Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation, at jeg nærmer mig min termin meget hurtigt, er få uger til, og skal snart til møde, for at finde ud af om jeg kan få PKS. Vi har haft rigtig travlt i det nye år, og haft en masse hver weekend, og vi vi ville bla gerne nå ud at spise og have en sidste os aften inden vi bliver forældre.

Nu ligger landet så sådan, at vi er blevet inviteret til en børnefødselsdag, i den første og sidste friweekend der kommer inden termin, og inden PKS, måske når vi ikke at få den weekend før kejsersnittet. Dem vi er inviteret af, af familie, men lidt længere ude, de var meget negative og kom med nedladende kommentarer, da jeg blev gravid. Først nu er de begyndt at spørge lidt ind, og vores forhold er i forvejen utrolig anspændt. Vi har kun mødt barnet, der holdes fødselsdag for, 2-3 gange, og ikke set ham i ½ år.

Vi vil jo ikke have ballade med familien, men forstår bare ikke hvorfor vi pludselig skal inviteres med, når vi ikke har været inviteret til børnefødselsdage i familien i de sidste 8 år, og vi har desuden valgt, at de jo ikke bliver inviteret med til vores barns fødselsdag, eller dåb, når det kommer.

Hvordan ville i forholde jer, for jeg lagde meget op til, at vi ville have denne sidste weekend for os selv, og de blev lidt skuffede og sagde, eeeej det er jo SÅ længe siden vi har set jer (hvorfor mon?) ville i tage med, eller beholde weekenden for jer selv, og hvordan ville i forklare jer ud af, at afvise deres invitation. Ønsker ikke de skal vide noget, hvis det bliver PKS, og ønsker i det hele taget de skal vide så lidt som overhovedet muligt

Hvordan ville i forholde jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

eElak

jeg ville ikke tage med... længere er den ikke.. 

undskyldninger kan du have nok så mange år - hvis de har en negativ indstilling er det ikke sikkert at de tror på det alligevel... 

Men sig det som det er - at i har planlagt at have en friweekend og få det sidste klar inden fødslen, som jo kan ske når som helst. Hvis de ikke forstår det, så er det bare ærgeligt

Anmeld

25. januar 2011

Albatrossen

Jeg ville heller ikke tage med  Jeg kan100% godt forstå jer

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

jeg ville ikke tage med... længere er den ikke.. 

undskyldninger kan du have nok så mange år - hvis de har en negativ indstilling er det ikke sikkert at de tror på det alligevel... 

Men sig det som det er - at i har planlagt at have en friweekend og få det sidste klar inden fødslen, som jo kan ske når som helst. Hvis de ikke forstår det, så er det bare ærgeligt

Tjoh kan godt være, men er bare svært, hvis man på det grundlag, så bliver ekskluderet fra familien kan dælme være svært, for vil helst undgå at komme med, og specielt når det måske er sidste mulighed, for min og kæresten, at have tid sammen, og evt ta ud og lave noget kun ham og mig, inden vi bliver forældre

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Andre med et godt råd ?

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Jeg ville helt sikkert IKKE tage med.
jeg ville melde ud, venligt men bestemt, at når det er så tæt på, så har du mest brug for ro og fucus op til fødslen og at I har andre planer. Og at I naturligvis er glade for indbydelsen, men det må blive en anden gang.
Så kan de blive sure eller fornærmede, det er ikke jeres problem.
Det er jo tilsyneladende nogle mennesker I alligevel ikke ønsker at have tæt inde på livet, så hvorfor overhovedet have dårlig samvittighed?
Nok er familie, familie, men ikke for enhver pris.
Nogle gange må man bare vælge familien fra, fordi den ikke passer ind i ens værdinormer, og så skabe sin egen af gode venner eller andre fra familien, som man føler kemien passer bedre sammen med.
Nyd jeres liv med hinanden og lad være med at bruge det på pligtfølelser, der giver en, en dårlig smag i munden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg ville helt sikkert IKKE tage med.
jeg ville melde ud, venligt men bestemt, at når det er så tæt på, så har du mest brug for ro og fucus op til fødslen og at I har andre planer. Og at I naturligvis er glade for indbydelsen, men det må blive en anden gang.
Så kan de blive sure eller fornærmede, det er ikke jeres problem.
Det er jo tilsyneladende nogle mennesker I alligevel ikke ønsker at have tæt inde på livet, så hvorfor overhovedet have dårlig samvittighed?
Nok er familie, familie, men ikke for enhver pris.
Nogle gange må man bare vælge familien fra, fordi den ikke passer ind i ens værdinormer, og så skabe sin egen af gode venner eller andre fra familien, som man føler kemien passer bedre sammen med.
Nyd jeres liv med hinanden og lad være med at bruge det på pligtfølelser, der giver en, en dårlig smag i munden.

Kærligst
Sussie

tusind tak for svaret, håber at hvis jeg forklarer dem at fokus skal være der, at de så vil respektere det, ellers må det jo være ærgeligt. Er jo heller ikke sjovt at køre alt for langt hjemmefra, hvis vandet pludselig skulle gå, eller lignende

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

tusind tak for svaret, håber at hvis jeg forklarer dem at fokus skal være der, at de så vil respektere det, ellers må det jo være ærgeligt. Er jo heller ikke sjovt at køre alt for langt hjemmefra, hvis vandet pludselig skulle gå, eller lignende

Nej for pokker da

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nej for pokker da

der er i forvejen ca 2-3 kvarters kørsel til sygehuset, så ville ikke være sjovt at skulle ½ time væk hjemmefra, hvis man så skal nå hjem på halvvejen efter taske til sugehuset og få afleveret hund til pasning, så er det jo lige pludsleig min 1½ times kørsel der er tale om måske ikke så smart

Anmeld

26. januar 2011

Pikku Myy

Hvis jeg forstår det ret, er I blevet inviteret til børnefødselsdag hos et barn i ikke har den store relation til, på en dag hvor I egentlig har andre planer. Hvorfor ikke bare melde ud at I har andre planer der desværre ikke kan ændres, og så lade det være ved det (og måske et fødselsdagskort)?

Der er størst risiko for at de vil synes det virker underligt hvis I går i gang med en masse søforklaringer. Klare linier giver færrest forviklinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.