Pigeår eller drengeår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Er der nogen der ved om det er pigeår eller drengeår?? Eller ved I hvad I skal have??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Pige2009

Anjamichell skriver:

Er der nogen der ved om det er pigeår eller drengeår?? Eller ved I hvad I skal have??

Øhh, hvad er det? Har aldrig hørt om det

Anmeld

25. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anjamichell skriver:

Jeg skal have en DRENG  Ved ikke lige hvad du mener med pige eller drengeår?

Anmeld

25. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Man siger at det enten er pigeår eller drengeår alt efter hvad der er født flest af og så skifter det på et tidspunkt..

Anmeld

25. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Nåh... altså... hvis der i 2000 er født mange drenge... så siger man at det er drengeår... men så skifter det måske så der bli'r født en masse piger og så kalder man det, at det er skiftet til pigeår

Jeg ved faktisk ikk hvem der i sin tid har fundet på det

Anmeld

25. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anjamichell skriver:

Nåh... altså... hvis der i 2000 er født mange drenge... så siger man at det er drengeår... men så skifter det måske så der bli'r født en masse piger og så kalder man det, at det er skiftet til pigeår

Har jeg aldrig hørt om, men de fleste jeg kender har fået drenge. Men det var jo så sidste år

Anmeld

25. januar 2011

D-Micka

Jeg skal selv ha' en dreng

Men kender faktisk 3 stk. der har fået piger.. Dog ingen der har fået drenge

Anmeld

25. januar 2011

SiLiMiMa

Anjamichell skriver:

hahahaha, jeg læste .. hår i stedet for år..... så manglede et link

men jeg ved sørme heller ikke om det er drenge eller pige år.....men har godt hørt om "fænomenet" før

Anmeld

25. januar 2011

Valle81

Anjamichell skriver:

Pas,men skal have en dreng i 2011

Anmeld

25. januar 2011

Rockertand

DET ER EN SKRØNE.

Kilde: Danmarks Statistik:

Levendefødte efter område, barnets køn og tid
  2007 2008 2009
Hele landet      
Drenge 32 815 33 531 32 261
Piger 31 267 31 507 30 557

Alle år er "drengeår", fordi der (i runde tal) bliver født 51% drenge og 49% piger, hvilket jo også indikerer, at der er størst mulighed/risiko for at få en dreng, når man bliver gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.