Hæmoride :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.862 visninger
27 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2011

AnneBJ

Vil lige høre om I har nogle opmuntrende erfaringer... Jeg har en udvendig hæmoride og har fået både stikpiller og salve. Bruger det som jeg skal, men der er INGEN bedring overhovedet - faktisk næsten tværtimod...

Det gør eddermame nas, med mindre jeg propper den op i endetarmen, men der bliver den jo ikke ret længe.. Jeg har læst man kan købe hæmorex - noget håndkøbssalve på apoteket, virker det bedre end det receptpligtige?

Jeg har tilladt anonyme svar, da jeg godt ved det er et følsomt emne. Det er ikke noget jeg er pinlig over, men hvis jeg kan slippe for at ligge med rumpen i vejret hos lægen ville det da passe mig ganske fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

DK

Det kan jeg ikke hjælpe dig med desværre (eller heldigvis?). Jeg vil bare sige at det godt nok lyder super træls og ubehageligt! Prøv da at ring på apoteket og spørg om man kan få det der uden recept, eller om de ellers har nogen ideer?

Ellers er der ikke andet for end ned til lægen og have det fikset! Selv om det vil være suuuper træls, så er det sikkert hurtigt overstået og lægen er jo heldigvis helt vant til den slags. Det er kun en selv der er ved at dø (af skræk, pinlighed, ubehag- find selv på flere)

Jeg håber det snart hjælper!

Knus

Anmeld

21. januar 2011

<3

har aldrig selv haft en hæmoride men HAHAAHA LOL det billede af at skulle proppe den op igen det er simpelthent så godt skrevet!!!

Kudos til dig!

PS. kan det passe at jeg har hørt noget om madolie til at lade det glide nemmere??? Måske du kan i det mindste ikke få flere som du så OGSÅ skal stoppe op i igen *fnis* Og undskyld for det er slet ikke sjovt

Anmeld

21. januar 2011

AnneBJ

DK skriver:

Det kan jeg ikke hjælpe dig med desværre (eller heldigvis?). Jeg vil bare sige at det godt nok lyder super træls og ubehageligt! Prøv da at ring på apoteket og spørg om man kan få det der uden recept, eller om de ellers har nogen ideer?

Ellers er der ikke andet for end ned til lægen og have det fikset! Selv om det vil være suuuper træls, så er det sikkert hurtigt overstået og lægen er jo heldigvis helt vant til den slags. Det er kun en selv der er ved at dø (af skræk, pinlighed, ubehag- find selv på flere)

Jeg håber det snart hjælper!

Knus

Det er fuldstændig tilladt at sige heldigvis!

Problemet er, at når først man har fået noget på recept, så burde det ikke hjælpe at få "mindre skrappe" midler...

Må nok bare give det weekenden med fx, og så ellers have fat i lægen

Har læst at mange først slipper for dem når de har fødtt, for så falder trykket på blodårene.. hvis det er tilfældet så blvier 8-10 uger lige pludselig MEGET lang tid...

Anmeld

21. januar 2011

AnneBJ

Kirle skriver:

har aldrig selv haft en hæmoride men HAHAAHA LOL det billede af at skulle proppe den op igen det er simpelthent så godt skrevet!!!

Kudos til dig!

PS. kan det passe at jeg har hørt noget om madolie til at lade det glide nemmere??? Måske du kan i det mindste ikke få flere som du så OGSÅ skal stoppe op i igen *fnis* Og undskyld for det er slet ikke sjovt

Tihi...

Har aldrig selv hørt om olie, men det skal vist bare få det til at "glide" bedre... har hørt vaseline og alt muligt andet foreslået også, men når man fedter det til, falder det hurtigere ud igen...

Anmeld

21. januar 2011

<3

AnneBJ skriver:

Tihi...

Har aldrig selv hørt om olie, men det skal vist bare få det til at "glide" bedre... har hørt vaseline og alt muligt andet foreslået også, men når man fedter det til, falder det hurtigere ud igen...

Nå ja det kan jeg godt se *fnis* "falder ud igen"

Jamen så nej har jeg intet at byde andet end en isterning på (for at blodårerne skal trække sig sammen) men tvivler på at det er det fedeste sted at gøre det på

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Hvilken salve har du fået?

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Kirle skriver:

Jamen så nej har jeg intet at byde andet end en isterning på (for at blodårerne skal trække sig sammen) men tvivler på at det er det fedeste sted at gøre det på

Det giver "kold i røven" en helt ny betydning

Anmeld

21. januar 2011

AnneBJ

Kirle skriver:

Tænkte nok det gav et billede mere du kunne hygge dig med

Isterning var måske ikke helt dumt, det kan nok give lidt lindring "her og nu"... God fornøjelse med 3. billede...

Anmeld

21. januar 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Hvilken salve har du fået?

Doloproct 1 mg... og samme mærke piller..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.