Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Det er sådan, at jeg har fået et blodtryksapparat med hjem..
Fik af vide jeg skulle henvende min til fødegangen hvis den lå over 140/90.. Men vil det sige noget det bagerste tal er højt og det andet ikke er ?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
D-Micka skriver: Det er sådan, at jeg har fået et blodtryksapparat med hjem.. Fik af vide jeg skulle henvende min til fødegangen hvis den lå over 140/90.. Men vil det sige noget det bagerste tal er højt og det andet ikke er ?
Hvis dit diastoliske (det laveste) blodtryk er højere end 90 bør du rette henvendelse til fødegangen, så ja, det betyder noget!
(det betyder i praksis at dit hjerte arbejder for hårdt i dets hvilefase)
marhemor skriver: Hvis dit diastoliske (det laveste) blodtryk er højere end 90 bør du rette henvendelse til fødegangen, så ja, det betyder noget! (det betyder i praksis at dit hjerte arbejder for hårdt i dets hvilefase)
Mange tak
Synes du skal ringe.
Hvad er årsagen til at de tjekker dig?
kitty skriver: Synes du skal ringe. Hvad er årsagen til at de tjekker dig?
Hver gang jeg har været til læge/jordemoder har mit blod tryk været meget højt, men er dog faldet efter noget tid ( Har White coat ) Men de skal give mig et apparat med hjem når den har ligget så højt ..
Jeg har fået at vide at hvis det bagerste tal, efter 3-4 målinger med et par minutters mellemrum, bliver over 90, skal jeg kontakte læge/jordmor (eller hvor der er du går til kontrol).
D-Micka skriver: Hver gang jeg har været til læge/jordemoder har mit blod tryk været meget højt, men er dog faldet efter noget tid ( Har White coat ) Men de skal give mig et apparat med hjem når den har ligget så højt ..
Pokkers white coat! Det er der mange der har! Fint du holder øje med det. Og giv dem hellere et kald for meget end et for lidt.
Du skal også være opmærksom på, om du tager dit blodtryk under de rette betingelser, dvs. du skal have været i ro 10-15 minutter, ikke være tissetrængende, ikke lige have røget eller andet, der banker trykket op.
Thereseh skriver: Jeg har fået at vide at hvis det bagerste tal, efter 3-4 målinger med et par minutters mellemrum, bliver over 90, skal jeg kontakte læge/jordmor (eller hvor der er du går til kontrol).
Okay.. Så vil jeg da lige ringe og forhøre mig ..
Har taget det 4 gange nu med 3 min. mellemrum..
Og den bliver ved med at svinge mellem 94-100..
Tak for svar..
lotchen skriver: Du skal også være opmærksom på, om du tager dit blodtryk under de rette betingelser, dvs. du skal have været i ro 10-15 minutter, ikke være tissetrængende, ikke lige have røget eller andet, der banker trykket op.
Ja det har jeg godt fået af vide
Og har ikke lavet en hylene fis hele dagen andet end at ligge og se tv
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128