Har ikke spist i 4 dage - kvalme - hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hej tøser.

Er nygravid og anonym, fordi jeg ikke ønsker at nogen skal vide det endnu.

Jeg har stort set ikke spist i snart 5 dage pga. kvalmen. Jeg har kastet op, til der ikke var mere at kaste op, og jeg har stadig lyst til at kaste op, der kommer bare ikke noget ud (sorry for det direkte sprog).

Alle råd modtages med kyshånd. Både til hvad, der kan fjerne lidt af kvalmen, men også hvad der er godt at spise, for man kan jo for faen ikke overleve, hvis man ikke spiser

Tak på forhånd.

Jeg led meget af slem kvalme og opkastninger de første 3-4 mdr af min graviditet, og erfarede hurtigt at når jeg kunne få noget ned var det vigtigt jeg gjorde det, og også nogle gange selvom jeg vidste det meste ville ryge op igen, for hvis blodsukkeret falder og man bliver dårlig af det, forstærkes kvalmen, og opkastningerne, så det er nok bedste råd, og så evt spise noget som du vil kunne tåle bedre at få op igen, blødt brød, yoghurt eller lignende, og måske i starten drikke noget som har sukker i sig, juice ect cola, for synes også det kunne hjælpe at snyde maven, ved at drikke sodavand, og slå en bøvs, for så var det som om den blev spilet lidt op, og så afslappet lidt igen, når luften kom op

håber du finder en løsning, ellers vil jeg råde dig til at snakke med lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Mka

Jeg prøvede også de der sea-bands som jeg købte på apoteket, og synes de hjalp lidt. Men jeg var også rigtig dårlig.

Spiste også meget yoghurt.

Håber du får det bedre

Anmeld

23. januar 2011

Mka

Anonym skriver:

Har jeg godt hørt flere sige.

Har lige spist en lille bitte klat frisk pasta, puha. Det var ikke så fedt, men nok nødvendigt

Det var godt, bare ned med noget

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Mka skriver:

Jeg prøvede også de der sea-bands som jeg købte på apoteket, og synes de hjalp lidt. Men jeg var også rigtig dårlig.

Spiste også meget yoghurt.

Håber du får det bedre

Hjalp det at spise yoghurt?

Anmeld

23. januar 2011

mor2011

Har hørt fra en veninde at sukkerindtag får blodsukkeret til at stige og så mindskes kvalmen. Har ikke selv erfaring at trække på (endnu) men håber da snart at det kommer, smiler. Lidt kvalme er ingenting i forhold til det vidunderlige som det resultere i.

Anmeld

23. januar 2011

Mka

Anonym skriver:

Hjalp det at spise yoghurt?

Ja det synes jeg Og hvis man nu ikke kunne holde det hele i sig, var det ikke så "slemt" at få op. ( Uhhhh det var en trist tid)

Anmeld

23. januar 2011

th

solbær saft, sodavands is, polo og salt lakrids hjalp mig de dage jeg havde det dårligt.

Anmeld

23. januar 2011

Ma'dikken

Jeg døjer også rigtig meget med kvalme, men det er heldigvis aftagende efterhånden

Men det som hjælper allermest for mig er simpelhen at tvinge mad i mig, jeg ved godt at det er meget svært men det hjælper bare rigtig meget. Ofte kan jeg gå op på toilettet også kommer det op igen, men så synes jeg også jeg har det bedre indtil jeg bliver sulten igen.

Det er meget svært at sige hvad der hjælper, jeg kan lige i øjeblikket kun få ristet brød med skinkeost ned om morgen og de dage hvor jeg slet ikke kan få noget ned spiser jeg bare sodavandsis i vildskab  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.