Anonym skriver:
Jeg har ikke forklaret det helt rigtigt. Jeg er muligvis gravid, vi prøver at få et barn. Jeg skal starte på uddannelse hvor man får løn, 9000 før skat (er ikke sikker på hvor meget der bliver trukket fra i skat). Vi har planer om at flytte sammen, men vil sikre os at vi har råd til det, og især hvis vi skal have et barn. Men jeg får som sagt 9000 før skat, og jeg vil være sikker på at jeg kan klare mig selv i tilfælde af at vi går fra hinanden på et tidspunkt. Jeg tror da på at holder, men jeg vil ikke risikere at stå på gaden med et barn hvis det ikke gør.
Det der med at få barn sammen, inden man har prøvet at bo sammen er vist en helt anden debat, så derfor....
For det første - din kæreste skal jo også bidrage med en indkomst, så der må også være noget at indregne i husholdningen.
Hvis I går fra hinanden, så er du enlig forsørger, og så er der nogle andre satser, der træder i kraft, de står nok på borger.dk - og i øvrigt SKAL faderen betale ca. 1100 kr til jer hver måned, men det er jo hans problem.
Synes, at det er lidt sørgerligt, at du allerede nu tænker på, hvordan din økonomi ser ud, hvis I går fra hinanden 
Anmeld