Arbejde under barsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Anne85

Kristina V skriver:

Nu får jeg jo fuld løn under barslen, og the cheff får så refunderet det fra kommunen og barsels fonden, men jeg må godt arbejde under barsel.
Dog skal jeg betale fuld skat (ingen fradrag), og så kan de ikke få noget refunderet. (det var det der tøj noget jeg spurgte på dengang).
Men der var ingen problemer fra kommunen..

Tror også der er helt andre regler når man var i job inden barsel... så kan man jo gøre lidt som man vil med sine uger.

Men når man var eldig inden kan man ikke gemme noget af barselen, starte på halv tid eller lignende.

Men hvor er systemet nogle gange trælst - hvorfor bremse dem der gerne vil arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Ni-ko-li-ne

louiseandersen85 skriver:

hvis du bor i københavns kommune må du GERNE arbejde under din dagpengeperiode, DOG bliver det bare trukket i dine dagpenge, så du faktisk arbejder gratis.

Jeg har selv taget en vagt her for en måned siden, men blev ening med mig selv om a jeg egentlig hellere vil gå hjemme end a arbejde gratis... sådan princip agtigt. Vil alligevel ikke kunne nå op på så mange vagter, a det overstiger dagpengene.

Louise, sosu assistent.

då får vel løn for arbejdet, det er jo derfor de trækker i dagpengene.. så arbejder man ikke gratis jo

Anmeld

20. januar 2011

Anne85

hvis du bor i københavns kommune må du GERNE arbejde under din dagpengeperiode, DOG bliver det bare trukket i dine dagpenge, så du faktisk arbejder gratis.

Jeg har selv taget en vagt her for en måned siden, men blev ening med mig selv om a jeg egentlig hellere vil gå hjemme end a arbejde gratis... sådan princip agtigt. Vil alligevel ikke kunne nå op på så mange vagter, a det overstiger dagpengene.

Louise, sosu assistent.

Det forstår jeg ikke helt?? Altså hvis jeg arbejder 8 timer - men så bliver trukket 8 timer i dagpenge - det sku da gerne gi mere udbetalt?? Hvis du forstår mig  Altså 8 timers barselsdagpenge er jo ikke pengemæssigt det samme som 8 timers løn. Jeg er jo gået betydeligt ned i indkomst efter jeg er gået fra min sygeplejeløn til barselsdagpenge

Men garanteret du har ret

Systemet er bare ikke altid til at gennemskue

Anmeld

20. januar 2011

Anne85

Ni-ko-li-ne skriver:

då får vel løn for arbejdet, det er jo derfor de trækker i dagpengene.. så arbejder man ikke gratis jo

Ja det sku jeg jo også mene - og selvom sygeplejelønnen er skod er den trods alt noget højere end dagpenge

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Anne85 skriver:

Ja det sku jeg jo også mene - og selvom sygeplejelønnen er skod er den trods alt noget højere end dagpenge

Det er ikke timetallet de trækker, men pengene.

Jeg tjente 900 kr, og det trækker de så fra dagpengene næste gang. (så jeg altså får 900 kr mindre)

Så det er på den måde. De trækker det beløb du tjener... om man synes det er a arbejde gratis eller ej, det er jo op til en selv.

Nu ved jeg ikke hva du får i dagpenge, men lad os sige du får 10.000, det vil sige du skal op over et vis antal vagter før du 'tjener' flere penge end du ville få i dagpenge. Så på de måde arebjder du 'gratis' de første 8-12 vagter, og så kan det selvfølgelig godt være du tjener noget derefter. Det kommer jo an på hvor meget du tjener og hvor hurtigt du får 'brugt' dagpengene tallet og derefter kan tjene selv.

Håber du forstår.

Anmeld

20. januar 2011

Anne85

Jeg tjente 900 kr, og det trækker de så fra dagpengene næste gang. (så jeg altså får 900 kr mindre)

Så det er på den måde. De trækker det beløb du tjener... om man synes det er a arbejde gratis eller ej, det er jo op til en selv.

Nu ved jeg ikke hva du får i dagpenge, men lad os sige du får 10.000, det vil sige du skal op over et vis antal vagter før du 'tjener' flere penge end du ville få i dagpenge. Så på de måde arebjder du 'gratis' de første 8-12 vagter, og så kan det selvfølgelig godt være du tjener noget derefter. Det kommer jo an på hvor meget du tjener og hvor hurtigt du får 'brugt' dagpengene tallet og derefter kan tjene selv.

Håber du forstår.

Ej Gud hvor åndssvagt... ja de forstår da at bremse dem der godt vil arbejde. Troede skisme bare ma blev trukket i timer. For ja - det er da at arbejde gratis så. Og godt nok var det ikke for pengenes skyld at jeg havde lyst til at komme ud og ta lidt vagter - meeeeen vil squ ikke arbejde gratis

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Ni-ko-li-ne skriver:

som skrevet nedenunder er det ikke timetallet de trækker men pengene.

Så kan man kalde det a arbejde gratis eller ej, me det synes jeg det er, da man først vil tjene penge på det, hvis man kommer op over et vis antal vagter, som overstiger dagpengene.

Anmeld

20. januar 2011

Nettemor

Håber du forstår.

når man er på supplerende dagpenge så er det time tallet de trækker fra og ikke beløbet.. kan det henne at du bare er så uheldig at timelønnen er den samme?

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Anne85 skriver:

Ej Gud hvor åndssvagt... ja de forstår da at bremse dem der godt vil arbejde. Troede skisme bare ma blev trukket i timer. For ja - det er da at arbejde gratis så. Og godt nok var det ikke for pengenes skyld at jeg havde lyst til at komme ud og ta lidt vagter - meeeeen vil squ ikke arbejde gratis

Jeg kan GODT forstå dig, jeg havde det presis som dig og tog så en vagt hvorefter jeg fandt ud af at jeg bare blev trukket den løn i mine dagpenge.. Arbejder selv på hospital.

Men ja, desværre. Hvis du ikke får et så stort beløb i dagpenge kan det måske godt betale sig... Erfaringen ville jo tælle med på en anden konto hvis det er

Anmeld

20. januar 2011

LR85

nettemor skriver:

når man er på supplerende dagpenge så er det time tallet de trækker fra og ikke beløbet.. kan det henne at du bare er så uheldig at timelønnen er den samme?

Det står sort på hvidt inde på www.kk.dk

Det er beløbet der bliver trukket fra ens dagpenge, ikke timer eller noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.