Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det muligt at forsørge sig selv og et barn med en indkomst på ca. 5400 om måneden + børnepenge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

861 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil høre jer om det vil være muligt med en indkomst på ca 5400 om måneden, og så selvfølgelig børnepenge, at få økonomien til at køre rundt, at forsørge sig selv og et barn? Er ikke flyttet hjemmefra, men det er planen. Vil det kunne lade sig gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

N&J

Der vil jo også være mulighed for boligsikring og evt. friplads i inst., men det afhænger altså af hvor meget du vil komme til at give i husleje, men forstår dog ikke helt de 5400?? Er det hele din indkomst på et mdr.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

5400 kr om måneden under uddannelse

Anmeld

23. januar 2011

ekzunz

Så du har 5.400 udbetalt??? Og det er så til alt - kommer der ikke et beløb fra farmand??

Hvis det skal dække husleje, forsikringer, strøm, mad og bleer, så synes jeg godt nok det lyder af lidt. Men man kan jo bo billigt...

Anmeld

23. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Pyha ikke meget det må så være su du mener..Få man ikke mere...

Du ville få boligstøtte børnebidrag hvis du ikke bor sammen med faren en del ekster der.....

Henriette

Anmeld

23. januar 2011

Pige2009

Så du har 5.400 udbetalt??? Og det er så til alt - kommer der ikke et beløb fra farmand??

Hvis det skal dække husleje, forsikringer, strøm, mad og bleer, så synes jeg godt nok det lyder af lidt. Men man kan jo bo billigt...

Jeg ville ikke kunne. Her er et simpelt eksempel på udgifter der skal afholdes:

Husleje
El
Vand
Varme
Forsikring
Telefon
Bleer
Tøj mm. til baby
Bøger til studiet

osv. osv. Jeg vil sige, det nærmest er umuligt - desværre

Anmeld

23. januar 2011

Rockertand

Hvis du har et barn, så må du da vide, hvad du/I bruger hver måned, hertil skal så lægges husleje, forsikringer osv., disse ting er dog variable og ikke så nemme at anslå, så du er nok nødt til at undersøge det nærmere.

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg vil høre jer om det vil være muligt med en indkomst på ca 5400 om måneden, og så selvfølgelig børnepenge, at få økonomien til at køre rundt, at forsørge sig selv og et barn? Er ikke flyttet hjemmefra, men det er planen. Vil det kunne lade sig gøre?

Jeg mener, at du vil få den særlige su til forsørgere, et andet fradrag, børnepenge fra faderen, børnetilskud fra staten, boligsikring, friplads til barnet m.v.
Så jo..det skulle kunne løbe rundt, hvis du finder en billig bolig og sætter tæring efter næring, som man siger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg har ikke forklaret det helt rigtigt. Jeg er muligvis gravid, vi prøver at få et barn. Jeg skal starte på uddannelse hvor man får løn, 9000 før skat (er ikke sikker på hvor meget der bliver trukket fra i skat). Vi har planer om at flytte sammen, men vil sikre os at vi har råd til det, og især hvis vi skal have et barn. Men jeg får som sagt 9000 før skat, og jeg vil være sikker på at jeg kan klare mig selv i tilfælde af at vi går fra hinanden på et tidspunkt. Jeg tror da på at holder, men jeg vil ikke risikere at stå på gaden med et barn hvis det ikke gør.

Anmeld

23. januar 2011

christinak

Du kan regne ud hvor meget du vil få udbetalt ved at trække dit fradrag fra de 9000 kr og det resterende beløb trækker du din skatteprocent fra, og ligger så de 2 tal sammen og trækker am bidrag fra. eksempel. 9000-3500=5500/ 5500x0,39=2145

5500-2145=3355+3500=6855x0,08=548,4-6855=6306 kr udbetalt, håber det gav lidt mening.

Hvis du er ansat med elevkontrak for du jo penge derfra indtil din kontrakt er udløbet også selvom du går på barsel og så efterfølgende fra kommunen.

hilsen christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.