Jeg store fjols!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Carina1977

Louisiana28 skriver:

Og i øvrigt, så tror jeg, at hvis jeg ventede i flere måneder med, at fortælle min søn det, og han fik at vide hvor langt jeg var henne, så ville han blive både skuffet og såret over, at få det at vide så sent. Han kender godt månederne, og ville sagtens kunne tælle sig frem til, at der var langt under de 9 måneder til, at han skulle være storebror. Bare lige en tilføjelse til det andet

Uha sådan tænkte min søn heldigvis ikke. Jeg fortalte ham faktisk at jeg ville have haft ventet med at fortælle ham det, fordi der netop kan gå noget galt, og det forstod han godt

men det er også rart at jeg kan tage det lidt afslappet med det hele, og ikke skal gå og skjule noget længere. Og så er det bare SÅ stort, at se sit barn bare sådan stråle op

Og tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

anjada

Her har vi nu lillesøster på 5 uger, og storebror på snart 11 år. Og jeg fortalte ham det med det samme vi opdagede at jeg var gravid, for han har bare ventet i flere år, på at blive storebror, så jeg kunne slet ikk la være med at fortælle ham det.... Og han går bare op i det, både nu og imens jeg var gravid, han lavede mad, støvsugede og vaskede tøj, lige pludselig var han bare blevet en stor dreng hi hi.. Og nu hjælper han med lillesøster, og han er bare så stolt af hende, og synes det er så sejt at være storebror. Det er nu noget helt særligt at få børn med 10 års mellemrum

Anmeld

27. januar 2011

Louisiana

Carina1977 skriver:

Uha sådan tænkte min søn heldigvis ikke. Jeg fortalte ham faktisk at jeg ville have haft ventet med at fortælle ham det, fordi der netop kan gå noget galt, og det forstod han godt

men det er også rart at jeg kan tage det lidt afslappet med det hele, og ikke skal gå og skjule noget længere. Og så er det bare SÅ stort, at se sit barn bare sådan stråle op

Og tak

Det var godt, at han ikke tænkte sådan  Men nu er du jo heller ikke så langt henne, når du lige har været ved første lægebesøg.

Det er nemlig bare fedt, når man ikke skal gå på listetæer overfor sine børn - de kan også mærke det. Og tænk hvis man ikke sagde noget, og der så gik noget galt, så kan de slet ikke forstå hvorfor man er så ked. Nej, jeg synes det er meget bedre at fortælle dem det, når de er i den alder

Hvor er det skønt, at han er så glad

Anmeld

27. januar 2011

MaybeBaby

Carina1977 skriver:

Ja det kan du jo faktisk have ret i  men ihh altså, det var ikke ligefrem på den her måde, at jeg havde forestillet mig, at han skulle have haft det at vide. Jeg havde jo haft nogle forestillinger oppe i mit hoved om præcis, hvordan det skulle foregå, og så blev det slet ikke sådan. Ja ja.....men det vigtigste er jo at der er en storebror der glæder sig helt vildt. Han er allerede begyndt at snakke om, at når han eller hun skal starte i skole, så behøver jeg slet ikke hjælpe med lektierne, for det skal han nok sørge for hehe

Ej, hvor sød. Han har bare allerede taget storebror rollen til sig!  Dejlig læsning

/Mette

Anmeld

27. januar 2011

Carina1977

anjada skriver:

Her har vi nu lillesøster på 5 uger, og storebror på snart 11 år. Og jeg fortalte ham det med det samme vi opdagede at jeg var gravid, for han har bare ventet i flere år, på at blive storebror, så jeg kunne slet ikk la være med at fortælle ham det.... Og han går bare op i det, både nu og imens jeg var gravid, han lavede mad, støvsugede og vaskede tøj, lige pludselig var han bare blevet en stor dreng hi hi.. Og nu hjælper han med lillesøster, og han er bare så stolt af hende, og synes det er så sejt at være storebror. Det er nu noget helt særligt at få børn med 10 års mellemrum

Ja jeg tror altså også virkelig det bliver noget specielt. og de føler jo også at de er til stor gavn. mark snakker i hvert fald utroligt meget om, hvor meget han vil hjælpe til, og at jeg bare skal sætte mig over på sofaen, og så skal han nok ordne paragrafferne

hehe han skal nu også nok få lov til at hjælpe, det han nu kan og har lyst til. Er sikker på han bliver en super storebror

Det er faktisk rart når de er så store, for de viser jo en hel anden interesse, end f.eks. en 3-årig ville gøre. Det skal nok blive godt

Og tillykke med den lille  

Anmeld

27. januar 2011

Carina1977

MaybeBaby skriver:

Ej, hvor sød. Han har bare allerede taget storebror rollen til sig!  Dejlig læsning

/Mette

Ja han er bare sådan en dejlig omsorgsfuld dreng, og rigtig meget betænksom. Man kan jo ikke andet end at blive stolt af dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.