Og jeg vidste det slet ikke foer igaar. Der er sket noget maerkeligt i vores omraade og jeg vil ikke fortaelle det til familien i danmark, for ellers bliver min mor helt ude af den
og vil ringe i tide og utide, saa I faar istedet historien, da jeg simpelthen er NOD til at dele det med nogen fra danmark!!
Det hele startede om formiddagen, guldklumpen var i den lokale legestue og jeg smuttede i parken med mine myndehunde, som jeg plejer. Vi bor op af et kaempe park omraade, med 4 baseball baner og fodboldbaner bl.a - Der holdt saa en masse politibiler paa en af parkerings pladserne - der var ogsaa en enkelt politihund. Naa, ja, taenker jeg, de skal nok lave nogle ovelser herude... det er jo ogsaa fint nok. Da jeg kommer for at hente guldklumpen i legestuen, saa var hele skolen aflaast og vi foraeldre staar saa udenfor og venter i ca. 15 min. Hvor efter en laerer kommer lobende og siger undskyld men de er blevet bedt om at holde sig indendore pga brandovelse. Fint nok taenker vi foraeldre, det er jo rutine hver maaned paa skoler osv.
Vi bor i et forholdsvis nyt boligomraade i Nord CA, som har meget lav kriminalitet, skolerne er blandt de bedste i USA, og det er en by som enten gamle kommer til for at nyde deres otium eller som boernefamilier flytter til for a opfostre deres familier i et trygt miljo. Vores hus ligger i et lukket bolig omraade, og jeg glemmer altid at laase min bil uden der sker noget
. Vores naboer er en blanding af advokater, ingeniorer, laeger, entrepeneurer, ejendomsmaeglere, desperate husmodre (mig selv inklusiv men den kedeligste af dem alle) og igaar fandt jeg ud af MAFIAEN
.
En af vores naboer kom over igaar og fortalte at en af naboerne (paa naeste vej fra os i cul de sac'en, og som iovrigt bor i et af de dyreste huse i kvarteret, er narkohandler a la mafia og de havde brandstof (bomber) i huset. Politiet havde lukket hele vejen og ransaget huset. Det hele havde forgaaet meget hys hys, for jeg havde ikke lagt maerke til noget og politiet havde bedt alle naboer om at gaa indendore.
Narkohandlernes hunde blev ogsaa afhentet af det lokale dyreinternat igaar...
Saa kunne jeg ellers laegge to og to sammen ang. 'brandovelse' paa skolen (hvilket de nok sagde for at undgaa panik) og parken... MEGET underlig fornemmelse specielt for saadan en afskaermet lille dansker der er opvokset i Smorum omegn og hvor der aldrig sker andet end veje der skal ryddes for sne!
Ja, det er saa hvad jeg har oplevet. Sikke stor min lille verden lige pludselig er blevet.