0+0 eller 0+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

JustMe

Caroline86 skriver:

jamen jeg er enig med dig i at et barn født 35+1 er 35 uger gammelt jeg har ikke sagt andet og det vil du også kunne se hvis du læser hvad jeg har skrevet! Jeg siger at man er i uge 35 når man er i den 35. uge! Hvilket ifølge det danske sprog må være den korrekte fortolkning! ikke at forveksle med at være 35 uger som vil være en uge længere henne da det kræver man er nået til de fulde 35 uger (ligesom man er i sit 18. leveår når man er 17 år selvom man først er 18 år når man passerer sin fødselsdag)

og nu nævnte du selv "min-mave" og derfor nævnte jeg min kilde

Men pyt nu med det... det er jo slet ikke det tråden handler om

Jeg var egentlig enig med Mathilde (dte er også sådan alle fagpersoner har sagt det til mig), men jeg kan godt se din pointe. Nemlig, at når man er 35 fulde uger (og nogle dage måske) henne, er man i sin 36. uge og samtidig i gang med uge 36.

Men det er netop det, termet "36 uge" beskriver...på den anden side, giver det god mening for mig nu, hvorfor så mange siger, at de er i uge 36, selvom de er 35+x....de er jo netop i gang med uge nr. 36 siden mens.

Det tror da pokker, at mange bliver forvirrede; men fagtermer giver heller ikke altid mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Low

Jeg siger 0+0 helt klart. Ellers ville der kun være 6 dage den første uge og så var der ikke noget der hed 5+1 fx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.