Panodiler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor-til-Hasse skriver:

Jeg gjorde det i uge 24 og fik god for det.. fødte så også i uge 24, men det var ikke pga panodiler.. det var en svangerskabs forgiftning der ikke var blevet opdaget så var bare almindelkig dårlig troede jeg.. så der tog jeg panodiler i 2 dage, dog højst 8-10 stk på de 2 døgn tror jeg.. men dog er det lige kommet frem at hvis man venter en dreng kn de give skader på kønsdelene.. men min læge siger stadig go for det.. så tror lidt det en smagssag.. da der jo er maaaange ting der er farlige i dag...

Det er Det med drengefostre jeg tænker på. Har også lige tilføjet det til spørgsmålet, det havde jeg jo ikke skrevet.

Jeg har en afsluttende eksamen jeg skal have overstået, og er blevet syg. Vil bare så gerne have den overstået, evt. ved hjælp af et par panodiler, hvis det er min eneste udvej.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Det var hurtige svar. Tak skal I have!

Min Jordemoder siger også det er OK, men man hører jo så meget...

Anmeld

24. januar 2011

Tanja1234

Den undersøgelse der henvises til, viste at der ved daglig brug af panodil eller lignende, i fire uger i løbet af graviditetens første tre måneder, var forhøjet risiko for fx misdannede kønsorganer hos drengefostre.

Så personligt ville jeg ikke bekymre mig om en enkelt pille men nok bare tænke mere over om det nu er nødvendigt...

Og ved hovedpine så prøv først at drikke en masse vand. Det hjælper i hvert fald for mig...

Anmeld

24. januar 2011

L-Mortil3

Ja bestemt, under min indlæggelse med H1N1 + lungebetændelse var jeg sat på panodilkur for at slå lidt af feberen ned. Lægen sagde at det kun var i den meget tidlige graviditet at panodil kunne have en virkning på barnet, og at der ingen grund til panik var, og det stoler jeg på, de må sku vide det.

Tog panodil med Liam pga. svær bækkenløsning, hans forhud er en smule spaltet, men det har lægerne sagt MANGE gange ikke var pga. panodil.

Så herhjemme bliver panodil/pamol/pinex brugt ved behov!

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Den undersøgelse der henvises til, viste at der ved daglig brug af panodil eller lignende, i fire uger i løbet af graviditetens første tre måneder, var forhøjet risiko for fx misdannede kønsorganer hos drengefostre.

Så personligt ville jeg ikke bekymre mig om en enkelt pille men nok bare tænke mere over om det nu er nødvendigt...

Og ved hovedpine så prøv først at drikke en masse vand. Det hjælper i hvert fald for mig...

Det er desværre feber der er tale om. Hovedpinerne har jeg klaret med vand og søvn...

Anmeld

24. januar 2011

Moar2011

Anonym skriver:

På grund af den øgede negative omtale af Panodilers påvirkning på fostre:

Ville du turde at tage panodiler én dag, altså max 4 x 2, hvis du var i 20. uge af graviditeten og ikke tidligere havde taget nogle?

Ja? Nej? Begrund gerne Jeres svar.

jeg gjorde det tidligt i min graviditet pga hård hpovedpine. og er heller ikk  bleg for at gør det nu 21+5 .. for man tager dem jo kun pga man har meget ondt..

Anmeld

24. januar 2011

Tanja1234

Jamen hvis du ikke har været jævnligt syg og derfor ikke jævnligt spist panodiler, så tror jeg bare at jeg ville spise et par stykker og så få noget ro. Jeg synes i hvert fald selv at bare to piller lige kan give kroppen det overskud der skal til for at vende feberen så den går væk..

Anmeld

24. januar 2011

Clisolka

Jeg tog da også et par stykker i løbet af min graviditet og Isabella er fuldstændig sund og rask

Anmeld

26. januar 2011

MarieMor

ville nok ikke tage 8 piller på en dag men kunne godt finde på at tage 2 hvis min hovedpine var rigtig slem ,, ellers ikke ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.