Ja - og når man kalder sin søn for "Prins" - det er sgu også lidt bøsset at kalde en fyr for "Prins" - tihi... 

(Dette er skrevet med let dukket hoved, da jeg god ved der er mange herinde der elsker det med prinser og prinsesser...
)
He he...jeg ved ikke, om jeg syns det er bøsset, men det er ihf at putte en eller anden eventyr boks ned over det uskyldige barn, at kalde ham/hende for prins eller prinsesse.
Synes jo vi må se i øjnene, at det er OS, der påvirker vores børn til at ville være prinsesser og prinser, fordi det hænger sammen med, hvilke historier, vi serverer for dem, og de ideal-billeder der er i de historier.
Dermed ikke sagt, at piger ikke måske har et naturligt gen for at ville pynte sig. Men hvordan hænger det lige sammen med at være "prinsesse", altså en bestemt kønsspecifik rolle ?
Hvis en pige nu aldrig havde fået læst historier om prinsessen på ærten og tornerose og hva ved jeg, så ville hun slet ikke havde sådan et drømmeforhold til det. Hvis hun nu kun havde fået historier som Ronja Røvedatter, hva så ? Mon så ikke hun ville være pirat eller røver eller bare et frit barn, der kan lege i skoven ?
Anmeld