Sæbe mod grise-lugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.476 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Peanut

Hej piger

Jeg arbejder til hverdag i en stald med grise, og går selvfølgelig i bad efter endt arbejdsdag 

Men jeg kan ikke rigtig få griselugten af mine hænder/fingre.

Jeg skrubber med neglebørsten og har prøvet med midiskrub (desinfektion fra apoteket) og lidt andre sæber. Men ingen af dem får fjernet lugten..

Ved godt at det nemmeste ville være at tage handsker på når jeg arbejdede, men det kan jeg simpelthen ikke holde ud.

Kender I nogle sæber som i kan anbefale til dette formål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Peanut

Anyone? 

Anmeld

26. januar 2011

charlottekri

hejsa

jeg arbejder selv med grise, og mine fingre lugter også... men har jo nok lært at leve med det, så jeg har desværre ikke noget råd til dig; syntes bare at du skulle vide at du ikke er alene he he

Anmeld

26. januar 2011

Louise mortil4

charlottekri skriver:

hejsa

jeg arbejder selv med grise, og mine fingre lugter også... men har jo nok lært at leve med det, så jeg har desværre ikke noget råd til dig; syntes bare at du skulle vide at du ikke er alene he he

enig, jeg har heller ikke fundet noget der kunne fjerne lugten + at lugten sidder i porene på huden så når man sveder og ikke er i stalden lugter man stadig meget af gris. Jeg fandt heller aldrig en kur mod grise lugten og nu arbejder jeg med kvæg, det er ikke så slemt i lugten.

Anmeld

26. januar 2011

Klumpe-dumpe

Peanut skriver:

Hej piger

Jeg arbejder til hverdag i en stald med grise, og går selvfølgelig i bad efter endt arbejdsdag 

Jeg skrubber med neglebørsten og har prøvet med midiskrub (desinfektion fra apoteket) og lidt andre sæber. Men ingen af dem får fjernet lugten..

Ved godt at det nemmeste ville være at tage handsker på når jeg arbejdede, men det kan jeg simpelthen ikke holde ud.

Jeg ved ikke om det hjælper på grise-lugt. Men hvis man gnider hænderne med sæbe INDEN man gør dem våde, tager det mere snavs. Men det er da hver at prøve ;)

Anmeld

26. januar 2011

Mussen2

26. januar 2011

Mussi30

Eller en god gang peeling kan måske også hjælpe?

Evt en olivenolie med groftsalt? (og det er KUN til hænderne, ikke til ansigtet )

Anmeld

26. januar 2011

biimse

Jeg holder lige øje her, min kæreste arbejder også med grise, så hvis der er en kur mod den lugt, vil jeg meget gerne kende den

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Peanut skriver:

Hej piger

Hovsa..nu vågnede den gamle bondekone lige

Ved du hvad søde...ganske almindelig citron
Hav en halv citron liggende ved vasken...gnid fingrene og hænderne grundigt ind i lidt citronsaft..lad det sidde et kort øjeblik...og vask så hænderne helt almindeligt.
Smør dem med creme bagefter, så huden ikke tørrer ud.
Det er et gammelt landbokonetrick og det virker bedre end noget andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

Lolli

SussieThyssen skriver:

Hovsa..nu vågnede den gamle bondekone lige

Ved du hvad søde...ganske almindelig citron
Hav en halv citron liggende ved vasken...gnid fingrene og hænderne grundigt ind i lidt citronsaft..lad det sidde et kort øjeblik...og vask så hænderne helt almindeligt.
Smør dem med creme bagefter, så huden ikke tørrer ud.
Det er et gammelt landbokonetrick og det virker bedre end noget andet.

Kærligst
Sussie

Det var lige det råd jeg tænkte på, men du kom mig i forkøbet.  Ved at rigtig citron virker (er dyrlægestuderende og har haft mange ubeskrivelige lugte på fingre og i hår gennem de sidste år ), men mon sådan nogle i tube også gør??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.