Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Anonym trådstarter

christinak skriver:

Du kan regne ud hvor meget du vil få udbetalt ved at trække dit fradrag fra de 9000 kr og det resterende beløb trækker du din skatteprocent fra, og ligger så de 2 tal sammen og trækker am bidrag fra. eksempel. 9000-3500=5500/ 5500x0,39=2145

5500-2145=3355+3500=6855x0,08=548,4-6855=6306 kr udbetalt, håber det gav lidt mening.

Hvis du er ansat med elevkontrak for du jo penge derfra indtil din kontrakt er udløbet også selvom du går på barsel og så efterfølgende fra kommunen.

hilsen christina

Det gav ikke meget mening for mig... Men 6306 udbetalt? Det var mere end jeg havde regned med

Jeg ved stadig ikke om det er med elevkontrankt, jeg er ikke startet på uddannelsen endnu. Det er den pædagogiske assistentuddannelse, ved du noget om den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

christinak

Hvis du ved hvad dit fradrag er og din trækprocent så jeg kan hurtig regne det ud for dig.

Ja en lille smule, der har man jo også en elevkontrakt man underskriver, og den er jo sat til den dato man er uddannet, så hvis du for et barn i mellemtiden så for du barsels penge af din "elevkontrakt indtil den udløber, mener det er sådan.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

christinak skriver:

Hvis du ved hvad dit fradrag er og din trækprocent så jeg kan hurtig regne det ud for dig.

Ja en lille smule, der har man jo også en elevkontrakt man underskriver, og den er jo sat til den dato man er uddannet, så hvis du for et barn i mellemtiden så for du barsels penge af din "elevkontrakt indtil den udløber, mener det er sådan.

Okay, det vidste jeg ikke. Mange tak for hjælpen

Anmeld

23. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har ikke forklaret det helt rigtigt. Jeg er muligvis gravid, vi prøver at få et barn. Jeg skal starte på uddannelse hvor man får løn, 9000 før skat (er ikke sikker på hvor meget der bliver trukket fra i skat). Vi har planer om at flytte sammen, men vil sikre os at vi har råd til det, og især hvis vi skal have et barn. Men jeg får som sagt 9000 før skat, og jeg vil være sikker på at jeg kan klare mig selv i tilfælde af at vi går fra hinanden på et tidspunkt. Jeg tror da på at holder, men jeg vil ikke risikere at stå på gaden med et barn hvis det ikke gør.

Det der med at få barn sammen, inden man har prøvet at bo sammen er vist en helt anden debat, så derfor....

For det første - din kæreste skal jo også bidrage med en indkomst, så der må også være noget at indregne i husholdningen.

Hvis I går fra hinanden, så er du enlig forsørger, og så er der nogle andre satser, der træder i kraft, de står nok på borger.dk - og i øvrigt SKAL faderen betale ca. 1100 kr til jer hver måned, men det er jo hans problem.

Synes, at det er lidt sørgerligt, at du allerede nu tænker på, hvordan din økonomi ser ud, hvis I går fra hinanden

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det der med at få barn sammen, inden man har prøvet at bo sammen er vist en helt anden debat, så derfor....

For det første - din kæreste skal jo også bidrage med en indkomst, så der må også være noget at indregne i husholdningen.

Hvis I går fra hinanden, så er du enlig forsørger, og så er der nogle andre satser, der træder i kraft, de står nok på borger.dk - og i øvrigt SKAL faderen betale ca. 1100 kr til jer hver måned, men det er jo hans problem.

Synes, at det er lidt sørgerligt, at du allerede nu tænker på, hvordan din økonomi ser ud, hvis I går fra hinanden

Det er bestemt ikke fordi at jeg regner med at vi går fra hinanden, jeg vil bare ikke risikere at skulle flytte hjem igen eller sådn noget. Det er jo også vigtigt med et sted at bo når man også sætter et barn i verden. Jeg skal være sikker på at jeg kan klare mig selv. Og så er det da bare dejlig at jeg kan dele det hele med min kæreste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.