De koster, men hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

ESV

Jah det er jo nok ikke for sjov at der er lavet en udregning (vist nok i luksusfælden)..

1 barn har når det fylder 18 kostet forældrene 1 mio kr. i gennemsnit

Og 1 gangsforældre i Dk bruger i gennemsnit 26.000 på udstyr og div. INDEN barnet er født!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

slettet_7530

Ja meget mere vil jeg mene.

Her i vores kommune koster en vuggestueplads alene 3424,00 om måneden en børnehaveplads 2044,00

derudover er der bleer nyanskaffelser i forhold til den lille så jo beløbet overstiger betragteligt hvad bfy er på

Anmeld

22. januar 2011

Louise mortil4

henh01 skriver:

I min kommune koster en vuggestue plads ikke mindre end 3400 kr

Udover det tror jeg sagtens man det første halve år kan leve for hvad man får i BP til bleer, vådservietter, tøj mv. (man behøver jo ikke købe Molo og Katvig tøj, Pampers bleer og andet dyrt - det kommer an på ens pririoteringer)

Efter det halve år skal barnet jo have alm mad og så meget dyrere er det altså ikke at lave mad til en ekstra

hooolllddd da lige op det er det vi giver for at få 4 børn passet, de 3 går i børnehave og 1 i dagpleje, det er da voldsomt dyrt.

Anmeld

22. januar 2011

henh01

Louise mortil4 skriver:

hooolllddd da lige op det er det vi giver for at få 4 børn passet, de 3 går i børnehave og 1 i dagpleje, det er da voldsomt dyrt.

Meget.. Det er fordi man i Køge kommune har valgt at lave en madordning der sørger for at børn i BH får mad i stedet for medbragte madpakker. Alle pladser er steget, men for at BH pladsen (som jo faktisk er den eneste det omhandler da der hele tiden har været varm mad i VS) har man valgt at lade alle stige da ens VS barn ligeledes får glæde af maden i BH Ville nu hellere smøre min søn en madpakke som jeg har gjort i 6 år til min datter og spare de 1100 kr om mdr.

Anmeld

22. januar 2011

Louise mortil4

henh01 skriver:

Meget.. Det er fordi man i Køge kommune har valgt at lave en madordning der sørger for at børn i BH får mad i stedet for medbragte madpakker. Alle pladser er steget, men for at BH pladsen (som jo faktisk er den eneste det omhandler da der hele tiden har været varm mad i VS) har man valgt at lade alle stige da ens VS barn ligeledes får glæde af maden i BH Ville nu hellere smøre min søn en madpakke som jeg har gjort i 6 år til min datter og spare de 1100 kr om mdr.

Den ordning er vi heldigvis sluppet for her. 1100 kr for mad til 1 barn om måneden det er da voldsomt meget. Får de i det mindste god mad så og er der mad til alle måltider om dagen eller skal i selv gi noget med til nogen af måltiderne stadig?

Anmeld

22. januar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

I min kommune koster en vuggestue plads ikke mindre end 3400 kr

Udover det tror jeg sagtens man det første halve år kan leve for hvad man får i BP til bleer, vådservietter, tøj mv. (man behøver jo ikke købe Molo og Katvig tøj, Pampers bleer og andet dyrt - det kommer an på ens pririoteringer)

Efter det halve år skal barnet jo have alm mad og så meget dyrere er det altså ikke at lave mad til en ekstra

Så det vil sige at man godt kan nøjes med børnepengene mens man er på barsel? Altså hvis man begynder på en uddannelse hvor man får ca 9000 (før skat) så vil det kunne køre rundt?

Anmeld

23. januar 2011

Lise 26

ja det kommer helt an på hvordan du vælger at leve. om det er dyre bleer eller billige. og det samme med tøj. vi køber bleer i aldi og tøj i hogm.

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

Det første år betaler du ikke til vs. Der kan I, hvis I har mulighed for det spare så mange af de penge op i børnepenge så I kan bruge dem når hun starter op. Men der er jo altid det til bleer osv. Mad er ikke en stor regning det første år. Hvis man ammer er det jo gratis og så starter de på grød som man nemt selv kan lave meget billigt. Senere bliver det til lidt rugbrød osv (her snakker jeg om det første år)

Hvis I ikke har så mange penge så gør det bare så billigt så muligt for jer selv. Baby er totalt ligeglad bare den er ren, får mad og kærlighed. Så køb brugt, babyting fra DBA og mindre ting (tøj osv) gennem genbrugsbutikker, mødrehjælpen eller sig ja til at låne fra venner og famlie. De vokser så hurtigt ud af alt det første stykke tid og du vil også få meget i barnselsgaver. Større ting kan du evt sige til folk de kan slå sig sammen om i evt barnedåbsgave.

Selvfølgelig er det dyrt med en baby, men man kan selv bestemme hvor meget man vil bruge til de forskellige ting.Mange ting er gode og have, men jo ikke et must (f.eks skråstol til baby osv- altså ting som man godt kan undvære hvis man ikke synes man har pengene) Loppemarkeder er også gode (lokale hvor folk bare gerne vil af med tingene)

Anmeld

23. januar 2011

henh01

Anonym skriver:

Så det vil sige at man godt kan nøjes med børnepengene mens man er på barsel? Altså hvis man begynder på en uddannelse hvor man får ca 9000 (før skat) så vil det kunne køre rundt?

Det kommer jo meget an på hvor dyrt i bor, hvad din kæreste tjener og hvilke andre faste udgifter i har såsom bil, forsirkinger, vand, varme, strøm osv.

Jeg har været alene med min datter til hun var 3 år hvor jeg læste - fik dobbelt su og havde på daværende tidspunkt en meget billig husleje - det kunne SAGTENS løbe rundt - har aldrig haft så mange penge som dengang. Nu ville jeg ikke have råd til at læse da jeg har solgt hus med tab og derfor har lidt gæld. Min bil har jeg måtte sælge osv. Men det er igen meget individuelt. Du må gerne skrive en privat besked til mig med jeres indtægter og udgifter så vil jeg da gerne sammenligne dem med mine dengang jeg læste.

Anmeld

23. januar 2011

henh01

Louise mortil4 skriver:

Den ordning er vi heldigvis sluppet for her. 1100 kr for mad til 1 barn om måneden det er da voldsomt meget. Får de i det mindste god mad så og er der mad til alle måltider om dagen eller skal i selv gi noget med til nogen af måltiderne stadig?

Maden skulle være fin og man skal ikke tage noget med selv. Men da min datter gik i BH startede de projektet op og der var jeg ikke tilfreds med kvaliteten af den  mad der blevc serveret. Men det skulle efter sigende være blevet bedre. Synes bare godt jeg i VS alderen kunne sparer 1100 kr om mdr og i BH alderen spare 600 kr om mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.