baby vägt 5-6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. september 2008

Nawal

hejsa

Har väret inde på div. hjemmesider for at se ang. min datters vägt.. hun er 5mdr. og vejer 9.38kg.. kan ligsom forstå på de hjemmesider at mit barn vejer betydelig mere end hvad hun burde for sin alder!! er der andre end mig som har en super stor baby? (?)

håber på svar:$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2008

Becks

Nawal skriver:

hejsa

Har väret inde på div. hjemmesider for at se ang. min datters vägt.. hun er 5mdr. og vejer 9.38kg.. kan ligsom forstå på de hjemmesider at mit barn vejer betydelig mere end hvad hun burde for sin alder!! er der andre end mig som har en super stor baby? (?)

håber på svar:$

Hej :)

Min gudsøn er 6 mdr her den 26/9 og han vejer 8,3 og er 68... Hans SP siger at han ligger i den tunge ende af kurven...
Men altså min mening er at man ikke følge børn på en kurve... Babyer må gerne være tykke (L)
Så længe hun er sund og rask din datter... Og hun trives jo godt kan man se, så jeg ville ikke bekymre mig... babyer er jo forskellige :)

Knus beck(H)

Anmeld

21. september 2008

Tut

Hej,

Min søn var stor ved fødslen (4030g og 55 cm)

Som 5 mdr. var han 7720g og 70 cm.

Så længe din datter er glad og tilfreds, så skal man ikke tænke så meget på hvad andre siger/synes.

Hvor stor var hun ved fødslen, for det hænger altså også meget sammen med det. Da man ikke skal sammenligne et barn der vejede 2500g med et der vejede 4000g.

Knus

Tut

Anmeld

21. september 2008

fam.4xc

Man skal ALDRIG sammeligne børn med hinanden og man kan slet slet ik opstille det på den måde... kommer jo helt an på fødselsvægt!

Det er langt vigtigere at kikke på om barnet trivsel...og om den følger sin egen kurve.

Min datter vejede ved fødslen 3490 og vejer nu som 9 mdr 9,1 kilo. En pige i min mødregruppe vejede ved fødslen 5500 og vejer nu 12 kilo så der er jo en sammenhæng:P

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

Mine tre børn vejede da de var 5 mdr, henholdsvis 8 kg, 9,3 kg og 7,6 kg.
Der er jo forskel på mennesker...også små mennesker.(L)

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Man skal ALDRIG sammeligne børn med hinanden og man kan slet slet ik opstille det på den måde... kommer jo helt an på fødselsvægt!

Det er langt vigtigere at kikke på om barnet trivsel...og om den følger sin egen kurve.

Min datter vejede ved fødslen 3490 og vejer nu som 9 mdr 9,1 kilo. En pige i min mødregruppe vejede ved fødslen 5500 og vejer nu 12 kilo så der er jo en sammenhæng:P

Tror ikke det handler så meget om fødselsvægten...:) det er i hvert fald ikke min erfaring.
Knus Eva...

Anmeld

21. september 2008

fam.4xc

Hvad tror du så??

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

At nogle børn bare bliver store og andre små...:)
Min store dreng havde først fordoblet sin fødselsvægt da han var 2 år...og jeg synes der er mange børn med lav fødselsvægt som bliver meget store og den anden vej rundt, store nyfødte hvis vægt udligner sig og heldigvis for det...;)

Anmeld

21. september 2008

fam.4xc

muligvis.... derfor er det jo også vigtig ik at sammenligne børnene men se på hver enkels trivsel og egen kurve...;)

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

muligvis.... derfor er det jo også vigtig ik at sammenligne børnene men se på hver enkels trivsel og egen kurve...;)

Helt enig....jeg har nu prøvet at gå til kontrol med et barn der vejede for lidt og fået af vide at jeg skulle passe på med nummer to som skulle veje for meget....alle de kloge hoveder...:(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.