Hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

SSL

SSL skriver:

Hej med dig  

Spændende tråd, bestemt

- jeg spiser 2-5 frugter over dagen..

- Mave/armbøjninger hver/hveranden aften..

- Daglige gåture med hundene så det sammenlagt er 1 times gåtur.

- Rugbrød med frisk spinat/salat, fedtfattig påløg og masser af gulerødder, agurk, perberfrugt osv, i madpakken.

- Aftensmaden er altid sund, i dén forstand at det er sjældent det er gammeldags sovs og kartoffler, eller sjældent junkfood osv.

- slik/chips/chokolade er forbeoldt til når jeg er ude eller har gæster, ELLER i weekenden med min kæreste

- Så spiser jeg mange jordnødder, knækbrød, riskiks osv..

Mine dårlige vaner er:

- cigaretter..

- Cola zero og kaffe. (2kopper kaffe om dagen, mindst)

Og ja, forresten - er det altid grovbrød, grove pasta og vilde ris.. Sukkeren er også skiftet ud med rørsukker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Thalia

Jeg går meget op i at spise sundt og varieret.

Jeg har altid haft en sød tand, og det vil jeg nok altid have, men jeg kæmper for at begrænse det, og sørger altid for at spise mange grøntsager hver dag.

Der er ikke så meget tid til motion med 2 små børn i huset, men jeg prøver at komme ud hver dag, og hvis jeg kan komme derhen hvor jeg skal til fods, så gør jeg det frem for at tage bilen.

Anmeld

26. januar 2011

Chraz

Vi sørger for at der er masser af grøntsager og lidt fedt i vores aftensmad. Og hvis vi bliver sultne i løbet af dagen  tager vi enten rugbrød eller noget frugt.. Og så drikker vi så cola zero. Min kæreste er lige begyndt at vægttræne igen mens jeg ikke gør det vilde på motionsfronten

Anmeld

26. januar 2011

K.Rehder

Nalle skriver:

Hej skønne kvinder!

Jeg sad og tænkte på noget, hvad gør i egenligt for at holde jer sunde og sørger for et godt helbred, der er mange herinde der har fordomme om hvad der ikke er sundt, hvad gør i for at være sunde så?

Det ikke meninger der skal disukteres, er bare nysgerrig, efter at vide hvordan i holde jer sunde og raske.

God tråd

Jeg trænede 4 gange om ugen (holder pause pga graviditet, men starter op igen snarest muligt).

Sørger for at spise varieret- altså masser af proteiner, fibre, frugt og grønt- uden at være fanatiker eller på slankekur (kan sagtens bestille en pizza eller sådan engang imellem).

Derud over tager jeg et dagligt tilskud af mineraler og fiskeolie- og selvfølgelig gravitamin og jern til baby.

Det lyder sikkert af meget, men det er alm. dagligdag herhjemme, da både kæresten og jeg tænker på krop og velvære

Anmeld

26. januar 2011

<3

Uh synes faktisk jeg er ret så sund.

Cykler ca. 1 time hver dag, tager altid trappen og bor på tredje Går derudover også til pilates.

Jeg spiser kun økologisk mad, spiser min. 600gr(100gr frugt) grønt om dagen, aldrig sovs, aldrig hvidt brød, pasta eller sukker kun fuldkorn. Spiser ikke slik, drikker ikke sodavand eller saftevand. Drikker juice og smoothies ind imellem men så tæller det som min ene frugt om dagen

Vi spiser usundt købemad gerne pizza, vi har det lækreste økologiske pizzaria ved hvor vi bor, en gang om måneden. Vi spiser hjemmelavet burger ind i mellem men generelt spiser vi ganske sundt. Vi spiser mere fisk og vegetar end kød.

En ting vi nok skulle ændre på er at vi spiser meget mejeriprodukter. Men herregud da.

Vi spiser pandekager, æbleskiver, kage og is hjemmelavede en gang imellem. Vi elsker rosiner, dadler, figner og abrikoser næsten hver dag men ikke alle slags på samme dag. Chips og mørk chokolade kommer der også en gang imellem i indkøbskurven men det er så også det.

Fik checket mine tal hos lægen og tror at jeg som den eneste i DK fik afvide at jeg skulle spise mere salt

Forsøger at lave alt fra bunden af eller at købe det så tilsætningsstoffrit som muligt. Så er ja jeg mener faktisk at jeg er ret så sund

Anmeld

26. januar 2011

Nalle

Kloks Kone skriver:

God tråd

Jeg trænede 4 gange om ugen (holder pause pga graviditet, men starter op igen snarest muligt).

Sørger for at spise varieret- altså masser af proteiner, fibre, frugt og grønt- uden at være fanatiker eller på slankekur (kan sagtens bestille en pizza eller sådan engang imellem).

Derud over tager jeg et dagligt tilskud af mineraler og fiskeolie- og selvfølgelig gravitamin og jern til baby.

Det lyder sikkert af meget, men det er alm. dagligdag herhjemme, da både kæresten og jeg tænker på krop og velvære

Lyder meget som herhjemme, bortset fra jeg ikke er gravid

Anmeld

26. januar 2011

Nalle

SSL skriver:

Hej med dig  

Spændende tråd, bestemt

- jeg spiser 2-5 frugter over dagen..

- Mave/armbøjninger hver/hveranden aften..

- Daglige gåture med hundene så det sammenlagt er 1 times gåtur.

- Rugbrød med frisk spinat/salat, fedtfattig påløg og masser af gulerødder, agurk, perberfrugt osv, i madpakken.

- Aftensmaden er altid sund, i dén forstand at det er sjældent det er gammeldags sovs og kartoffler, eller sjældent junkfood osv.

- slik/chips/chokolade er forbeoldt til når jeg er ude eller har gæster, ELLER i weekenden med min kæreste

- Så spiser jeg mange jordnødder, knækbrød, riskiks osv..

Mine dårlige vaner er:

- cigaretter..

- Cola zero og kaffe. (2kopper kaffe om dagen, mindst)

Anmeld

26. januar 2011

Nalle

FrkDitte skriver:

Hejsa!

Vil da gerne fortælle lidt om min sundhed...(synes selv jeg er ret sund)

2-3 gang om ugen spiller jeg floorball. Det er dejlig hårdt, og giver superkondition.

Med hensyn til kosten så har jeg efterhånden fået en masse gode vaner ind...

Vi har aldrig lyst brød eller alm pasta/hvide ris i huset. (vi = mig og kæresten)

sodavand har vi sjældent. Og køber jeg sodavand fordi lysten lige melder sig, så køber jeg kun ½ liter, og den deler vi så.

Madportionerne rækker kun til 2, hvor jeg tidligere brugte 500 g oksekød, til ex. kødsovs/lasagne, bruger jeg nu under 200 g. og så bare en masse grøntsager. Vi bliver stadig mætte.

Vi har stort sest aldrig slik/chips i huset. Det sker selvfølgelig man bare liiige skal ha lidt..(man er vel menneske ), men så er det kun een pose, selv om der måske er tilbud med 3 for xx kr. For hvis der er slik i huset så spiser jeg det!  

Jeg elsker at lede efter lækre sunde opskrifter på nettet, og prøve nye ting.

De dage vi er til sport er det bare en rugbrødsmad, og er vi sultne efter sporten, så napper vi en smoothie.

I weekenden får vi god mad fredag eller lørdag. Så ryger der også et glas vin eller 2. Ofte er det en god rød bøf med rodfrugter og en let sovs + salat. Og så måske også en lille dessert.

Synes generelt vi er meget sunde, men engang imellem så har man bare lyst til at være usund!

Jeg eelsker cola og chips med dip..

Jeg er aldrig syg, er ikke overvægtig, (160 cm og 56 kg), og jeg vælger at tro at mine spisevaner er grunden hertil.

Blot et lille langt indlæg fra mig

Knus D.

Sådan

Anmeld

26. januar 2011

Nalle

Kirle skriver:

Uh synes faktisk jeg er ret så sund.

Cykler ca. 1 time hver dag, tager altid trappen og bor på tredje Går derudover også til pilates.

Jeg spiser kun økologisk mad, spiser min. 600gr(100gr frugt) grønt om dagen, aldrig sovs, aldrig hvidt brød, pasta eller sukker kun fuldkorn. Spiser ikke slik, drikker ikke sodavand eller saftevand. Drikker juice og smoothies ind imellem men så tæller det som min ene frugt om dagen

Vi spiser usundt købemad gerne pizza, vi har det lækreste økologiske pizzaria ved hvor vi bor, en gang om måneden. Vi spiser hjemmelavet burger ind i mellem men generelt spiser vi ganske sundt. Vi spiser mere fisk og vegetar end kød.

En ting vi nok skulle ændre på er at vi spiser meget mejeriprodukter. Men herregud da.

Vi spiser pandekager, æbleskiver, kage og is hjemmelavede en gang imellem. Vi elsker rosiner, dadler, figner og abrikoser næsten hver dag men ikke alle slags på samme dag. Chips og mørk chokolade kommer der også en gang imellem i indkøbskurven men det er så også det.

Fik checket mine tal hos lægen og tror at jeg som den eneste i DK fik afvide at jeg skulle spise mere salt

Forsøger at lave alt fra bunden af eller at købe det så tilsætningsstoffrit som muligt. Så er ja jeg mener faktisk at jeg er ret så sund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.