Nostaltisk på den gode måde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Tropez

Ja jeg sidder her, og bliver totalt overvældet SUK

Min mega dejlige moar, har været så sød at gemme alt fra da hun ventede mig, og min lillebror, så jeg har fået min vandrejournal hjem, og der ligger alt i.

Der er sågar indkøbslister, til min barnedåb og hvad forsamlingshuset, kostede at leje, og maden vi fik til min barnedåb, samt alle lykønsknings kort fra lige efter jeg er blevet født og dem fra barnedåben, og hvad folk har givet mig i gave 

Ikke nok med det så kan jeg jo se alle dataerne, for min mors graviditet, at hendes termin var sat til den 12 nov 81, (kom til verden den 17) og at hun den 12 nov havde været afsted på sygehuset fordi hun havde haft rigtig mange plukveer, og at hun var blød og tilbagetrukket, men ikke i fødsel  og så havde hun kun taget 10 kg på .

Kan også se at min mor har deltaget i fødselsforberedelse og jeg har enda fået hele deltager listen med, hvor der står fulde navne og adresser på hvor de boede i dengang, det er simpelthen så sjovt at se.

Det er også totalt hyggeligt at se hvor mine forældre havde handlet ind, og hvilke forretninger der er lukket og hvilke stadig består bare under andet navn.

Er jeg mon den eneste der har disse ting og synes det er hyggeligt nu hvor jeg selv skal være mor, ligsom at få lidt ideer til min egen skrapbog til den lille ny der kommer og om, den måske bliver glad ved at få det når den selv skal have børn

god weekend til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

mamiolvi

Desværre har min mor ikke gemt noget til mig udover billeder og noget tøj, sengetøj og stofbleer
MEn til min børn har jeg lavet en mindekasse, hvor i jeg har gemt deres vandrejornal, første sæt tøj, dagbog jeg har skrevet under graviditeten .. kort fra bbarnedåb, sutter, første par sko og meget meget mere..
Kasserne kommer sommetider frem og de elsker når vi kigger i den. De er i dag 10, 10, og 11 år...

Anmeld

22. januar 2011

Tropez

mamiolvi skriver:

Desværre har min mor ikke gemt noget til mig udover billeder og noget tøj, sengetøj og stofbleer
MEn til min børn har jeg lavet en mindekasse, hvor i jeg har gemt deres vandrejornal, første sæt tøj, dagbog jeg har skrevet under graviditeten .. kort fra bbarnedåb, sutter, første par sko og meget meget mere..
Kasserne kommer sommetider frem og de elsker når vi kigger i den. De er i dag 10, 10, og 11 år...

Ej hvor hyggeligt, det kommer de sikkert også til at sætte stor pris på jo ældre de bliver, jeg er rigtig glad for at min mor valgte at gemme det til mig, og jeg vil sikkert gemme til min lille mus, også som du har gjort det med tøjet og sådan 

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Min mega dejlige moar, har været så sød at gemme alt fra da hun ventede mig, og min lillebror, så jeg har fået min vandrejournal hjem, og der ligger alt i.

Sådan noget er bare så hyggeligt og kærligheds-erklærings-agtigt, at sidde med, så mange år senere.

Det er faktisk først EFTER jeg selv har fået børn, at det er gået op for mig, HVOR MEGET det har betydet for min mor, at være MIN MOR.

Nu hvor jeg selv står på hænder og fødder for mine børn, indser jeg, at min mor har gjort nøjagtigt det samme for mig.

Jeg har også en ret fyldestgjort "Barnets bog" med små fortællinger, kort og billeder i. Og det der lille-bitte armbånd som jeg fik omkring armen, da jeg var nyfødt. Og også med lidt omkring sted/pris og indtag til min barnedåb, osv. Det er meget sjovt.

Og så havde min mor gemt baby-sengetøj og lidt af mit tøj fra da jeg var baby. Så det kom frem og blev taget i brug igen, da jeg fik mine piger. Det er altså også helt specielt, at se sin datter i dén kjole som man selv havde på, da man havde samme alder. Og sengetøjet (jeg er også fra 1981), er jo total retro-look, simpelthen så cool

Jeg har desværre ikke fået lavet nogle særlig gode "Barnets bog" bøger til mine børn. Men jeg har gemt kort/lykønskninger og datoer på mange ting. Og gemmer også lidt tøj og sengetøj til dem ....ligesom min mor gjorde til mig.

Anmeld

22. januar 2011

otlitrom

Nej, men jeg ville ønske hun havde. Min mor har desværre altid været "fraværende" og ikke magtet at være mor, grundet misbrug. Selv i min barnets bog er min fødselsdato skrevet forkert.

Jeg ønsker at gøre det bedre for mit/vores barn, og håber på at kunne lave en mindekasse. Om ikke andet, så for min egen skyld.

Jeg synes det er stort at din mor har gjort så meget ud af det! Kan godt forstå du er glad!

Anmeld

22. januar 2011

Tropez

JustAnotherName skriver:

Sådan noget er bare så hyggeligt og kærligheds-erklærings-agtigt, at sidde med, så mange år senere.

Det er faktisk først EFTER jeg selv har fået børn, at det er gået op for mig, HVOR MEGET det har betydet for min mor, at være MIN MOR.

Nu hvor jeg selv står på hænder og fødder for mine børn, indser jeg, at min mor har gjort nøjagtigt det samme for mig.

Jeg har også en ret fyldestgjort "Barnets bog" med små fortællinger, kort og billeder i. Og det der lille-bitte armbånd som jeg fik omkring armen, da jeg var nyfødt. Og også med lidt omkring sted/pris og indtag til min barnedåb, osv. Det er meget sjovt.

Og så havde min mor gemt baby-sengetøj og lidt af mit tøj fra da jeg var baby. Så det kom frem og blev taget i brug igen, da jeg fik mine piger. Det er altså også helt specielt, at se sin datter i dén kjole som man selv havde på, da man havde samme alder. Og sengetøjet (jeg er også fra 1981), er jo total retro-look, simpelthen så cool

Jeg har desværre ikke fået lavet nogle særlig gode "Barnets bog" bøger til mine børn. Men jeg har gemt kort/lykønskninger og datoer på mange ting. Og gemmer også lidt tøj og sengetøj til dem ....ligesom min mor gjorde til mig.

ja nemlig totalt retro, og igen moderne  super godt at have med i tasken af minder 

Anmeld

22. januar 2011

Tropez

kitty skriver:

Nej, men jeg ville ønske hun havde. Min mor har desværre altid været "fraværende" og ikke magtet at være mor, grundet misbrug. Selv i min barnets bog er min fødselsdato skrevet forkert.

Jeg ønsker at gøre det bedre for mit/vores barn, og håber på at kunne lave en mindekasse. Om ikke andet, så for min egen skyld.

Jeg synes det er stort at din mor har gjort så meget ud af det! Kan godt forstå du er glad!

Hejsa Søde

det er jeg ked af at høre, men er da glad for at du så ikke er ligsom din mor og derfor kan gøre det hele om og bedre for dine egne børn 

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Tænk at det endda er lykkedes at skrive din fødselsdato forkert

Indikationen for at være en god mor ligger selvfølgelig ikke i hvorvidt man gemmer ting til sit barn eller ej - men i at man oprigtigt interesserer sig, og at det (alt omkring ens barn) virkelig betyder noget for én.

Og jeg VED at du vil blive en super dejlig mor for din lille kattekylling

Knus 

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Tropez skriver:

ja nemlig totalt retro, og igen moderne  super godt at have med i tasken af minder 

Ja, fuldstændig mode igen. Tror det ville være dyrt, hvis det var nyt idag. Retro-looket er jo ret fremme, og det der er så særligt er jo, at det ikke findes magen til idag, som det vi havde dengang ....jeg har ihvertfald aldrig set det megen til andre steder

Anmeld

22. januar 2011

otlitrom

JustAnotherName skriver:

Tænk at det endda er lykkedes at skrive din fødselsdato forkert

Indikationen for at være en god mor ligger selvfølgelig ikke i hvorvidt man gemmer ting til sit barn eller ej - men i at man oprigtigt interesserer sig, og at det (alt omkring ens barn) virkelig betyder noget for én.

Og jeg VED at du vil blive en super dejlig mor for din lille kattekylling

Knus 

Tak! Jeg synes også det er utroligt, at min fødselsdag er skrevet forkert.. Men sådan er det jo bare.

Jeg håber bare jeg kan varetage opgaven bedre, men der skal ikke så meget til

Og nej, det handler ikke om, hvor meget man kan samle. Men om man kan være der for sit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.