ihhh altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

mor-til-vanessa

har lige holdt mødregruppe idag og det var hyggeligt nok. 

en af mødrene kommer med hendes dreng og lige da hun træder ind af døren siger hun at hendes søn har ringorm, men at det ikke smitter. det siger jeg så ok til. det er jo lige meget når det ikke smitter. 

har så lige været inde på netdokter for at læse om det, hvor at der står at børn godt kan smitte børn... ej det bliver jeg sku lidt træt af. man tager da heller ikke sit syge barn hen til en masse andre børn eller hvad?!

har nu vasket alt legetøjet i sæbevand, ved ikke om det hjælper.

nå bare et brokke indlæg her fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

saxa

Måske hendes søn var i behandling for det - og der dermed ikke smittede?? Ligesom med øjenbetændelse.. Men ved ikke lige hvordan det er med ringorm.. Har kun haft en kat der havde det engang

Ellers kan jeg godt forstå du er lidt træt af det..

Anmeld

22. januar 2011

mor-til-vanessa

saxi skriver:

Måske hendes søn var i behandling for det - og der dermed ikke smittede?? Ligesom med øjenbetændelse.. Men ved ikke lige hvordan det er med ringorm.. Har kun haft en kat der havde det engang

Ellers kan jeg godt forstå du er lidt træt af det..

kan ikke lige læse mig frem til det om det smitter når det er i behandling, det står der ikke noget om.

bare lidt træls

Anmeld

22. januar 2011

saxa

mor-til-vanessa skriver:

kan ikke lige læse mig frem til det om det smitter når det er i behandling, det står der ikke noget om.

bare lidt træls

Hmm.. Kender ikke så meget til det på mennesker.. Heldigvis er det ikke noget der er skadeligt på nogle måder.. Men træls det er det da..

Anmeld

22. januar 2011

mor-til-vanessa

saxi skriver:

Hmm.. Kender ikke så meget til det på mennesker.. Heldigvis er det ikke noget der er skadeligt på nogle måder.. Men træls det er det da..

nej heldigvis

Anmeld

22. januar 2011

Vial

Total ego! Det ville jeg også blive irriteret over.

Lige som kollegaer, der møder syge op på job for at være pligtopfyldende. Skrid da hjem i seng, så vi andre kan beholde vores gode helbred..

Anmeld

22. januar 2011

klmf

Godt at du har vasket legetøjet, så stopper du da smittevejene

Hvis hun får det kan du købe en creme på apoteket og så er det hurtigt væk, men kan heller ikke huske om det ikke smitter når behandlingen er gået i gang. Det er jo nok noget hun har fået at vide enten af læge eller på apoteket, så hun er nok kommet i god tro

Anmeld

22. januar 2011

mor-til-vanessa

KaMa skriver:

Total ego! Det ville jeg også blive irriteret over.

Lige som kollegaer, der møder syge op på job for at være pligtopfyldende. Skrid da hjem i seng, så vi andre kan beholde vores gode helbred..

ja eller dem der tager til frisøren syge

så står frisøren der ( mig ) og tænker jamen fedt så kan jeg da lige blive smittet.

Anmeld

22. januar 2011

mor-til-vanessa

lotchen skriver:

Godt at du har vasket legetøjet, så stopper du da smittevejene

Hvis hun får det kan du købe en creme på apoteket og så er det hurtigt væk, men kan heller ikke huske om det ikke smitter når behandlingen er gået i gang. Det er jo nok noget hun har fået at vide enten af læge eller på apoteket, så hun er nok kommet i god tro

ja tror selvfølgelig også hun er kommet i god tro.

har skrevet til hende at det smittede bare så hun vidste det. det har hun ikke svaret på. vil jo gerne vide om han er i behandling og om så stadig smitter når han er i behandling. men hun har desvære ikke svaret

Anmeld

22. januar 2011

Maja88

dette er taget fra lægevagtens hjemmeside. selvom jeg godt synes det kan være lidt modsatsigende:

Smitte: Ringorm er meget smitsom. Svampene kan overføres fra dyr til barnet ved berøring – eksempelvis når barnet kæler med dyret. Den hyppigste måde smitten sker på er imidlertidig fra et menneske til barnet. Det kan ske ved berøring eller brug af samme håndklæde.

Det anbefales at vaske hænder efter direkte kontakt med ringormen.

Daginstitution: Et barn med ringorm kan godt modtages i daginstitution.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.