!)  Og det er især sidst på dagen og om aftenen, der kommer smerter. Det skal siges, at jeg står i butik, og er vant til at stå op i 8 timer uden problemer. Er i dag 6+3 og som 1. gangs gravid, så ved jeg ikke, om det er normalt i en graviditet eller skal jeg have set på lænden?

Jeg er lige med på en lure Har samme problem og jeg er ikke så langt som du kun 5+4

Anmeld

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MaybeBaby skriver:

du skal lave nogle rygøvelser.... ring til din læge, sådan rent forebyggende... bare sig at du gerne vil tage det i opløbet hvis det nu er noget der har tænkt sig at blive værre...

Anmeld

27. januar 2011

SussieThyssen

MaybeBaby skriver:

Hmmm...det bekymrer mig lidt, at du allerede reagerer på den måde.
Det kan lade til, at du måske er på vej ud i en tidlig bækkenløsning, så pas godt på dig selv.
Stop med Zumbaen og giv din læn og dit bækken tid til at hvile.
Hormoner kan nemlig ikke trænes væk når man er gravid, så du må gå lidt forsigtigt til værks.
Spørg endelig hvis der er noget du vil vide.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. januar 2011

MaybeBaby

Ni-ko-li-ne skriver:

du skal lave nogle rygøvelser.... ring til din læge, sådan rent forebyggende... bare sig at du gerne vil tage det i opløbet hvis det nu er noget der har tænkt sig at blive værre...

Skal hen til lægen d. 7 feb. sp kan jeg spørge der

Anmeld

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MaybeBaby skriver:

Skal hen til lægen d. 7 feb. sp kan jeg spørge der

ja, hvis du kan vente så længe....

et godt råd,, er at undgå vrid... dvs. sørg for at næsen og tå-spidserne peger samme vej uanset hvad du gør...

Anmeld

27. januar 2011

MaybeBaby

SussieThyssen skriver:

Hmmm...det bekymrer mig lidt, at du allerede reagerer på den måde.
Det kan lade til, at du måske er på vej ud i en tidlig bækkenløsning, så pas godt på dig selv.
Stop med Zumbaen og giv din læn og dit bækken tid til at hvile.
Hormoner kan nemlig ikke trænes væk når man er gravid, så du må gå lidt forsigtigt til værks.
Spørg endelig hvis der er noget du vil vide.

Kærligst
Sussie

Kan man allerede få bækkenløsning SÅ tidligt i graviditeten. Jeg spørger fordi jeg er hypermobil, og har fået at vide, at jeg allerede nu slet ikke skal tænke på at løfte noget tungt. Men det er mest  skulderen og ud i armene, jeg er hypermobil.

Anmeld

27. januar 2011

MaybeBaby

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, hvis du kan vente så længe....

et godt råd,, er at undgå vrid... dvs. sørg for at næsen og tå-spidserne peger samme vej uanset hvad du gør...

Tak tak

Anmeld

27. januar 2011

MaybeBaby

CamillaValby skriver:

Jeg er lige med på en lure Har samme problem og jeg er ikke så langt som du kun 5+4

Du skal være så hjertelig velkommen

Anmeld

27. januar 2011

SussieThyssen

MaybeBaby skriver:

Kan man allerede få bækkenløsning SÅ tidligt i graviditeten. Jeg spørger fordi jeg er hypermobil, og har fået at vide, at jeg allerede nu slet ikke skal tænke på at løfte noget tungt. Men det er mest  skulderen og ud i armene, jeg er hypermobil.

Ja...hvis du har hypermobile led (som jeg) og tilmed så MÅSKE er så uheldig at du også overproducerer for meget løsnehormon til bækkenbunden, så starter påvirkningen med det samme.
Hos mig begyndte smerterne også altid i 5-6 uge.

Jeg har en lille teori jeg pt arbejder på at finde ud af om der er noget hold i, så hvis det ikke gør noget at jeg spørger:
"Når du har mens, er du så øm i bækkenbunden evt hen over lænen og ned i lårene??""

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.