Og VUPTI der kom kvalmen! (Et lille spørgsmål)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

MaybeBaby

Karma er lidt en kælling. I går eftermiddags sad jeg og læste i en bog, der meget sjovt fortæller om før, under og efter en graviditet, og jeg sad og grinte højt under afsnittet for kvalme, fordi det bliver fortalt i et så humoristisk billede. Nogle timer senere omkring kl 21 var det pludselig ikke sjovt mere.

Hvidt som et lagen, med svedige hænder og en krop, der ryster som havde jeg abstinenser, gik jeg meget stille ned gangen mod soveværelset, mens jeg råbte til min kæreste Sten, hvad jeg ikke lige kunne overskue: Lad lige døren til badeværelsesdøren stå helt åben... og slå ikke toiletbrættet ned efter dig... hent lige en spand med vand...

Sten: Hvad med det vasketøj, der er færdigt herude i maskinen?

Mette: DET BLIVER FANDME FØRST HÆNGT OP I MORGEN! ()

Ja, jeg havde det eddermame skidt!  Og lørdag aften havde jeg det egentlig også ret skidtmas, men så er spørgsmålet:

Når alle råder én til at spise en kiks eller lign. før de står op til at tage det meste af morgenkvalmen, hvad skal vi med aftenkvalme så gøre? Og Ingefærtabl. er de så gode, som der siges?

Råd og ideer modtages med kyshånd!

/Mette - der kunne ansættes som sporhund ved politiet. Alt lugter jo sindsygt kraftigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

AnneBJ

Hvad der virker er vist ligeså individuelt som vi som personer er... Desværre Men små, hyppige måltider døgnet igennem er mit bedste råd!

Jeg håber du slipper hurtigt, jeg havde kvalme til uge 26, det var hæsligt!!

Ingefærtabletter fraråder man -eller gjorde? Pga. koncentrationen af ingefær i dem. Men du kan prøve at rive noget frisk ingefær på den fine side af et rivejern og putte i fx et glas juice. Du skal ikke bruge ret meget, spidsen af en teske, eller almindelig kniv.

Rigtig god bedring!

Anmeld

24. januar 2011

CamillaValby

MaybeBaby skriver:

Karma er lidt en kælling. I går eftermiddags sad jeg og læste i en bog, der meget sjovt fortæller om før, under og efter en graviditet, og jeg sad og grinte højt under afsnittet for kvalme, fordi det bliver fortalt i et så humoristisk billede. Nogle timer senere omkring kl 21 var det pludselig ikke sjovt mere.

Hvidt som et lagen, med svedige hænder og en krop, der ryster som havde jeg abstinenser, gik jeg meget stille ned gangen mod soveværelset, mens jeg råbte til min kæreste Sten, hvad jeg ikke lige kunne overskue: Lad lige døren til badeværelsesdøren stå helt åben... og slå ikke toiletbrættet ned efter dig... hent lige en spand med vand...

Sten: Hvad med det vasketøj, der er færdigt herude i maskinen?

Mette: DET BLIVER FANDME FØRST HÆNGT OP I MORGEN! ()

Ja, jeg havde det eddermame skidt!  Og lørdag aften havde jeg det egentlig også ret skidtmas, men så er spørgsmålet:

Når alle råder én til at spise en kiks eller lign. før de står op til at tage det meste af morgenkvalmen, hvad skal vi med aftenkvalme så gøre? Og Ingefærtabl. er de så gode, som der siges?

Råd og ideer modtages med kyshånd!

/Mette - der kunne ansættes som sporhund ved politiet. Alt lugter jo sindsygt kraftigt!

Hehe lige præcis. Min kommer også om aftenen, men jeg ligger mig bare ned. Men det hjælper kun engang imellem.

Anmeld

24. januar 2011

MaybeBaby

AnneBJ skriver:

Hvad der virker er vist ligeså individuelt som vi som personer er... Desværre Men små, hyppige måltider døgnet igennem er mit bedste råd!

Jeg håber du slipper hurtigt, jeg havde kvalme til uge 26, det var hæsligt!!

Ingefærtabletter fraråder man -eller gjorde? Pga. koncentrationen af ingefær i dem. Men du kan prøve at rive noget frisk ingefær på den fine side af et rivejern og putte i fx et glas juice. Du skal ikke bruge ret meget, spidsen af en teske, eller almindelig kniv.

Rigtig god bedring!

Alletiders, så må jeg prøve mig frem og så bare krydse alle mine hypermobile fingrer for, at jeg ikke har kvalme så længe som dig... Bette Pus!

Anmeld

24. januar 2011

Lilac

Jeg har lidt af en skrækkelig kvalme i mange uger efterhånden... værst om aftenen... Ingefær the med citron fra Kusmi, kan lindre det lidt - jeg har ikke prøvet med ingefær tabl... Det er da bestemt et forsøg værd!

Anmeld

24. januar 2011

AnneBJ

MaybeBaby skriver:

Alletiders, så må jeg prøve mig frem og så bare krydse alle mine hypermobile fingrer for, at jeg ikke har kvalme så længe som dig... Bette Pus!

Hov et godt råd for mig var isvand... Eller bare køleskabskoldt. Jeg fyldte halv liters flasker, for så kunne jeg holde øje med jeg fik væske nok.

En håndfuld cornflakes, knækbrød, uristet toastbrød og frugt var også ok for mig (også fordi det ikke er så slemt hvis det skal op igen.. )

Tak, jeg krydser virkelig også for du slipper hurtigere

Anmeld

24. januar 2011

MaybeBaby

CamillaValby skriver:

Hehe lige præcis. Min kommer også om aftenen, men jeg ligger mig bare ned. Men det hjælper kun engang imellem.

Fandt også ud af i går, at fosterstilling er helt fantastisk. Slæbte mit korpus ind i seng, og så lå jeg bare og vuggede lidt. Hurra for at jeg faldt i søvn - og hurra for at vågne og have det skønt!

Anmeld

24. januar 2011

CamillaValby

MaybeBaby skriver:

Fandt også ud af i går, at fosterstilling er helt fantastisk. Slæbte mit korpus ind i seng, og så lå jeg bare og vuggede lidt. Hurra for at jeg faldt i søvn - og hurra for at vågne og have det skønt!

Hihi jeg tror at jeg fik sovet 3 timer i nat, så var noget træt da uret ringede i morges.

Fosterstillingen er genial

Anmeld

24. januar 2011

MaybeBaby

xxx skriver:

Jeg har lidt af en skrækkelig kvalme i mange uger efterhånden... værst om aftenen... Ingefær the med citron fra Kusmi, kan lindre det lidt - jeg har ikke prøvet med ingefær tabl... Det er da bestemt et forsøg værd!

Ingefær te med citron fra Kusmi? Uha, det lyder ikke som noget vores købmand har Men der skal ledes og ledes eller laves selv. Min kollega er sådan en helse-master med mange nyttige tips "Jamen så har jeg lige en idé til hvordan du kan lave en te mod kvalme og samtidig få dig til aldrig at blive syg igen og overskud til at redde verdenen!" Så tak for tippet

Anmeld

24. januar 2011

MaybeBaby

AnneBJ skriver:

Hov et godt råd for mig var isvand... Eller bare køleskabskoldt. Jeg fyldte halv liters flasker, for så kunne jeg holde øje med jeg fik væske nok.

En håndfuld cornflakes, knækbrød, uristet toastbrød og frugt var også ok for mig (også fordi det ikke er så slemt hvis det skal op igen.. )

Tak, jeg krydser virkelig også for du slipper hurtigere

Vand er intet problem. Jeg har en 2 liters vandflaske på arbejdet, som næsten altid er tømt, når jeg tager hjem og drikker altid vand til aftensmad også, så der er altid vand på køl. Men en god idé!

Frugt er også okay med mig pånær, hvis æblesyren er for hidsig, så kan det mærkes... Men må hellere få lidt hvid brød og knækbrød ind i hjemmet igen til at tage det værste. Om ikke andet så fordi det nu er helt tilladt at spise kiks i sengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.