Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Anonym trådstarter

pokulati skriver:

Hvis jeg forstår det ret, er I blevet inviteret til børnefødselsdag hos et barn i ikke har den store relation til, på en dag hvor I egentlig har andre planer. Hvorfor ikke bare melde ud at I har andre planer der desværre ikke kan ændres, og så lade det være ved det (og måske et fødselsdagskort)?

Der er størst risiko for at de vil synes det virker underligt hvis I går i gang med en masse søforklaringer. Klare linier giver færrest forviklinger.

desværre ved de vi ikke har nogen planer, da de spurgte først inden de inviterede, og så fangede bordet lidt, fordi ejg ahvde sagt vi havde friweekend det er ikke meget vi kender barnet, er min kusine, som ikke er så gammel, men har ikke været med til børnefødselsdage sidne jeg flyttede hjemmefra som 18 årig, så synes bare den er svær, fordi jeg ikke ønsker bøvl med forældrene eller resten af familien. men ja kan være jeg kan få det sagt på en pæn måde, for ville dælme gerne slippe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

desværre ved de vi ikke har nogen planer, da de spurgte først inden de inviterede, og så fangede bordet lidt, fordi ejg ahvde sagt vi havde friweekend det er ikke meget vi kender barnet, er min kusine, som ikke er så gammel, men har ikke været med til børnefødselsdage sidne jeg flyttede hjemmefra som 18 årig, så synes bare den er svær, fordi jeg ikke ønsker bøvl med forældrene eller resten af familien. men ja kan være jeg kan få det sagt på en pæn måde, for ville dælme gerne slippe

Det var godt nok ærgeligt. Hvad med at snakke med din mor/far? Familier har tit internt deres egne retingslinier for hvordan man klarer disse ting.

Ellers må du jo sige at du ikke har det godt med at være så langt hjemmefra som der også er andre der foreslår...

Anmeld

26. januar 2011

M.O.A.R.

SussieThyssen skriver:

Jeg ville helt sikkert IKKE tage med.
jeg ville melde ud, venligt men bestemt, at når det er så tæt på, så har du mest brug for ro og fucus op til fødslen og at I har andre planer. Og at I naturligvis er glade for indbydelsen, men det må blive en anden gang.
Så kan de blive sure eller fornærmede, det er ikke jeres problem.
Det er jo tilsyneladende nogle mennesker I alligevel ikke ønsker at have tæt inde på livet, så hvorfor overhovedet have dårlig samvittighed?
Nok er familie, familie, men ikke for enhver pris.
Nogle gange må man bare vælge familien fra, fordi den ikke passer ind i ens værdinormer, og så skabe sin egen af gode venner eller andre fra familien, som man føler kemien passer bedre sammen med.
Nyd jeres liv med hinanden og lad være med at bruge det på pligtfølelser, der giver en, en dårlig smag i munden.

Kærligst
Sussie

Helt enig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.