Hjælp han har ikke spist i 7dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.757 visninger
14 svar
1 synes godt om
21. januar 2011

Lene-Oliver

Hej

Min søn på 2 1/2 har nu ikke spist i 7dage og har tabt sig 2,5kg.

Han har ikke feber, kaster ikke op og klager ikke over at det gør ondt nogen steder. Lægen siger at jeg skal tage det roligt og at han nok skal begynde at spise når han er sulten, men burde man ikke være det efter 7dage?

Nogle foreslag til hvad det kan være eller nogle råd til hvad pokker jeg kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

frkrbj

uha, det lyder da ikke rart Kan du ikke tilbyde ham noget han elsker, is eller andet lækkert? Han ser ikke så stor ud i forvejen, min datter er lille og har bestemt ikke "råd" til at tabe sig så meget når hun er syg. Så heller de bare får "noget" i maven. Det er bare mit forslag, sikkert ikke pædegogisk korrekt, men måske det kunne hjælpe ham igang med maden igen.

Anmeld

21. januar 2011

Lene-Oliver

frkrbj skriver:

uha, det lyder da ikke rart Kan du ikke tilbyde ham noget han elsker, is eller andet lækkert? Han ser ikke så stor ud i forvejen, min datter er lille og har bestemt ikke "råd" til at tabe sig så meget når hun er syg. Så heller de bare får "noget" i maven. Det er bare mit forslag, sikkert ikke pædegogisk korrekt, men måske det kunne hjælpe ham igang med maden igen.

han vejede 13,9 inden det her, så nej han er ikke vildt stor. Jeg har prøvet at logge med is, slik og alt det mad han plejer og være meget begejstret for og intet hjælper, han kigger bare på maden og siger så nej og går fra bordret. (har også prøvet at holde ham ved bordret men der hjælper bestemt slet ikke)

Jeg syntes bare man føler sig helt fortabt når lægerne tager så let på det. Uden at overdrive så ligner han virkelig de børn fra afrika, man kan se alle knogler og hans mave er helt oppustet

Anmeld

21. januar 2011

frkrbj

årh det er hårdt så Min datter på 2 år og 3 mdr vejer vel de 11 kg nu. Hun taber sig hurtigt ved sygdom da hun mister appetitten. Vi går så til kontrol på sygehuset i forvejen og det er en tryghed. Men det var en sej kamp at komme dertil via læger osv, den sædvanlige med "bare" en virus du ved

Jeg synes du skal gå din læge på klingen og sige du er bekymret ang hans vægt. Det er RIGTIG meget han har tabt sig jo. Forlang evt en henvisning til børneambulatorium. Det var det eneste der hjalp her, og de tag os seriøst.

Anmeld

21. januar 2011

Munder

Lene-Oliver skriver:

han vejede 13,9 inden det her, så nej han er ikke vildt stor. Jeg har prøvet at logge med is, slik og alt det mad han plejer og være meget begejstret for og intet hjælper, han kigger bare på maden og siger så nej og går fra bordret. (har også prøvet at holde ham ved bordret men der hjælper bestemt slet ikke)

Jeg syntes bare man føler sig helt fortabt når lægerne tager så let på det. Uden at overdrive så ligner han virkelig de børn fra afrika, man kan se alle knogler og hans mave er helt oppustet

Hvis jeg var dig, ville jeg straks ringe til vagtlægen og banke rigtig hårdt i bordet for at få ham undersøgt. Det er IKKE normalt at et lille barn ikke spiser i 7 dage.

Dorte

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Munder skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg straks ringe til vagtlægen og banke rigtig hårdt i bordet for at få ham undersøgt. Det er IKKE normalt at et lille barn ikke spiser i 7 dage.

Dorte

Vil også sige at det MÅ du gøre..den er da helt gal.
Man skulle tro, at noget sad og blokkerede..for normalt er det ikke.
2-3 dage i forbindelse med sygdom eller andet..kan være ok...men ellers....
7 dage...så ER der altså noget i vejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. januar 2011

LR85

Det lyder ikke godt.

Hvis du, som jeg forstå, ikke synes din læge tager det alvorligt, synes jeg du skulle prøve a skrive til Lisbeth, sundhedsplejersken herinde. Hun kommer med gode hurtige svar.

Held og lykke

Anmeld

21. januar 2011

Lene-Oliver

frkrbj skriver:

årh det er hårdt så Min datter på 2 år og 3 mdr vejer vel de 11 kg nu. Hun taber sig hurtigt ved sygdom da hun mister appetitten. Vi går så til kontrol på sygehuset i forvejen og det er en tryghed. Men det var en sej kamp at komme dertil via læger osv, den sædvanlige med "bare" en virus du ved

Jeg synes du skal gå din læge på klingen og sige du er bekymret ang hans vægt. Det er RIGTIG meget han har tabt sig jo. Forlang evt en henvisning til børneambulatorium. Det var det eneste der hjalp her, og de tag os seriøst.

tror vores problem ligger i at uanset hvor syg han er, er han altid super frisk. Han virker ikke syg og det er tit det de dømmer ham ud fra.

sidst vi var ved lægen blev vi sendt hjem 10 gange med den besked med at det var en virus og til sidst fik jeg dem overtalt til en MR scanning og det viste sig så at han havde en infektion i knoglerne som skulle behandles med det samme. dengang var vi indlagt i halvanden måned.

Han ligger og sover nu, men planen er at jeg ringer til vagtlægen i morgen tidlig, så må de gøre noget eller sende os til børneafd.

men hold op hvor føler man sig magtesløs når de ikke vil gøre noget ved det

Anmeld

21. januar 2011

Lene-Oliver

louiseandersen85 skriver:

Det lyder ikke godt.

Hvis du, som jeg forstå, ikke synes din læge tager det alvorligt, synes jeg du skulle prøve a skrive til Lisbeth, sundhedsplejersken herinde. Hun kommer med gode hurtige svar.

Held og lykke

det var desværre kun en læge vikar vi var inde ved, da vores egen havde ferie hele denne uge.

Jeg prøver vagtlægen i morgen og så prøver jeg lige at skrive til Lisbeth mange tak for det tip

Anmeld

21. januar 2011

bullerbassen

Lene-Oliver skriver:

Hej

Min søn på 2 1/2 har nu ikke spist i 7dage og har tabt sig 2,5kg.

Han har ikke feber, kaster ikke op og klager ikke over at det gør ondt nogen steder. Lægen siger at jeg skal tage det roligt og at han nok skal begynde at spise når han er sulten, men burde man ikke være det efter 7dage?

Nogle foreslag til hvad det kan være eller nogle råd til hvad pokker jeg kan gøre?

Har han slet ikke spist ???? Drikker han ??

Ja jeg ville nok også ringe til lægen med det samme..

Det lyder da mærkeligt børn stopper jo ikke bare med at spise, der må jo være et eller andet galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.