Ferie og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvordan det er med ferie under barsel? Jeg har termin i september og regner derfor med, at jeg holder sommerferie i 3-4 uger, hvorefter jeg så går direkte på barsel. Men dvs. at jeg ikke når at få brugt al min ferie inden maj næste år. Hvad gør jeg så med den ferie? Kan jeg flytte den med over til næste ferieår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Tennamor

Jeg går fra i april, så får slet ikke brugt min ferie i ferieåret 2011/2012, så den bliver automatisk flyttet til ferieåret efter, hvor jeg så har 12 ugers ferie, fordi jeg også opsparer ferie under barsel  Men ved selvfølgelig ikke om der er forskel fra sted til sted. Ring evt til din HR afdeling og spørg hvordan det er for dig.

Anmeld

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

det kommer an på om du har ferie med løn eller feriepenge

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

det kommer an på om du har ferie med løn eller feriepenge

Det er ferie med løn.. jeg er pædagog

Anmeld

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Det er ferie med løn.. jeg er pædagog

prøv at kontakte fagforeningen så... de ved det

Anmeld

25. januar 2011

Gitte

Barselsorlov er en feriehindring, hvorfor dine resterende feriepengene kan udbetales ved ferieårets udløb. Mvh Gitte

Anmeld

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Gitte skriver:

Barselsorlov er en feriehindring, hvorfor dine resterende feriepengene kan udbetales ved ferieårets udløb. Mvh Gitte

men hun har jo ikke feriepenge

Anmeld

25. januar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Er der nogen der ved hvordan det er med ferie under barsel? Jeg har termin i september og regner derfor med, at jeg holder sommerferie i 3-4 uger, hvorefter jeg så går direkte på barsel. Men dvs. at jeg ikke når at få brugt al min ferie inden maj næste år. Hvad gør jeg så med den ferie? Kan jeg flytte den med over til næste ferieår?

Du kan gå fra 8 uger før dvs sige 2 måneder, så jeg synes du skal overveje om ikke du hellere vil have overflyttet din ferie til året efter så du har det længere tid når dit barn ER født

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Gitte skriver:

Jeg har fundet ud af det.. man kan vælge om man vil have ferien flyttet med eller have den udbetalt, altså feriegodtgørelse. Men det skal aftales med lederen

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Du kan gå fra 8 uger før dvs sige 2 måneder, så jeg synes du skal overveje om ikke du hellere vil have overflyttet din ferie til året efter så du har det længere tid når dit barn ER født

Jo det har du ret i. Jeg har ret til 6 ugers ferie, dvs. at jeg kan flytte 3-4 uger med over, som jeg så kan holde i forlængelse og så har jeg jo 6 uger i næste ferieår, når barsel er slut. Jeg regner med at holde al det barsel jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.