Har ikke spist i 4 dage - kvalme - hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.741 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser.

Er nygravid og anonym, fordi jeg ikke ønsker at nogen skal vide det endnu.

Jeg har stort set ikke spist i snart 5 dage pga. kvalmen. Jeg har kastet op, til der ikke var mere at kaste op, og jeg har stadig lyst til at kaste op, der kommer bare ikke noget ud (sorry for det direkte sprog).

Alle råd modtages med kyshånd. Både til hvad, der kan fjerne lidt af kvalmen, men også hvad der er godt at spise, for man kan jo for faen ikke overleve, hvis man ikke spiser

Tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

LaFleur

Uh det lyder godt nok ikke rart

Måske du skulle prøve at klemme lidt tørt brød ned?

Håber det bliver bedre snart

Anmeld

23. januar 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg har stort set ikke spist i snart 5 dage pga. kvalmen. Jeg har kastet op, til der ikke var mere at kaste op, og jeg har stadig lyst til at kaste op, der kommer bare ikke noget ud (sorry for det direkte sprog).

Alle råd modtages med kyshånd. Både til hvad, der kan fjerne lidt af kvalmen, men også hvad der er godt at spise, for man kan jo for faen ikke overleve, hvis man ikke spiser

Tak på forhånd.

Hvad jeg har læst hvad andre har skrevet, er det meget forskelligt hvad der kan hjælpe.

Hos nogle hjælper det at spise mandler, andre ingefær og nogle helt andre mariekiks. Så tror at du skal prøve dig en smule frem.

Held og lykke med det hele

Anmeld

23. januar 2011

Moar2011

i startet prøvet jeg at jeg ikke spise i 3dage pga kvalme.. men tilsidst kom sulten.. jeg fik afvide at man skal spise og drikke lige hvad man har lyst til , om så det er det usunde, for det er vigtig og få lidt ned i maven..

at give dig råd til hvad du ska spise, kan jeg ikke.. for jeg prøvede bare en masse, for at se hvad der ville blive nede..

men dog ikk tænkt for meget på at du kan ske at kaste det op igen, for det kan være med til at fremkalde det.. (hvis du forstår) ..

væske, skal du drikke lidt af gangen, selvom du evt er smadder tøstig.. men jo mindre du drikker af gangen, desto større chance er der for at det blir nede i mavsen ..

Håber du finder en løsning

Anmeld

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

der findes "sea-bands" det er sådan nogle armbånd du kan købe i matas... der sidder en lille plastic dut i dem som man placerer et bestemt sted på håndleddet og så trykker den på et akkupressur punkt... de er lavet til køresyge men virker nogen gange også til graviditetskvalme...

de hjalp mig en del, men ikke når det var rigtig slemt...

drik så meget væske du kan!

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

LaFleur skriver:

Uh det lyder godt nok ikke rart

Måske du skulle prøve at klemme lidt tørt brød ned?

Håber det bliver bedre snart

Har prøvet, spiste tre bidder og så var jeg ved at kløjs i det

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

der findes "sea-bands" det er sådan nogle armbånd du kan købe i matas... der sidder en lille plastic dut i dem som man placerer et bestemt sted på håndleddet og så trykker den på et akkupressur punkt... de er lavet til køresyge men virker nogen gange også til graviditetskvalme...

de hjalp mig en del, men ikke når det var rigtig slemt...

drik så meget væske du kan!

Hmm, det er da et forsøg værd. Det kan alligevel ikke skade jo.

Anmeld

23. januar 2011

tingimor

havde 6 uger med konstant kvalme og opkast når jeg havde spist..

jeg lavet til sidst noget frugt der var skåret ud så spist jeg et lille stykke af gangen hen over aften og det hjalp altså en helle del at få lidt frisk i maven så den ikke bare var tom. for så fik jeg nærmest mere kvalme hvis den var det. 

håber det snart går over for dig

Anmeld

23. januar 2011

Mka

Anonym skriver:

Hej tøser.

Tak på forhånd.

Øv det lyder trist, men husk at hvis man ikke får noget mad får man altså også kvalme. Så hvis du ikke får noget mad ned får du bare endnu mere kvalme, bliver svimmel og skidt..

Spis nogle kiks eller en ristet bolle.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Mka skriver:

Øv det lyder trist, men husk at hvis man ikke får noget mad får man altså også kvalme. Så hvis du ikke får noget mad ned får du bare endnu mere kvalme, bliver svimmel og skidt..

Spis nogle kiks eller en ristet bolle.

Har jeg godt hørt flere sige.

Har lige spist en lille bitte klat frisk pasta, puha. Det var ikke så fedt, men nok nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.