Ekstreme samlere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Hvem?

På TV3......

FØJ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Manakauapo

Føj altså

Anmeld

26. januar 2011

Hvem?

Valkyrien skriver:

Føj altså

Så du det i sidste uge - med hende den gamle dame og madvarene?

Der var det li før jeg måtte kaste op!

Anmeld

26. januar 2011

o1Mutte

Hvad er det for noget ? Har ikke den kanal.. :/ Nu blev jeg jo nysgerrig...

Anmeld

26. januar 2011

Manakauapo

Nej, det er første gang jeg ser det. Er normalt til møde om onsdagen, men er syg idag. Så er derfor hjemme. Programmet  gør det ikke ligefrem bedre på kvalmen..

Men det lyder virkelig klamt sidste gang..

Anmeld

26. januar 2011

Darling<3

SanneBoe skriver:

Åh, er du sart?? Hihi...

Det var bare så ulækkert, puh...

Men det er altså også virkelig synd for dem, det er jo en sygdom, hvor de skal have virkelig meget hjælp... !

Anmeld

26. januar 2011

Manakauapo

o1Mutte skriver:

Hvad er det for noget ? Har ikke den kanal.. :/ Nu blev jeg jo nysgerrig...

Du får lige programbeskrivelsen for idag..

Jake er 21 og har fuldstændig mistet livsmodet. Han føler sig fanget af sin egen samlermani og sin obsessive-kompulsive tilstand. Han samler affald som slikpapir, tomme flasker og fordærvet mad. Shirley er blevet kendt som en person, der ikke kan afvise en hjemløs kat. Derfor er folk begyndt at efterlade deres uønskede katte nær hendes hus, og nu er situationen i hendes eget hjem blevet uholdbar.
Udefra ser deres hjem helt almindelige ud. Men indenfor kæmper en familie for ikke at blive begravet i store mængder af ting. Julepynt. Sølvpapir. Aviser. Sække med tøj, der aldrig er blevet brugt. Hver person har kastet sin samlertrang over noget helt specifikt, og kan ikke slippe af med manien igen. Alt efter den enkeltes situation tilkaldes en psykolog, en professionel ”oprydder” eller et rengøringshold, som skal hjælpe samleren gennem en oprydningsproces og give vedkommende redskaber til at holde manien i skak. De ekstreme samlere hjælpes på den måde til en frisk start, og efter nogle uger vender vi tilbage for at se, om de har været i stand til at kontrollere deres samlertrang....

Anmeld

26. januar 2011

Noneother

Pyyyh ja. Det er jo sindsygt.

Min mor var osse samler. Dog ikke i sådan grad, men vi fandt godt nok nogle sjove ting da vi tømte boet efter hendes død.

Fik simpelthen den værste griner på, da jeg fandt et fint nedpakket glas asparges med sidste holdbarhedsdato: 11/3-2001

Tænk det huskede hun under flytningen, men glemte et maleri til 50.000... Jesus..

Anmeld

26. januar 2011

mor-til-vanessa

ja jeg så det sidst. hende der samlede på mad og det alt var rådent. nogle ting var flere år gammelt og hun spiste det stadig

Anmeld

26. januar 2011

Hvem?

DylleS Kone skriver:

Åh, er du sart?? Hihi...

Det var bare så ulækkert, puh...

Men det er altså også virkelig synd for dem, det er jo en sygdom, hvor de skal have virkelig meget hjælp... !

Det må være forfærdeligt at have det sådan, men at leve på den måde.... blir helt dårlig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.