hva dælen gør jeg galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

SussieThyssen

quar20 skriver:

Hej piger..

Har inderligt brug for et råd..

Amningen har været en kamp for mig fra dag 1, men der har været nogle perioder hvor det bare har været helt fantastisk..

MEN MEN nu sidder jeg her, Liam er 10 uger gammel, vi havde lige fået indført at han spiste hver 2½ time/hver 3time..!! OGSÅ OM NATTEN - MEN MEN de sidste 3 dage er gået HELT af H til..!! Han spiser HVER TIME IGEN, og han sover MEGET MEGET lidt..!! Faktisk går det mig så meget på at jeg har været så ked og grædt flere gange..!! Har bare ønsket den her amning SÅ LÆNGE, men har virkelig kæmpet for den.. Men nu ja nu syntes jeg bare det hele falder på jorden..!! Bliver ved med at lægge ham til brystet for har virkelig ikke lyst til flaske..!! Men igår aftes måtte jeg opgive og der spiste han 60ml og sov 3 timer i træk..!! Så fik han bryste derefter også spiste han  hver time..!!

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre  - ja hvad ville i gøre?

Gør jeg noget galt eller?.. Brysterne når jo ikke at blive fyldte når han spiser hver time, så han blir godt sur når der ikke er mere..!! Og strækker jeg den som jeg har prøvet så SKRIGER han voldsomt UDEN STOP indtil han får brystet...

Tjaaa...det er ikke for at gøre dig ked af det søde ven, men nogle kvinders mælkeproduktion falder bare efter et stykke tid og holder så op uanset hvor meget de kæmper.
I gamle dage døde barnet så af sult, hvis ikke der var en der kunne amme det i stedet, eller man gav det gede- eller komælk.
Så enkelt var det.
Jeg har aldrig kunnet amme mine, uanset hvad jeg forsøgte...jeg producerede aldrig så meget, at det overhovedet kunne vejes på ungerne, og præcis på første mensdag, stoppede mælken helt.
Jeg var tørlagt.

Så..måske skulle du begynde at supplere med lidt erstatning og så give hvad du selv har først, og flasken bagefter indtil din produktion holder helt op.
Du har forlængst givet de vigtigste ting gennem mælken og det tyder jo på at din guldklump ikke bliver mæt.
Men..det er så blot et forslag, set med mine øjne har du kæmpet en brav kamp og..for trolden er du en lige dejlig og god mor, hvad enten maden kommer fra dig eller en flaske du giver...bare det er mad

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Mumto3

Du har fået mange forskellige svar. Svar der peger i forskellige retninger, men jeg får dog lyst til at kommentere på din overskrift.

Du spørger. Hvad dælen gør jeg forkert? -og jeg har lyst til at svare: ikke noget!

For i mine øre, lyder det ikke som om der er noget galt, ikke sådan som du bekriver det i denne tråd.

Anmeld

27. januar 2011

quar20

SussieThyssen skriver:

Tjaaa...det er ikke for at gøre dig ked af det søde ven, men nogle kvinders mælkeproduktion falder bare efter et stykke tid og holder så op uanset hvor meget de kæmper.
I gamle dage døde barnet så af sult, hvis ikke der var en der kunne amme det i stedet, eller man gav det gede- eller komælk.
Så enkelt var det.
Jeg har aldrig kunnet amme mine, uanset hvad jeg forsøgte...jeg producerede aldrig så meget, at det overhovedet kunne vejes på ungerne, og præcis på første mensdag, stoppede mælken helt.
Jeg var tørlagt.

Så..måske skulle du begynde at supplere med lidt erstatning og så give hvad du selv har først, og flasken bagefter indtil din produktion holder helt op.
Du har forlængst givet de vigtigste ting gennem mælken og det tyder jo på at din guldklump ikke bliver mæt.
Men..det er så blot et forslag, set med mine øjne har du kæmpet en brav kamp og..for trolden er du en lige dejlig og god mor, hvad enten maden kommer fra dig eller en flaske du giver...bare det er mad

Kærligst
Sussie

jeg kan ikke gøre andet end at give dig den aller største  varmeste ...!!

1000 mange tak for alle de søde ord. . Det var lige hvad jeg havde brug for..!!

Anmeld

27. januar 2011

quar20

Mumto3 skriver:

Du har fået mange forskellige svar. Svar der peger i forskellige retninger, men jeg får dog lyst til at kommentere på din overskrift.

Du spørger. Hvad dælen gør jeg forkert? -og jeg har lyst til at svare: ikke noget!

For i mine øre, lyder det ikke som om der er noget galt, ikke sådan som du bekriver det i denne tråd.

1000 tak...!! Har bare følt mig så.. Øhh forkert på den fordi jeg så gerne vil amme..!! I nat og indtil videre er dog gået helt fantastisk.. Har kunnet strække måltiderne med 2½times mellemrum også har det været nok

Anmeld

27. januar 2011

Mumto3

quar20 skriver:

1000 tak...!! Har bare følt mig så.. Øhh forkert på den fordi jeg så gerne vil amme..!! I nat og indtil videre er dog gået helt fantastisk.. Har kunnet strække måltiderne med 2½times mellemrum også har det været nok

Åh, det lyder dejligt! Tillykke med at de allerede har vendt.

Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på en rigtig god veninde jeg har. Hun har 3 børn, og havde store ammeproblemer med den første. Hun har senere sagt, at hun ville ønske at hun med den første havde vidst (og troet på) at babyer nogle gange kan græde og være utrøstelig uden at det betyder at de er sultne. med den første, der troede hun hver gang at han græd og hun ikke kunne trøste, at det var fordi han var sulten. Hun gav ham en flaske (grædende) som han bare slugte. Nogle gange gylpede han det op igen, og græd hjerteskærrende igen..og hun var dybt frustreret.

Det kan være rigtig svært at tyde babyers gråd! -og hvis ansgsten for om de får mad nok, ligger og lurer lige under overfalden, så er det måske det man tænker på hver gang.

Nå, det var et totalt sidespor!

Tilllykke med at der nu går 2½ time mellem måltiderne, og husk på at du kan altid ringe til en ammerådgiver! De er også hjemme i dagtimerne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.