er jeg for dum og navi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

skomat

madagaskar skriver:

Bare husk dig selv og jeres kommende barn. Din kærestes behov må ikke drukne de behov I måtte have. Nogle kvinder drukner i deres trang til at hjælpe og elske ... og misforstår til tider at den bedste måde at hjælpe på kan være at sætte foden ned og kræve ændring INDEN de går tilbage

ja det ved jeg godt, jeg ville aldrig lade det gå ud over baby, da det kun var mig, kunne jeg leve med det, men det skal baby ikke, så jeg vil sige han skal gå i behandling, eller bliver der ingenting fra min side.,

jeg er riget glad for dine svar, det får mig til at vågne op nu.

og han må yde før han kan nyde mig og baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

sophiemy

skomat skriver:

ja det ved jeg godt, jeg ville aldrig lade det gå ud over baby, da det kun var mig, kunne jeg leve med det, men det skal baby ikke, så jeg vil sige han skal gå i behandling, eller bliver der ingenting fra min side.,

jeg er riget glad for dine svar, det får mig til at vågne op nu.

og han må yde før han kan nyde mig og baby

en lille kommentar til det du skriver... en klog mand sagde engang noget til mig, der fik mig til at vågne op.

Du må ikke være parat til at affinde dig med noget (børn eller ikke børn). Man skal ikke kun passe på sine børn, man skal også passe på sine børns mor. Selv hvis du ikke var gravid skulle du passe på dine kommende børns mor.

Anmeld

25. januar 2011

maria_wlt

madagaskar skriver:

Bare husk dig selv og jeres kommende barn. Din kærestes behov må ikke drukne de behov I måtte have. Nogle kvinder drukner i deres trang til at hjælpe og elske ... og misforstår til tider at den bedste måde at hjælpe på kan være at sætte foden ned og kræve ændring INDEN de går tilbage

Lige hvad jeg sad og tænkte...

DU må for alt i verden IKKE gå hen og gøre hvad så mange snart har gjort...GLEMME DINE EGEN BEHOV FOR AT ORDNE HANS..

Stoppe med at drikke.... Den bekymrer mig meget.. Jeg ved alt om hvordan sådanne mennesker er og ved hvad de kan sige og gøre pga alkoholden... 

Jeg håber det aller bedste for jer, og håber at du tager dig selv og dit barn som de første og så ham... 

Børn har bedre af 2 glade forældre HVER for sig, end for 2 der er ulykkelige sammen 

Anmeld

25. januar 2011

Pige2009

skomat skriver:

søndag d 16-01-2011 gik det galt imellem kæresten og jeg, mange ting blev sagt så som han ikke trode han var far til barnet, og derefter var vi ikke sammen mere.

nu har vi fået snakket sammen og jeg har valgt at give ham en chance til, hvis han r feks. at stoppe med at drikke, give mig den opmærksomhed jeg har brug for, og hjelpe til i hjemmet, og jeg vil støtte ham i det hele, da han også lige pt har en vinter deprision.

er jeg for dum og navi ved at tro på ham.

det vil min familie jo sige om mig, men jeg elsker ham, og ønske vi bliver den lille familie vi er ved at starte selv.

har brug for nogle råd, da det hele er meget forvirene for mig.

på forhånd tak

Jeg synes, du skal give ham denne ene chance mere, og så give slip Det er svært at give råd, når vi ikke kender den konkrete situation, derfor skriver jeg, som jeg gør.

Held og lykke

Anmeld

25. januar 2011

Kløver

skomat skriver:

søndag d 16-01-2011 gik det galt imellem kæresten og jeg, mange ting blev sagt så som han ikke trode han var far til barnet, og derefter var vi ikke sammen mere.

nu har vi fået snakket sammen og jeg har valgt at give ham en chance til, hvis han lover feks. at stoppe med at drikke, give mig den opmærksomhed jeg har brug for, og hjelpe til i hjemmet, og jeg vil støtte ham i det hele, da han også lige pt har en vinter deprision.

er jeg for dum og navi ved at tro på ham.

det vil min familie jo sige om mig, men jeg elsker ham, og ønske vi bliver den lille familie vi er ved at starte selv.

har brug for nogle råd, da det hele er meget forvirene for mig.

på forhånd tak

Den er meget svær, men synes da det er helt fair at du giver ham en chanche for at forbedre sig, og i kan få det hele op at køre, og ikke bare give op, men selvfølgelig ikke for en vær åris, det er en svær ting, altså kærligheden, og det kan være svært at bedømme, synes bestemt ikke man skal op, men selvfølgelig heller ikke strække den i unødige langdrag.

Jeg håber i finder ud af det hele

Anmeld

25. januar 2011

Faith

Nej jeg synes ikke du er dum og naiv.... Han er far til jeres kommende barn og kan ski godt forstå du ønsker at kæmpe for jeres forhold.

Du skal bare passe på dig selv i det. Dit ufødte barn har ikke godt af en stresset og ulykkelig mor.

Giv ham en chance men gør det samtidig klart for ham at du ikke finder dig i hvad som helst, og at det er sidste chance. For dig og dit barns skyld.

Pøj pøj med det.

Anmeld

26. januar 2011

skomat

jeg takker mange gange for jeres svar

det er dejligt at høre andres meninger

så må jeg jo håber det hele går så alle 3 kan bliver lykkelige.

og tak til jer alle

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Uha kærlighed gør jo blind.

Den er godt nok svær, for jeg kan godt se hvad din familie siger, men samtidig er det jo dig der har følelserne og kender ham på en anden måde en dem.

Jeg plejer at mene man skal følge sit hjerte og være tro mod sig selv. Til gengæld skal man jo også passe rigtig godt på sig selv, og hvis han fx tvivler på at han er far, ja så lyder forholdet ikke så givtigt for dit selvværd.

Læser lige med hvad de andre skriver

det er så rigtigt

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg vil kun sige til dig, at du skal lytte til din indre kvinde og mor.
Lyt til hende og spørg sig selv, at hvis du nu var naboen eller den gode veninde, hvad vil du så ønske for hende og hendes barn??

Og så lige en ting til...hvis du skal forsøge med kæresten igen, så SKAL du kræve at han bliver behandlet for sit alkoholforbrug og så gælder det både psykolog og evt antabus.
Det er et krav du har ret til at stille, og vil han ikke det...så må jeg sige, at det er ud af vagten.
Lad være at bruge dit liv på en, der har en svaghed for alkohol.
Jeg har selv været gift med en og levet sammen med en anden, der begge udvikledede sig til alkoholikere..og har lige stået min kusine bi igennem en skilmisse, som gennem 30 år har spildt sit liv på en mand der drak som en svamp, blot fordi hun blev ved med at finde på undskyldninger for ham.
Nu sidder hun alene, hun har 2 voksne børn, som foragter hende fordi hun ikke for mange år siden forlod ham og en hadefuld x-mand, og har brugt så mange år på gang på gang at få sår på sjælen.
Så tænk dig grundigt om søde ven.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

sarahb

Jeg ville personligt ikke udsætte mit barn for en alkoholiker, for man kan ikke stole på folk med at misbrug og for det andet så kan alkohol gøre meget grimme ting. Så jeg ville sørge for han fik hjælp på et hjem måske og så når han har klaret en alkohol behandling så ville jeg overveje om man skal under samme tag igen.

jeg kan ikke fordrage alkohol og stoffer så jeg ville aldrig nogensinde udsætte mig selv at leve i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.