De koster, men hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.635 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er klar over at det er dyrt at have børn, men hvor dyrt? Man får jo børnepenge, men hvor meget udover det bruger i ca.? Er det overhovedet muligt ikke at bruge mere end børnepengene?

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg mener til bleer, mad, tøj osv. Alt det man bruger i hverdagen.

Anmeld

22. januar 2011

Lullaby

Det er svært at svare på synes jeg. For det kommer an på hvad man prioriterer.

F.eks. koster bønepasning gennemsnitlig 2300 om mdr for dagpleje/vuggestue. Så kommer bleer som er et par 100 om mdr, vådservietter/tøj/mad osv. Så ja man bruger mere end børnepengene.

Anmeld

22. januar 2011

eElak

Det koster mere end børnepengene.. 

Men det kommer jo helt an på hvordan du vælger at leve, og hvad du mener dit barn skal have... 

desuden falder børnepengene når barnet bliver ældre.. ;-)

Anmeld

22. januar 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jo ældre barnet bliver, jo dyrere bliver det, og jo ældre barnet bliver jo færre børnepenge får du, så det er dyrere

Anmeld

22. januar 2011

ESV

Det koster mere end børnepengene......

Vi giver alene for vuggestue 2845 pr. måned. Ved ikke hvad det koster andre steder!!

Anmeld

22. januar 2011

henh01

I min kommune koster en vuggestue plads ikke mindre end 3400 kr

Udover det tror jeg sagtens man det første halve år kan leve for hvad man får i BP til bleer, vådservietter, tøj mv. (man behøver jo ikke købe Molo og Katvig tøj, Pampers bleer og andet dyrt - det kommer an på ens pririoteringer)

Efter det halve år skal barnet jo have alm mad og så meget dyrere er det altså ikke at lave mad til en ekstra

Anmeld

22. januar 2011

Stumpen

henh01 skriver:

I min kommune koster en vuggestue plads ikke mindre end 3400 kr

Udover det tror jeg sagtens man det første halve år kan leve for hvad man får i BP til bleer, vådservietter, tøj mv. (man behøver jo ikke købe Molo og Katvig tøj, Pampers bleer og andet dyrt - det kommer an på ens pririoteringer)

Efter det halve år skal barnet jo have alm mad og så meget dyrere er det altså ikke at lave mad til en ekstra

hooold da op, det giver vi ikke engang for at få begge børn passet  

Anmeld

22. januar 2011

Maise

uden tvivl JA. Alt det man skal bruge for start, samt de jo bruer bleer, svampe, våd servietter, skifter tøj str, MANGA praktiske ting man skal anskaffe sig løbende. ikke fordi det man skal have behøver være af dyr kvalitet, men alligevel koster det mere. Min kæreste er bankmand. Han siger at det er RIGTIG mange penge der går til børnene også inddirekte.

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Som de andre også siger, så kan børnepengene alene IKKE dække udgifterne ved at have et barn.

Men det er så bare meget individuelt fra familie til familie  hvor meget ekstra det koster. Det er et spørgsmål om vaner og prioteter....

Jeg ved ikke helt, hvad det koster os, at have vores to børn....
Vi har bare et rådighedsbeløb, som er dét vi har at leve for - og så prøver vi at holde os indenfor dét, så godt som vi nu kan (selvom det ind imellem er svært!) ....Men børnene mangler ihvertfald ingenting!!
Og der er altid bezin på bilen og nok mad, bleer og tøj til børnene.
hvis der er ting, som der ikke kan blive råd til, så er det "de sjove ting" som pizza udefra, biografen, nyt tøj til mor osv, der bliver nedprioteret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.