Barnevogn/Klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

kristinards

LauraLW skriver:

Igen: selvfølgelig kan du lægge hende i en klapvogn nu... men selvfølgelig ikke direkte i når nu hun er så lille - ligesom du også vil bruge lift og senere madras i en barnevogn, så skal du tænke over samme slags løsninger i klapvognen.

Du skal sikre dig at ryggen kan lægges 100% ned, kan den det, så ligger hun ligeså fint som i en barnevogn. Hendes ryg kan ikke klare at sidde op endnu, og det er nok det folk mener når de siger at det ikke kan lade sig gøre.

Så find dig en god stor klapvogn, sæt en lift i og så ligger hun skønt der :-)

Men en lift til en klapvogn er vel ikk større end en lift til en barnevogn?

Og når hun ikk kan være i den mere, hva mener du så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

LauraLW

Da vilma var lille havde vi både en lift (som vi også brugte oppe i lejligheden, og som var god da det var møgvarmt udenfor) og en voksipose m plade i (så fungerer den som fift, bare uden de hårde sider) og begge dele kan sagtens bruges. Når hun ikke kunne være i liften mere, så var der voksien.

Har vedhæftet to billeder af vilma som ligger i liften (den lille vogn) og i voksien (som er åben - det var varmt)

Når hun ikke kan være i liften mere, så vil jeg anbefale at du skaffer dig en kørepose af en art. De har som regel også huller til selen, som du skal til at bruge der også. - gå ud i de forskellige butikker og føl dig frem - der er stor forskel på hvordan de føles og hvor højt oppe om barnet de lukkes.

Vilma bruges stadig sin voksi, men vi har nu også anskaffet os en kørepose som fungerer godt til vores dagligdagsbehov.

kristinards skriver:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. januar 2011

LauraLW

kristinards skriver:

og liften er en alm barnevognslift

Anmeld

25. januar 2011

kristinards

LauraLW skriver:

Da vilma var lille havde vi både en lift (som vi også brugte oppe i lejligheden, og som var god da det var møgvarmt udenfor) og en voksipose m plade i (så fungerer den som fift, bare uden de hårde sider) og begge dele kan sagtens bruges. Når hun ikke kunne være i liften mere, så var der voksien.

Har vedhæftet to billeder af vilma som ligger i liften (den lille vogn) og i voksien (som er åben - det var varmt)

Når hun ikke kan være i liften mere, så vil jeg anbefale at du skaffer dig en kørepose af en art. De har som regel også huller til selen, som du skal til at bruge der også. - gå ud i de forskellige butikker og føl dig frem - der er stor forskel på hvordan de føles og hvor højt oppe om barnet de lukkes.

Vilma bruges stadig sin voksi, men vi har nu også anskaffet os en kørepose som fungerer godt til vores dagligdagsbehov.

Syns jo bare de voksiposer er så dyre...

Hva koster en kørepose og hvordan fungerer den?

Vi har lige købt en der ligner den her fordi hun voksede ud af hendes flyverdragt... Men det er vel ikk sån en?

http://best.booztx.com/cache/products/1236x1332/13057278_LILAC_2.jpg

Anmeld

25. januar 2011

LauraLW

kristinards skriver:

Syns jo bare de voksiposer er så dyre...

Hva koster en kørepose og hvordan fungerer den?

Vi har lige købt en der ligner den her fordi hun voksede ud af hendes flyverdragt... Men det er vel ikk sån en?

http://best.booztx.com/cache/products/1236x1332/13057278_LILAC_2.jpg

Nej det er ikke sådan en jeg mener.

her er lidt forskellige, og de er ikke dyre. - nogle af dem går måske ikke så højt op til barnets hovede, men så kan man lige lægge et lille hyggetæppe eller klud etc.

http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1299

voksien er dyr men kan sagtens købes brugt hvis det er den man ønsker. Ellers har bilka og føtex ofte tilbud på deres variant (slee bee) som også skulle være rigtig god. Den har plade i og hanke etc så den fungere som en lift, men barnet kan vokse i den og den kan bruges i et par år endnu.

Anmeld

25. januar 2011

kristinards

LauraLW skriver:

Nej det er ikke sådan en jeg mener.

her er lidt forskellige, og de er ikke dyre. - nogle af dem går måske ikke så højt op til barnets hovede, men så kan man lige lægge et lille hyggetæppe eller klud etc.

http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1299

voksien er dyr men kan sagtens købes brugt hvis det er den man ønsker. Ellers har bilka og føtex ofte tilbud på deres variant (slee bee) som også skulle være rigtig god. Den har plade i og hanke etc så den fungere som en lift, men barnet kan vokse i den og den kan bruges i et par år endnu.

Nåå nej de er ikk så dyre...

Men dem ka man ikk løfte dem i lissom i liften og voksien vel?

Anmeld

25. januar 2011

LauraLW

kristinards skriver:

nej, de bor i klapvognen og er til når hun ikke længere er i lift eller voksi.

Har du en barnevognslift? Så brug den - jeg kunne bruge den i ret lang tid egentlig, selvom vilma er lidt stor i det.

når hun er færdig med den, så ville jeg seriøst overveje om det ikke var en god prioritering at invistere i en sleebee/drømmepose (ca 500 kr på bud - og endnu billigere brugt) som har plade i og hanke så du kan bære hende ligesom med liften.

Anmeld

25. januar 2011

LauraLW

kristinards skriver:

http://www.dba.dk/sove--koererposer/id-71287762/

Anmeld

25. januar 2011

kristinards

LauraLW skriver:

nej, de bor i klapvognen og er til når hun ikke længere er i lift eller voksi.

Har du en barnevognslift? Så brug den - jeg kunne bruge den i ret lang tid egentlig, selvom vilma er lidt stor i det.

når hun er færdig med den, så ville jeg seriøst overveje om det ikke var en god prioritering at invistere i en sleebee/drømmepose (ca 500 kr på bud - og endnu billigere brugt) som har plade i og hanke så du kan bære hende ligesom med liften.

Ja har en lift som jeg har brugt indtil nu men hun er ved at være for lang...

Virker den der slee bee lissådan?

Hvis jeg anskaffede mig sån en så tror du godt det ville kunne gå med en klapvogn?

Selvom hun kun er 4 måneder?

Anmeld

25. januar 2011

kristinards

LauraLW skriver:

http://www.dba.dk/sove--koererposer/id-71287762/

Årh de ser da ellers lækre ud  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.