Ang. fagforening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

aarhusmor

Jeg er medlem og det er jeg glad for. FOr jeg er kronisk syg og fordi jeg er medlem, hjælper fagforeningen mig med sygedagpengekontoret og alle deres regler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Jibbe

Jeg er tjener og medlem af 3F og det er også der mit erhverv hører under. De har kørt en elevsag for mig som vi vandt, dog ser jeg nok aldrig pengene. Men er glade  for dem 

Anmeld

20. januar 2011

A.

krifa her

Anmeld

20. januar 2011

ekzunz

Jeg er medlem at Business Danmark, fordi jeg har arbejdet inden for salg ind til for ca. 2 år siden. Jeg har ikke skiftet da jeg er yderst tilfreds, den er billig og meget kompetent. Og jeg regner da også med at få job inden for deres hovedområde igen - salg og marketing.

Anmeld

20. januar 2011

betski

Jeg har stemt nej, men burde nok ha stemt ja. Jeg er medlem af HK Stat som også har IT under sig. Men egentlig burde jeg være i PROSA - har bare ikke fået skiftet endnu.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Stumpen skriver:

Jeg vil gerne høre hvorfor I er eller ikke er...

Hmm ved ikke om min fagforening gælder mit erhverv da jeg er på ledighedsydelse, men inden da havde de mit erhverv.. post jeg er medlem af 3f, og den bedste fagforening jeg nogensinde har været medlem af

Anmeld

20. januar 2011

Stumpen

Jeg vil lige indskyde at jeg også selv er, men overvejer lidt at skifte til en billigere.. Ved bare ikke helt hvad konsekvenserne er eller om der er nogle?

Anmeld

20. januar 2011

mamalicious

Ja.... Støtter dem der hjem forhandler min overenskomst !!

Ligesom de støtter mig !!

Synes det er usolidarisk ikke at være i den tilhørende.

Hvis vi alle er i forskellige fagforeninger (inden for samme fag ) er der INGEN fagforening til at forhandle overenskomsterne hjem !!

Anmeld

20. januar 2011

Thereseh

Jeg er medlem af DMF - dansk musiker forbund, fordi jeg er konservatorieuddannet :-)

Anmeld

20. januar 2011

Mi

Jeg er medlem af det faglige hus, og de har været meget hjælpsomme. Jeg har kun haft brug for hjælp til småting. Da vi skulle bruge rådgivning fra min mands gamle fagforening, 3F, fik vi den mest elendige rådgivning som endte med at koste os flere tusinde kr. Han skriftede også til det faglige hus, og der har vi fået en super behandling. De har forskellige rådgivere som er specielt inde i de enkelte fag.

Med hensyn til det med at støtte dem som forhandler din løn, så vil flere af de uafhængige fagforeninger gerne ind at forhandle løn, men kan ikke få lov af de store fagforeninger. Jeg er pædagog og syntes at BUPL gør et elendigt stykke arbejde i forhold til at promovere vores fag. Jeg krummer tæer når jeg hører formanden udtale sig.

Hvis du bestemmer dig for at melde dig ind i det faglige hus, så undersøg om nogle du kender ikke også er medlem. Hvis du skriver deres medlemsnr på indmeldelsesblanketten, får de en lille gave. Ellers må du gerne få mit nr

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.