0+0 eller 0+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Caroline86

MatildeS skriver:

Man kalder den første dag i uge 4 for  dag 28 eller for  uge 4+0 (4 fulde uger+0 dage). Du er  både i uge 4 og i 5. uge.

Sakset frs min-mave 

Så, der er vist ikke så meget at være uenig i!

28. uge og uge 28 er lsngt fra det samme, præcis som i mit eksempel med antal år. Fordi du er i gang med dit 25. år,m betyder det ikke at du er 25.

stadig ikke enig

men pyt... vi behøver ikke være enige

(jeg har i øvrigt min måde at tælle på fra både praktiserende læge, scanningspersonale og 3 forskellige obstetrikere, så jeg tror jeg stoler på dem fremfor på "min-mave" )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Caroline86

Valle81 skriver:

Det kan jeg godt se - men ville aædrig sige til nogen at jeg er i 5. uge:0)

Jeg ville enten sige - jeg er 4 uger henne eller jeg er i uge 5 ( og ikke sige jeg er i femte uge:0) )

helt enig, søde

Anmeld

20. januar 2011

M.O.A.R.

Jeg tror det er 0+0

Anmeld

20. januar 2011

Valle81

helt enig, søde

He he:0)

Forresten - du skrev en dag et indlæg - er tante kommet på besøg

Anmeld

20. januar 2011

Caroline86

Valle81 skriver:

He he:0)

Forresten - du skrev en dag et indlæg - er tante kommet på besøg

ja, har også opdateret

hun kom HELT som forventet! skønt.... så slipper jeg for at bekymre mig om det selvom jeg stadig har den der følelse. Er kommet frem til at det må være noget stress forårsaget af alt det med troldepigen! Det har dælme været en hård omgang!

Anmeld

20. januar 2011

Valle81

Caroline86 skriver:

ja, har også opdateret

hun kom HELT som forventet! skønt.... så slipper jeg for at bekymre mig om det selvom jeg stadig har den der følelse. Er kommet frem til at det må være noget stress forårsaget af alt det med troldepigen! Det har dælme været en hård omgang!

Det tror jeg sagtens du har ret i - og når så tanken om graviditet har strejfet en - så kan kroppen da også gøre en helt rundforviiret:0)

Glad for du fik den og i selv kan væremed til at vælge hvornår Laura skal storesøster:0)

Knus

Anmeld

20. januar 2011

Lambi

MatildeS skriver:

Det er slet ikke så svært 

Dog har jeg i mine graviditeter holdt mig til at sige den uge jeg nu var i, fx. 17+1 = uge 17 -Ikke 18. uge som nogen ville sige 

Igen så siger jeg jo heller ikke at jeg er i mit 28. år, men at jeg er 27 

nu ved jeg ikke om jeg har misforstået dig, men sig endelig til hvis jeg har Men ifølge min fertilitets læge var jeg  i uge 7, da jeg var 6 +4...siger du at det hedder det ikke, eller er det mig der har misforstået noget?

Anmeld

20. januar 2011

Mullebergen

Caroline86 skriver:

stadig ikke enig

men pyt... vi behøver ikke være enige

(jeg har i øvrigt min måde at tælle på fra både praktiserende læge, scanningspersonale og 3 forskellige obstetrikere, så jeg tror jeg stoler på dem fremfor på "min-mave" )

Jeg synes det er så komisk at der altid skal nævnes et utal af fagpersoner når man vil have ret 

Jeg har arbejdet på en neonatalafdeling og hvis et barn var født 35+1, sagde vi at det var 35 uger gammelt  -Ikke 36, da det var født i uge 35 

Min mave er selvfølgelig ikke evidensbaseret men det var egentlig bare for at fremhæve hvad jeg mente.

Anmeld

20. januar 2011

Mullebergen

Lambi skriver:

nu ved jeg ikke om jeg har misforstået dig, men sig endelig til hvis jeg har Men ifølge min fertilitets læge var jeg  i uge 7, da jeg var 6 +4...siger du at det hedder det ikke, eller er det mig der har misforstået noget?

Ja, du var i 7. uge, ikke uge 7

Anmeld

20. januar 2011

Caroline86

MatildeS skriver:

Jeg synes det er så komisk at der altid skal nævnes et utal af fagpersoner når man vil have ret 

Jeg har arbejdet på en neonatalafdeling og hvis et barn var født 35+1, sagde vi at det var 35 uger gammelt  -Ikke 36, da det var født i uge 35 

Min mave er selvfølgelig ikke evidensbaseret men det var egentlig bare for at fremhæve hvad jeg mente.

jamen jeg er enig med dig i at et barn født 35+1 er 35 uger gammelt jeg har ikke sagt andet og det vil du også kunne se hvis du læser hvad jeg har skrevet! Jeg siger at man er i uge 35 når man er i den 35. uge! Hvilket ifølge det danske sprog må være den korrekte fortolkning! ikke at forveksle med at være 35 uger som vil være en uge længere henne da det kræver man er nået til de fulde 35 uger (ligesom man er i sit 18. leveår når man er 17 år selvom man først er 18 år når man passerer sin fødselsdag)

og nu nævnte du selv "min-mave" og derfor nævnte jeg min kilde

Men pyt nu med det... det er jo slet ikke det tråden handler om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.