Fordele/ulemper som gift/samlevende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Louisiana

Hvad ser I, som de største fordele og ulemper ved, at være gift eller samlevende??

Hvad har fået jer til, at tage beslutningen om, at gøre det ene eller det andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Louisiana

Ingen??

Anmeld

26. januar 2011

Plysbjørnen

Altså fordele og ulemper sådan ser jeg ikke på det.

Jeg valgte at blive gift fordi jeg elsker min mand, og han elsker mig.

Man skal ikke vælge at blive gift pga. fordelene ved det frem for at være samlevende.

Anmeld

26. januar 2011

saxa

BBK skriver:

Altså fordele og ulemper sådan ser jeg ikke på det.

Jeg valgte at blive gift fordi jeg elsker min mand, og han elsker mig.

Man skal ikke vælge at blive gift pga. fordelene ved det frem for at være samlevende.

Anmeld

26. januar 2011

B&J

Jeg valgte af flytte sammen med min kæreste fordi jeg elsker ham kan slet ikke se nogle ulemper og fordele er klart han er min og kun min

Anmeld

26. januar 2011

Hansen97

Flyttede sammen og blev gift af den simple grund at vi elsker hinanden og vil hinanden. Intet fornuftigt blev tænkt... Vi gjorde det af kærlighed!

Anmeld

26. januar 2011

Lysdal

Vi er ikke gift endnu, men forloved på (snart) 3. år

men vi skal faktisk giftes i år og det gør vi ikke for andet end fordi vi elsker hinanden og fordi vi har været gennem rigtig meget, men trods det, er vi stadig sammen !! der må være noget med os, noget HELT specielt!! og vi elsker hinanden ufattelig højt..

Anmeld

26. januar 2011

Louisiana

Jeg skulle nok ha' uddybet mit spørgsmål

Naturligvis skal man gifte sig fordi man elsker hinanden  Men jeg kender flere, som ikke har giftet sig, fordi de ikke har råd - ikke fordi de ikke har råd til bryllupet, men fordi de mister penge i hverdagen, ved at gifte sig. Kender andre, som har giftet sig hurtigere end de ellers havde planlagt, fordi der var nogle fordele ved det i forhold til børn, og også pga økonomien. Det er desværre ikke alle der kan gifte sig, alene fordi de elsker hinanden...

Anmeld

26. januar 2011

eElak

Jeg ville ikke giftes med min X, fordi.. 

• jeg tror ikke på ægteskabet - tror på at folk kan leve lige så godt sammen uden at have papirer på det
  • I vores tilfælde ville det gå over vores indtægt, da han var på kontanthjælp, og jeg skulle så forsørge ham
  • Desuden er det alt for meget bøvl hvis man bliver skilt igen.. 

jeg er også kynisk på det punkt, når det gælder mig selv.. 

Der er jo også fordele ved ægteskabet som den øgede sikkerhed, det er nemmere at optage lån, og så er der ikke så meget bøvl med testamentet.. 

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Hvad ser I, som de største fordele og ulemper ved, at være gift eller samlevende??

Hvad har fået jer til, at tage beslutningen om, at gøre det ene eller det andet?

Niels og jeg var samlevende fra '99 til 2007, da vi sådan lidt hurtigt besluttede os til at blive gift.
Vi havde snakket om det af og til, men ikke rigtigt fået det gjort.
Faktisk var det mest mig, der trak i land (nr 3 mand, han 13 år yngre osv)
Endeligt var det heller ikke spor vigtigt for os, da vi var/er spirituelt gift, så i realiteten var det kun et stykke papir fra den fysiske verden.
Men i 2007 trådte den nye arvelov i kraft, som ville gøre, at når jeg havde 3 børn, så ville Niels få store problemer med at få lov til at sidde i uskiftet bo og den slags, når jeg havde børn, og vi var ugift, så derfor blev vi enige om, at NU skulle det være.
Ellers er der ingen forskel på før og nu.
Vi er lige lykkelige og elsker hinanden højt, og har som sagt været sammen i 12 år og været gift i snart 4.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.