hva dælen gør jeg galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

quar20

Hej piger..

Har inderligt brug for et råd..

Amningen har været en kamp for mig fra dag 1, men der har været nogle perioder hvor det bare har været helt fantastisk..

MEN MEN nu sidder jeg her, Liam er 10 uger gammel, vi havde lige fået indført at han spiste hver 2½ time/hver 3time..!! OGSÅ OM NATTEN - MEN MEN de sidste 3 dage er gået HELT af H til..!! Han spiser HVER TIME IGEN, og han sover MEGET MEGET lidt..!! Faktisk går det mig så meget på at jeg har været så ked og grædt flere gange..!! Har bare ønsket den her amning SÅ LÆNGE, men har virkelig kæmpet for den.. Men nu ja nu syntes jeg bare det hele falder på jorden..!! Bliver ved med at lægge ham til brystet for har virkelig ikke lyst til flaske..!! Men igår aftes måtte jeg opgive og der spiste han 60ml og sov 3 timer i træk..!! Så fik han bryste derefter også spiste han  hver time..!!

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre  - ja hvad ville i gøre?

Gør jeg noget galt eller?.. Brysterne når jo ikke at blive fyldte når han spiser hver time, så han blir godt sur når der ikke er mere..!! Og strækker jeg den som jeg har prøvet så SKRIGER han voldsomt UDEN STOP indtil han får brystet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Mi

Han lyder sulten, og så bliver det jo nemt en ond cirkel hvis der ikke er nok mælk ved dig lige nu. Det lyder som om du har kæmpet i lang tid, og egentlig syntes jeg ikke at det er rimeligt hvis han skal være sulten. Så mit råd er at amme ham, og så give flaske bagefter. Jeg ved godt at amningen så måske bliver ødelagt og stopper, men først og fremmest skal din dreng jo være mæt og tilfreds.

Håber i får vendt det og han får mere mad og en bedre rytme.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

26. januar 2011

Davidsen87

Kender det kun alt alt for godt  Det lyder helt som min søn Mikki, men jeg er nok for stædig, jeg vil amme og kan amme og så må jeg finde mig i det  og han er næsten 5 månder og jeg håber stadig det bliver bedre, men men nu må vi se.

Jeg har desværre ik nogle råd, vil bare lige sige du ik er aflene om og ha det sådan

Anmeld

26. januar 2011

Joan ( Smallie )

For det første så tror jeg han har 9 ugers tigerspring og for det andet hvor meget mælk har du så? Har du prøvet at malke ud og se hvor meget der er?

Det med han gerne vil amme hver time kan godt være han ammer dig op det gjorde mine også i perioder og det er sku hårdt når de gør.  Men jeg syntes du skal finde ud af om du har mælk nok i det heletaget

Og jeg syntes sku det er flot du kæmper sådan for det. Jeg tager hatten af for dig.

Anmeld

26. januar 2011

quar20

Jamen han sutter ikke længe..!! Det er det der undre mig.. Han sutter måske 10min også falder han i søvn, men så vågner han jo igen kort tid efter og vil have mere..!!

Men ja altså når jeg har kunnet fornemme at der absolut ikke var mere og at han var mere sulten har han fået tilbudt en flaske og det er de der 60ml han spiser..!!

Anmeld

26. januar 2011

Laulund87

Åh søde, det er jeg godt nok ked af at det går så skidt

Jeg har ikke så mange gode råd for jeg ammede, af gode grunde, ikke. Men jeg smutter ikke uden at give et  og

Anmeld

26. januar 2011

Joan ( Smallie )

quar20 skriver:

Jamen han sutter ikke længe..!! Det er det der undre mig.. Han sutter måske 10min også falder han i søvn, men så vågner han jo igen kort tid efter og vil have mere..!!

Men ja altså når jeg har kunnet fornemme at der absolut ikke var mere og at han var mere sulten har han fået tilbudt en flaske og det er de der 60ml han spiser..!!

Du må se om du ikke kan holde ham vågen så han sutter det mere. Det måtte jeg også med min den ældste han var sådan en rigtig hygge sutter og kunne bruge flere timer på at amme hvis han fik lov

Anmeld

26. januar 2011

quar20

Davidsen87 skriver:

Kender det kun alt alt for godt  Det lyder helt som min søn Mikki, men jeg er nok for stædig, jeg vil amme og kan amme og så må jeg finde mig i det  og han er næsten 5 månder og jeg håber stadig det bliver bedre, men men nu må vi se.

Jeg har desværre ik nogle råd, vil bare lige sige du ik er aflene om og ha det sådan

Jeg vil også bare SÅ gerne amme, og kan jo høre han synker..!! Så der er da noget i babserne.. Og så snart der er gået 2 timer jamen så er de fuldstændig spændte..!! Derigår hvor han sov de 3 timer jamen der havde jeg vandet igennem ammeinlæg OG ammebh..!! Så der er rigeligt, MEN han skal bare lære at spise på en gang og ikke hver time..!

Men tak for et meget sødt indlæg - det er smadder dejligt at vide man IKKE er alene

Anmeld

26. januar 2011

Davidsen87

PS. Der er ALTID nok mælk, det løber bare ik altid lige hurtig hvis man er træt, så ta en middags lur

Anmeld

26. januar 2011

quar20

Joan ( Smallie ) skriver:

For det første så tror jeg han har 9 ugers tigerspring og for det andet hvor meget mælk har du så? Har du prøvet at malke ud og se hvor meget der er?

Det med han gerne vil amme hver time kan godt være han ammer dig op det gjorde mine også i perioder og det er sku hårdt når de gør.  Men jeg syntes du skal finde ud af om du har mælk nok i det heletaget

Og jeg syntes sku det er flot du kæmper sådan for det. Jeg tager hatten af for dig.

1000 mange gange tak.. Med Tino ammede jeg kun 3 uger Så har hele tiden sagt jeg vil kæmpe til jeg absolut ikke kan mere.. Men er bare ikke nået det punkt endnu kan jeg mærke..

9ugers tigerspring..!! Hmm.. Det må jeg lige få undersøgt hvad dælen det er for noget..

Jamen har RIGELIGT kan jeg mærke ihvertfald..!! da han havde sovet de 3 timer igår var der mælk overalt da jeg vågnede - og har tidligere malket ud hvor jeg fra begge bryster kan malke 140ml - 180ml ud pr hvis brysterne ikke er blevet rørt ved i 3 timer..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.