Nostalgi!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. september 2008

Miamaja

Har I gemt nogle tøjstykker som har speciel mindeværdig ifh til jeres barn? Jeg vil gemme enkelte stykker tøj, og så måske give det til deres børn, når de engang få en og som et minde om hvor en lille størrelse han/hun har været(L) (L)

Har jeres forældre gemt noget fra jer der blev givet til dine børn?:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2008

Mathilde

Jeg har faktisk næsten lige gravet en sæk frem fra loftet med babytøj fra både min lillebror og mig. Så nu har jeg vasket det hele og gemt to fyldte poser som ikke fejler noget og sagtens kan bruges:) Resten er kommet til genbrug...

Det er ret sjovt at tænke på, at man engang var så lille og jeg vil helt sikkert også gemme noget tøj fra mine børn (når jeg får nogle)...

(H)Mathilde

Anmeld

19. september 2008

camillawp1982

Hej

Min far, der er uddannet snedker, lavede en vugge da jeg var i vente, og siden dengang har alle børnene i familien ligget i den, og det regner jeg da også med at mine guldklumper skal når den tid kommer.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

19. september 2008

Fam. Madsen

min mor havde gemt noget fra os alle.
men vi mistet det da der var vand skade i kælderen hvor min mor bode før...

så der er kun tilbage fra min lillesøster...:D

men jeg vil gemme hans første sæt tøj:D:D

Anmeld

19. september 2008

Loggidut

mine forældre har gemt en kjole jeg havde på da jeg var to, og ud over det har jeg stadig den babyseng, som blev købt brugt til min storbror da han blev født, og som jeg så også kom til at ligge i...min bedstemor syede et blomstret betræk til kanterne af sengen, og det har vi da endnu, men jeg tør slet ikke begynde at vaske det eller montere det...for det er ved at være ret mørt!

sengen blev omstruktureret da jeg blev lidt størrere, min far skruede to kosteskaft på den, så kanterne blev højere...virkelig en ustabil løsning nu om dage...lol...så mine tif har kun lagt i den et par enkelte gange hvor vi sad med hende heroppe i stuen...så lidt har jeg da fra dengang

Anmeld

20. september 2008

Lullaby

Min mor troede ikke på sådan noget så intet er gemt udover min dåbskjole som alle os søskende har haft på. Den har jeg så valgt at lade gå videre hos os så alle mine børn har haft den på. Desuden gemmer jeg deres tøj de havde på hjem fra sygehuset og alle små dimser såsom vandrejournaler, ting de har lavet i bh bliver gemt i en kasse (L)

Anmeld

20. september 2008

Anja

Her har hvert barn en kasse, hvor vi gemmer ting fra deres barndom. Pt er det bla tøjet de havde på hjem fra sygehuset, det første par sko ... der til laver vi en skrapbog til dem, hvor vi 3-4 gange om året sætter nogle billeder ind i og skriver lidt til billederne. I skrapbogen sidder også tegninger, hårlok fra første klipning og sådan noget ...

Anmeld

20. september 2008

MorCamilla

Miamaja skriver:

Har I gemt nogle tøjstykker som har speciel mindeværdig ifh til jeres barn? Jeg vil gemme enkelte stykker tøj, og så måske give det til deres børn, når de engang få en og som et minde om hvor en lille størrelse han/hun har været(L) (L)

Har jeres forældre gemt noget fra jer der blev givet til dine børn?:)

Vi har gemt alt Mikkels tøj, og låner det ud til venner og familie der kan bruge det, når de får børn.. Lige nu har min søster en del af det, da hun selv har fået en dreng.. (god for 1½ år siden)

Men vi har gemt det første tøj Mikkel havde på, han var ikke så stor 1370 g, så han brugte babyborn dukke tøj de første måneder af hans liv, og det er jo meget sjovt at have, til at vise ham hvor lille han faktisk var. Og hvis han en dag skulle få en lillesøster som så kan bruge det til sine dukker vel vidende om at det er tøj storebror har brugt..
Han brugte størrelse 44 ind til han var ca 4½ månede, så det er også gemt og bliver heller ikke lånt ud..

Kaspers forældre har gemt det tøj de synes var pænt fra da Kasper var lille og det bruger Mikkel også noget af.. (det vi synes er pænt) Fra mig er der ikke rigtig gemt noget Mikkel kan bruge, ud over min første cykel.. Men den har han ikke fået endnu..

Knus fra Camilla.

Anmeld

22. september 2008

Skovurt

Der har ikke været noget tøj gemt fra da jeg selv var barn (det blev arvet videre ned til min kusine :D), men hos mine forældre er der bunker af pixibøger osv fra min barndom.

Vi har gemt alt det brugbare af Leanders tøj (vi satser jo på at der kommer en lillebror/søster på et tidspunkt) og ting. Men kysen fra fødegangen, og yndlingssparkedragten og andre småting er gemt som "minder" - fordi jeg synes det er lidt hyggeligt at kunne tage frem og kigge på :$

Anette

Anmeld

22. september 2008

tascia

den lille røde dukkevogn! min datter bruger den flittigt, og den er ti gange flottere den den man køber i butikkerne i dag! og så har jeg et barbie hus stående hos mine forældre som skal ud når den tid kommer. og faktisk, så har vi da også oldemors første kjole fra 1920'erne, ikke at jeg vil bruge den, men den er gammel, fin og velholdt! mht. om jeg selv gemmer noget, nej ikke ud over dukkevognen, kjolen og måske lillebrors gåvogn.. //Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.