Jeg står i den situation, at jeg nærmer mig min termin meget hurtigt, er få uger til, og skal snart til møde, for at finde ud af om jeg kan få PKS. Vi har haft rigtig travlt i det nye år, og haft en masse hver weekend, og vi vi ville bla gerne nå ud at spise og have en sidste os aften inden vi bliver forældre.
Nu ligger landet så sådan, at vi er blevet inviteret til en børnefødselsdag, i den første og sidste friweekend der kommer inden termin, og inden PKS, måske når vi ikke at få den weekend før kejsersnittet. Dem vi er inviteret af, af familie, men lidt længere ude, de var meget negative og kom med nedladende kommentarer, da jeg blev gravid. Først nu er de begyndt at spørge lidt ind, og vores forhold er i forvejen utrolig anspændt. Vi har kun mødt barnet, der holdes fødselsdag for, 2-3 gange, og ikke set ham i ½ år.
Vi vil jo ikke have ballade med familien, men forstår bare ikke hvorfor vi pludselig skal inviteres med, når vi ikke har været inviteret til børnefødselsdage i familien i de sidste 8 år, og vi har desuden valgt, at de jo ikke bliver inviteret med til vores barns fødselsdag, eller dåb, når det kommer.
Hvordan ville i forholde jer, for jeg lagde meget op til, at vi ville have denne sidste weekend for os selv, og de blev lidt skuffede og sagde, eeeej det er jo SÅ længe siden vi har set jer (hvorfor mon?) ville i tage med, eller beholde weekenden for jer selv, og hvordan ville i forklare jer ud af, at afvise deres invitation. Ønsker ikke de skal vide noget, hvis det bliver PKS, og ønsker i det hele taget de skal vide så lidt som overhovedet muligt 
Hvordan ville i forholde jer