Hejsa alle sammen...
Nu står jeg og har købt hus sammen med min kæreste, vi skal også være forældre i maj/juni...
Men hvornår er man hinandens lige?
Altså han har lagt en stor udbetaling (Han har et godt betalt job, og sparet meget op) som selvfølgelig gør vi vil side billigere i det. Vi har valgt og lave papire på hvis vi går fra hinanden, ejer han først de penge han lagde, og derefter skal resten deles 50/50 mellem os...
Nu har vi valgt og dele vores lån op, så vi har et flexlån plus en prioritetskonto
(Man har indlån og en udlåns konto, med samme % i rente, så hvis der er ens beløb, f.eks +300,000 på Konto1 og -300,000 på konto2, er der ingen lånerenter. Men istedet for og betale det af på lånet, kan man bruge det til f.eks forbedringer/ny bil eller lign.)
hvor han kan lægge tæt på det fulde beløb, så vi skal låne mindre end først påregnet. Det betyder en billigere husleje, men.... Jeg vil jo som samlever, kunne "løbe" med hele det beløb som står i + på konto1. Og som min kæreste sagde, det er jo ikke fordi han ikke stoler på mig, men det er mange penge han har ude og flyve. Jeg knak fuldstændig og har haft nogle gode tudeture idag over det...
På sin vis kan jeg jo godt forstå ham, han kommer i alt til og betale mere end jeg nogensinde vil kunne betale. (Jeg skal lige studere færdig først, og bagefter er min løn ikke den samme som hans)
Jeg frygter lidt, jeg altid vil være "bagud", og aldrig vil være sidestillet med ham.. Jeg har altid været selvstændig med økonomi, og nu er jeg ikke kun ikke-selvstændig men vil også altid aldrig kunne betale det samme som han har lagt i vores hus... som jeg føler ikke vil være vores, men 70 % hans og 30% mit...
Hvordan gjorde I andre?
er desværre ikke plusmedlem, så man kan ikke svare anonymt...
Er det kun mig som har de her underlige tanker??
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal placere mine tanker, under "hystaden" eller "reelt problem"
er ano da jeg ikke vil frem med vores økonomiske situation...
Anmeld