Hovedpine næsten hele graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

tinasmor

Jeg er 4 måneder og jeg har næsten gennem hele graviditeten haft hovedpine. Jeg er ikke meget for panodil og det er kun hvis det er virkelig, virkelig slemt. Men det betyder så også, at jeg går rundt med ondt i hoved hver dag.

Nogle der oplever noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Pige2009

Jeg er 4 måneder og jeg har næsten gennem hele graviditeten haft hovedpine. Jeg er ikke meget for panodil og det er kun hvis det er virkelig, virkelig slemt. Men det betyder så også, at jeg går rundt med ondt i hoved hver dag.

Nogle der oplever noget lignende?

Nej. Du skal helst drikke 3 liter vand om dagen

Anmeld

24. januar 2011

tinasmor

Baagøe skriver:

Nej. Du skal helst drikke 3 liter vand om dagen

ja det kniber med det- Jeg tror jeg kommer op på omkring 2 liter (incl. mælk)

Anmeld

24. januar 2011

Chraz

Jeg havde migræne næsten hele vejen igennem min 2. garviditet.. Jeg tog så panodiler en gang imellem.. Men ellers lagde jeg en kold klud i nakken.. Det kan godt lindre smerten lidt.. Du kan også prøve med en varm klud.

Anmeld

24. januar 2011

Hyacinth

JA! Jeg har selv haft det meget og lider delvist stadig af det og jeg er i 23. uge. Jeg drikker meget væske, fordi det spiller en stor roller, siger min erfaring mig. Så ca. 2-3 liter væske. Panodiler tager jeg ikke, da det ikke er så godt for barnet(har jeg læst), men Kodimagnyler derimod, skulle være mere tilladt - dog med måde!

Håber det bliver bedre

Anmeld

24. januar 2011

Mette 28

Har du fået tjekket dit blodtryk og procent?? Synes da ikke man skal gå med hovedpine så meget, men som andre skriver husk rigeligt med vand og så må man spise panodil, pinex og pamol ikke kodimagnyler når man er gravid, både min første og denne graviditet har jeg haft så mange smerter fra en diskusprolaps og både min læge, jordemoder, OUH og rygcenter siger det er de former for smerte stillende man må ikke andet... og slet ikke kodimagnyler.... Har haft en del hovedpine pga. jeg spænder så meget fra mine smerter i ryggen og har taget lidt pinex, det har givet mig ro og mange dage i træk uden hovedpine efter..

Anmeld

24. januar 2011

Pige2009

tinasmor skriver:

ja det kniber med det- Jeg tror jeg kommer op på omkring 2 liter (incl. mælk)

Mælk tæller ikke - det SKAL være vand

Anmeld

24. januar 2011

tinasmor

Chraz skriver:

Jeg havde migræne næsten hele vejen igennem min 2. garviditet.. Jeg tog så panodiler en gang imellem.. Men ellers lagde jeg en kold klud i nakken.. Det kan godt lindre smerten lidt.. Du kan også prøve med en varm klud.

Mange tak for tippet. Det vil jeg helt sikkert prøve

Anmeld

24. januar 2011

tinasmor

Hyacinth skriver:

JA! Jeg har selv haft det meget og lider delvist stadig af det og jeg er i 23. uge. Jeg drikker meget væske, fordi det spiller en stor roller, siger min erfaring mig. Så ca. 2-3 liter væske. Panodiler tager jeg ikke, da det ikke er så godt for barnet(har jeg læst), men Kodimagnyler derimod, skulle være mere tilladt - dog med måde!

Håber det bliver bedre

Du har ret i at Panodiller ikke skulle være gode hvis man venter en dreng. Jeg har også taget meget få gange. Måske 3 gange i løbet af graviditeten. Den ene gang var et migræne anfald hvor jeg havde så ondt at jeg kastede dem op igen.

Men jeg tager ikke Kodimagnyler. Kun piller der starter med "p" (Panodil, Pinex osv) da det skulle være det eneste man skal tage ifølge læge (de andre skulle give større sandsynlighed for ufrivillig abort, så vidt jeg husker)

Og du har helt ret, jeg må I gang med at få lidt mere væske.

Nogle gange kommer jeg op på 3 liter vand, men synes stadigvæk ikke hovedpinen går helt væk. Det er dog ikke migrænelign. tilstande, det er heldigvis kun et par gange om måneden.

Mange tak for dit svar.

Anmeld

24. januar 2011

tinasmor

Mette 27 skriver:

Tak for dit svar. Jeg har også en rigtig dårlig (skæv ryg) Fra min sidste graviditet ved jeg at det sikkert starter med at gøre rigtig ondt om en månedstid (lænd, bækken og ryg) Jeg kan kun føle med dig. Sidst havde jeg bare SÅ ondt. Så måske skulle jeg istedet for at klage over hovedpine nu, bare være glad for at jeg stadigvæk kan sove og gå uden bækkensmerter Tak for at minde mig om det.

Jeg tager ligesom dig også kun piller der starter med "P".

Håber resten af din graviditet bliver god og nem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.