Fordele/ulemper som gift/samlevende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

LittleStarsMadeByUs <3

Herhjemme er vi gift, og samlevende af ren kærlighed

Jeg går ikke ind for det praktiske omkring sådan noget, selvfølgelig er det godt og være gift når man har børn og hus, men altså, det skal for OS ikke være grunden til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

L-Mortil3

Tja, vi føler ingen forskel hvis du tænker økonomisk, ej heller følelsesmæssigt

Når man har været samlevende i, er det 2 år? (kan ikke huske det præcis) så i økonomisk sammenhæng betragtes man jo som proforma gift, og hører ind under samme regler.

Vi blev gift fordi vi elsker hinanden, men også med børnenes sikkerhed for øje. Der er desværre stadig ingen testamenter med mere, der dækker bedre end et giftemål

Anmeld

27. januar 2011

Baby_girl2011

Hvis man har boet sammen i mere end 6 år, har man samme fordele og ulemper som man er gift.. 

Jeg vil på ingen tidspunkt blive gift med min kæreste, da jeg ikke tro på ægteskaber.. 

Anmeld

27. januar 2011

Hansen97

JessiMus skriver:

Hvis man har boet sammen i mere end 6 år, har man samme fordele og ulemper som man er gift.. 

Jeg vil på ingen tidspunkt blive gift med min kæreste, da jeg ikke tro på ægteskaber.. 

bortset fra når man er på KH

Anmeld

27. januar 2011

Baby_girl2011

112233 skriver:

bortset fra når man er på KH

Jeps..

Anmeld

27. januar 2011

Den lykkelige

Vi vælger bevidst ikke at blive gift pga jeg skal i arbejde først, ellers kan vi ikke blive boende i huset hvis han er forsørger hvis vi er gift.. Selvom vi såååå gerne ville giftes.. men vi venter pga økonomiske grunde.. når vi så gifter os er det af ren kærelighed.. Men også fordi vi får en lille pige til februar og har hørt fra så mange det er godt at sikre hinanden.. indtil vi bliver gift har vi tegnet en krydslivsforsikring.. men gjorde vi allerede for 1 år siden da vi købte fælles hus..

Anmeld

27. januar 2011

sandramor

min kæreste og jeg er forlovede og vil rigtig gerne giftes.... men fordi jeg desværre endnu ikke har haft held til at finde et arbejde og min dagpenge udløber inden for overskuelig tid tør vi ikke gifte os før jeg har fundet arbejde.... netop pga den kontant hjælp jeg IKKE håber at ende på..... for kan jo desværre intet få hvis vi er gift..... jeg sys det er træls det skal være sådan..... men sådan tænker vi desværre lige i øjeblikket da vi vil komme til at sidde rigtig hårdt i det hvis han skal forsørge mig og min datter......

Anmeld

27. januar 2011

Corn

Vi havde to børn sammen, hus og biler, så den eneste måde hvorpå vi kunne sikre hinanden BEDST var ved at gifte os.

Jeg har aldrig villet giftes, men man kan ikke forsikre/testamentere/give/arve hinanden på bedste vis, medmindre man er gift.

Så for at sikre mig, min mand og ungerne, blev vi gift.

Min mand har iøvrigt også altid drømt om at blive gift, med hvid brud, kirke og stor fest, så han fik lov til kirke og kjolen i hvidt, men ellers tonede jeg festen ned med en reception, og så de nærmeste til spisning.

Og så fik min far en stor drøm opfyldt, at følge hans datter op af kirkegulvet, det kunne han ikke med min søster som er muslim

Anmeld

27. januar 2011

Clisolka

Vi vil gerne giftes - på et tidspunkt, men vi venter Jeg har en kæreste på kontathjælp, så jeg vil stå som forsørger hvis vi gifter os - og han vil få mindre udbetalt

Anmeld

27. januar 2011

Mumto3

Vi er gift og det giver mig følelsesmæssig og økonomisk sikkerhed.

Følelsesmæssigt fordi jeg ved at han ikke bare kan tage sit tøj og skride! Det er en lang proces at blive skilt og jeg håber på at han ville komme på andre tanker i løbet af den proces, hvis det nogen sinde skulle komme der til.

Det giver også tryghed at vide at han ret faktisk har har lyst til at fri til mig og han har sagt JA til at ville dele resten af sit liv med mig. Han VIL mig virkelig!!!

Det giver økonomisk tryghed på den måde at vi skal dele alt. Jeg går hjemme og han tjener penge, men skulle vi blive skilt skla jeg have halvdelen fordi vi er gift. (var vi ikke gift, så var det hele hans).

Det giver mig økonmisk tryghed at vide, at hvis han skulle gå hen og dø, så arver jeg så meget at jeg kan blive boende i huset med børnene. Hvis vi ikke var gift, skal pengene 'låses' inde indtil børnene fylder 18 år, og jeg har ikke råderet over dem.

-og derudover er det bare skønt at have en stor og særlig dag at tænke tilbage på!!! og minde hinanden om hvor fantastisk det var.

Vi har nu været gift i 8½ år, og vi synes stadig at vores bryllup var det mest fantastisk man overhovedet kan forestille sig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.