Rygning i bilen med børn!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

-Sigrid-

Tja, jeg ryger ikke, min kæreste stoppede for 2-3 år siden, min mor stoppede med at ryge da jeg kom, og min far har aldrig røget..

Men mine svigerforældre er lidt sære.. De vil ikke have at man ryger indenfor (men man må godt gå rundt med en tændt smøg i gangen oO), de ryger i bilen, uden at rulle vinduet ned (som regel) og de ryger over i gildesalen, men der er der også 3.5 meter til loftet, såe... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

lulleh

her er det kun manden bil som bliver røget i. og børnen kommer ikke i den. ( en møg gammel polo hit fra 84 )

Anmeld

26. januar 2011

Mira0911

Anjamichell skriver:

Tør I være ærlige nu vi haar de her emner oppe med rygning??

Hvor mange af jer ryger i bilen hvor jeres børn opholder sig eller i hjemmet??

I det hele taget i nærheden af jers børn?

Og INGEN personlig mening fra mig... jeg spørger bare

I vores bil er det simpelthen forbudt at ryge... 

Jeg husker tydeligt da jeg var lille hvordan min mor og far kunne sidde og ryge den ene smøg efter den anden i bilen, med 4 børn i bilen...  Hold hvor jeg havde det skidt.. Vi bad dem af flere gange om at lukke op for vinduerne... 

Så dette skal aldrig ske i bilen... Jeg ved hvordan det er... 

Anmeld

26. januar 2011

Hansen97

Jeg tør så godt være ærlig.

Stoppede selv med at ryge i december 2006 og manden januar 2010.
Men ja vi røg indenfor og i bilen.

Anmeld

26. januar 2011

Ox.

Ingen rygning i hjemmet, heller ikke i bilen, og vi kommer IKKE steder hvor der bliver røget indendøre medmindre de lufter ud hele dagen inden vi kommer ...

Kan de ikke det, jamen så er det bare too bad for dem.

Anmeld

26. januar 2011

170811

Jamen jeg vil da også meget gerne være ærlig

Herhjemme ryger alle indenfor. Jeg er dog selv stoppet da jeg fand ud af jeg var gravid. Men min kæreste og min lejer ryger indenfor og i bilen. Dog bliver indenfor rygningen forbudt nogle måneder før baby kommer, og det bliver det også i bilen når vi får ny bil til sommer.

Anmeld

26. januar 2011

FrkT

MoarJ skriver:

I vores bil er det simpelthen forbudt at ryge... 

Jeg husker tydeligt da jeg var lille hvordan min mor og far kunne sidde og ryge den ene smøg efter den anden i bilen, med 4 børn i bilen...  Hold hvor jeg havde det skidt.. Vi bad dem af flere gange om at lukke op for vinduerne... 

Så dette skal aldrig ske i bilen... Jeg ved hvordan det er... 

Præcis!  Min mor røg cigaretter hele mit liv indtil jeg var 19, og min far røg pibe hele mit liv indtil jeg var 18. De røg dog aldrig i bilen. Men når vi var ude at køre længere ture, så tog de en pause hvor de så gik ud og røg, mest min mor, og når hun kom ind i bilen igen STANK hun af cigaretrøg, og jeg blev skide dårlig hver gang med kvalme og nogle gange gjorde det mig så køresyg at jeg skulle kaste op 

Anmeld

26. januar 2011

o1Mutte

Nu har jeg ikke børn endnu. Men jeg ryger inden for og i bilen (med vinduet åbent, ellers kan jeg ikke selv holde det ud) også selvom min kærestes børn er med.

Anmeld

26. januar 2011

NoName

Eva. skriver:

Jeg ser tit forældre der ryger med børn i bilen og også tit bedsteforældre...og så læste jeg lige at 200.000 børn dagligt udsættes for passiv rygning, så enten er alle herinde meget mere fornuftige end landsgennemsnittet eller også tør man ikke fortælle sandheden og jeg kan som godt forstå hvis det sidste er tilfældet...er sgu uheldigt at udsætte sine børn for det..

Heldigvis er der sket en kæmpe stor udvikling bare fra min søn var lille for snart 14 år siden...puha..der blev bare ikke naturligt taget de hensyn der gøres i dag..

Jeg er vokset op med forældre der ryger i bilen, og jeg blev så køre syg af det... nu er de heldigvis holdt op med at ryge i bilen, da vi har fået dem verbevist om at afstandene her i DK er så korte at man ikke behøver ryge i bilen.

Jeg er 1000% ærlig når jeg siger der IKKE ryges i min bil af flere årsager. den 1. grund er self min datter. den anden er at man ryger ikke i en bil da den er total ødelagt bagefter uanset bilens stand. en tredje årsag har jeg skrevet før afstandene i DK er så korte at man ikke behøver ryge i bilen, og skal der ryges, så holder man en pause i køreturen hvis der evt skal tisses...

Anmeld

26. januar 2011

Mullebergen

Jeg ryger ikke mere men jeg vil gerne være ærlig at indrømme at jeg røg når jeg gik med barnevognen da Hjalte var lille.

Bil har jeg ingen af og mit hjem er og har altid været røgfrit, også dengang jeg røg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.