Panodiler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du turde at tage panodiler én dag i uge 20?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.741 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

På grund af den øgede negative omtale af Panodilers påvirkning på fostre:

Ville du turde at tage panodiler én dag, altså max 4 x 2, hvis du var i 20. uge af graviditeten og ikke tidligere havde taget nogle?

Ja? Nej? Begrund gerne Jeres svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

signe.

Jeg gjorde det i uge 24 og fik god for det.. fødte så også i uge 24, men det var ikke pga panodiler.. det var en svangerskabs forgiftning der ikke var blevet opdaget så var bare almindelkig dårlig troede jeg.. så der tog jeg panodiler i 2 dage, dog højst 8-10 stk på de 2 døgn tror jeg.. men dog er det lige kommet frem at hvis man venter en dreng kn de give skader på kønsdelene.. men min læge siger stadig go for det.. så tror lidt det en smagssag.. da der jo er maaaange ting der er farlige i dag...

Anmeld

24. januar 2011

Den lykkelige

Jeg har skrevet nej.. Har intet taget i min graviditet.. vil ikke risikere noget og kan ikke lide tanken.. så jeg har overlevet hvad jeg nu engang havde smerter ved..  Men det jo forskelligt fra person til person hvad man gør i sin graviditet, ligesom alt det andet.....

Anmeld

24. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Ville du turde at tage panodiler én dag, altså max 4 x 2, hvis du var i 20. uge af graviditeten og ikke tidligere havde taget nogle?

Ja, det kan jeg ikke se nogen problemer i

Anmeld

24. januar 2011

Lilac

Jeg er gravid i uge 15 (mener jeg) og har døjet meget med hovedpine i en periode og ville ikke tage smertestillende... Jeg har læst lidt på nettet og der er nogle foruroligende mulige bivirkninger når man er gravid (bl.a. misdannede kønsorganer hos drenge som senere kan gøre det vanskeligt for dem at forplante sig) - derfor valgte jeg ikke at tage nogle. Der er jo tale om mulige bivirkninger og ikke et endegyldigt svar - men det var nok til at fik det dårligt omkring smertestillende, og derfor valgte det fra... lægen rådede mig til at tage et par stykker, så det var helt og holdent min egen mening.

Anmeld

24. januar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Ja uden tvivl.

Da jeg ventede Anton var jeg syg af to omgagne - en gang med voldsom halsbetændelse omkring uge 16 i 14 dage og der fik jeg beordret peicilling og tog smerrtestillende i 14 dage da jeg var så forpint - kort efter fik jeg influenza og lå igen i seng i 14 dage - og dertog jeg også smertestillende.

Hvis jeg har meget hovedpine tager jeg også piller.

Jeg fik en sund og rask dreng.

Denne gang har jeg heldigvis væeret forskånet for sygdom ind til videre, men har taget for hovepine nogle gange.

Christina

Anmeld

24. januar 2011

Mi

Hvorfor må man ikke spise panodil i sin graviditet. Jeg troede at det var kodimagnyl der kunne give blødninger?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. januar 2011

Lilac

MarianneSonne skriver:

Hvorfor må man ikke spise panodil i sin graviditet. Jeg troede at det var kodimagnyl der kunne give blødninger?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Man må gerne tage panodil/pamol mens man er gravid i følge sundhedsstyrelsen...

Anmeld

24. januar 2011

Chewy

Du kan roligt tage et par panodiler.

Den læge der har lavet undersøgelsen er blevet strittet ud derfra pga et alt for dårligt grundlag for at sige sådan. Jeg fik af vide hos min gynækolog, at man roligt kan tage et par piller, hvis man har behov for det. 8 piller på én dag er dog lige i overkanten efter min mening. VIlle maks tage 4 hvis det var mig.

Anmeld

24. januar 2011

Zibi_84

Jeg er i Uge 19, og har igennem hele min graviditet taget ca 6 Pamol. Jeg har lidt af KRAFTIG hovedpine/ kvalme, som kun gik væk ved smertestillende. Ringede til lægevagt og Jordmor, og de sagde begge at jeg sagtens kunne tage smertestillende som starter med P(Pamol, Pinex, Panodil) men bare man ikke overdriver forbruget! Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.