Jeg tog omkring 18 kg på under graviditeten - Leander vejede ved fødslen 3600 gram.
Jeg havde ENORME mængder vand i kroppen, og allerede da vi kom hjem fra barselsgangen 2 dage efter fødslen, manglede der kun et par kg, før jeg nåede vægten fra før jeg blev gravid.
Så der gik ca. 14 dage før jeg havde nået min et par kg under min "gamle" vægt (som er et par kg for meget).
- jeg var vildt imponeret over hvor hurtigt det gik, da jeg havde frygtet at hænge på 10 ekstra kg i mange år; Måske fordi den ene jordemoder gjorde meget ud af at fortælle mig at jeg tog super meget på (og ikke måtte spise flødeis, og ikke skulle spise slik osv osv - tiltrods for at jeg fortalte at det gjorde jeg altså heller ikke - det med isen :$ - men hun ville ikke høre tale om at jeg havde vand i kroppen, før til sidst i graviditeten - for det kom normalt først til sidst +o()´
Siden da (det er nu snart 1 år siden) er vægten steget lidt, og maven er da stadig "blød", og der er et par deller i siden som jeg virkelig ikke har kunnet komme af med - så herhjemme har formen ændret sig, tiltrods for at kiloene er røget af igen ;)
Anette
Anmeld