New York Blueberry Cheesecake (med billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

*Sofie*

Årh wow, den ser lækker ud !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Caroline86

300 g digestive kiks knuses fint og blandes med 150 g smeltet smør. Massen trykkes godt i bunden af en springform og forbages i ca. 10 min ved 175 grader.

Lad bunden køle af

600 g philadelfiaost piskes med 2½ dl cremefraiche. tilsæt 1 dl sukker, 1 dl majsstivelse og 2 tsk vaniliesukker. Rør 3 æg i blandingen (ET AD GANGEN) og tilsæt 1 dl piskefløde.

smelt 200 g hvid chokolade over vandbad og bland det i fyldet. Hæld fyldet over kagebunden (stadig i formen, naturligvis - det er flydende ) og drys med blåbær. bag kagen ca 3 kvarter og sluk for ovnen. lad kagen stå i den slukkede ovn i ½ times tid og bage videre i eftervarmen.

Når kagen begynder at blive gylden (mens ovnen er tændt) skal der alufolie over så den ikke bliver for mørk. Kig til den efter 20-30 min og se hvordan den ser ud og hvis den ikke har fået farve endnu så vent med folien

god appetit

(i øvrigt at kagen MEGET længe om at køle af, så hvis man ikke vil spise den varm er det meget godt lige at have med i planlægningen )

Anmeld

24. januar 2011

Nemesis

Caroline86 skriver:

300 g digestive kiks knuses fint og blandes med 150 g smeltet smør. Massen trykkes godt i bunden af en springform og forbages i ca. 10 min ved 175 grader.

Lad bunden køle af

600 g philadelfiaost piskes med 2½ dl cremefraiche. tilsæt 1 dl sukker, 1 dl majsstivelse og 2 tsk vaniliesukker. Rør 3 æg i blandingen (ET AD GANGEN) og tilsæt 1 dl piskefløde.

smelt 200 g hvid chokolade over vandbad og bland det i fyldet. Hæld fyldet over kagebunden (stadig i formen, naturligvis - det er flydende ) og drys med blåbær. bag kagen ca 3 kvarter og sluk for ovnen. lad kagen stå i den slukkede ovn i ½ times tid og bage videre i eftervarmen.

Når kagen begynder at blive gylden (mens ovnen er tændt) skal der alufolie over så den ikke bliver for mørk. Kig til den efter 20-30 min og se hvordan den ser ud og hvis den ikke har fået farve endnu så vent med folien

god appetit

(i øvrigt at kagen MEGET længe om at køle af, så hvis man ikke vil spise den varm er det meget godt lige at have med i planlægningen )

bages selve kagen også på 175 grader??

:-) Sisse

Anmeld

24. januar 2011

TTM

Lad bunden køle af

god appetit

Lyder læææææker! (Og ser fantastisk ud! - godt jeg skal ha' frokost nu )

Knus

Anmeld

24. januar 2011

Caroline86

ladydan1 skriver:

bages selve kagen også på 175 grader??

jeps

Anmeld

24. januar 2011

Nemesis

Caroline86 skriver:

jeps

Kanon...den må helt klart prøves :-)

Her mangler der lige en smiley der slikker sig om munden.

Anmeld

24. januar 2011

Ox.

Eeeeeej nej nej! Du må ikke ligge billeder op npr jeg er igang med at smide julekiloene! hihi

*Savle Savle*

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

Der er ikke noget jeg elsker mere end cheesecake, MUMS, må virkelig prøve selv at lave en snart, det bliver for dyrt konstant at rende på Baresso efter et stykke Din ser så lækker ud!

Anmeld

24. januar 2011

Mira0911

Uhm... Ser lækkert ud... 

Anmeld

24. januar 2011

Caroline86

Sofia skriver:

Der er ikke noget jeg elsker mere end cheesecake, MUMS, må virkelig prøve selv at lave en snart, det bliver for dyrt konstant at rende på Baresso efter et stykke Din ser så lækker ud!

ja, dét er da spild af penge

der findes masser af gode opskrifter på "tynde" cheesecakes på nettet, ved jeg, så det kan du også prøve af hvis den her virker lidt voldsom at bage "bare" fordi du er lækkersuten

Jeg selv er ret vild med en kiksebund med hindbær ostemasse ovenpå! MÅÅÅÅMS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.