Forskellen på karbonader og krebinetter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.114 visninger
17 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

CA

Hvad er forskellen på karbonder og krebinetter?

Og er grønærtesovs ikke bare hvid sovs med gulerødder og ærter?

...Ja, har lovet Martin kartofler, karbonader og grønærtesovs til aftensmad. Jeg er ikke selv tosset med "god gammel dansk (tung) mad", så det er altså ikke det jeg laver mest af Nogen der kan hjælpe? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Maja88

tror det har lidt at gøre med hvor i landet man er fra..

nogen laver sauce af ærter og gulerødder bare. altså i en hvid sauce, hvor andre propper persille i,...

jeg laver personligt uden persille og af gulerødder og ærter på dåse.. der giver den væde også smag.

Anmeld

20. januar 2011

Bom

Som Maja skriver, så har det noget og gøre med hvor man kommer fra i landet, for det er det samme..

Du laver bare en hvid mælke sovs og kommer ærter og gulerødder i, volla så er der aftensmad..

Anmeld

20. januar 2011

Lusi

Ja det er bare hvid opbagt sovs.. Jeg bruger så både mælk og vandet som grøntsagerne er kogt i.. Det giver mere smag..

Anmeld

20. januar 2011

CA

Godt med nogle erfarne husmødre Tusind tak for svar! Kunne simpelthen heller ikkeregne forskellen på de to ting ud, men det er jo klart når den ikke findes

Anmeld

20. januar 2011

Silas&Mille

Der hvor jeg kommer fra er karbonader svinefars formet som bøffer og derefter paneret i æg og rasp, og krebinetter er svinefars formet som bøffer uden panering 

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Carina87 skriver:

Hvad er forskellen på karbonder og krebinetter?

Og er grønærtesovs ikke bare hvid sovs med gulerødder og ærter?

...Ja, har lovet Martin kartofler, karbonader og grønærtesovs til aftensmad. Jeg er ikke selv tosset med "god gammel dansk (tung) mad", så det er altså ikke det jeg laver mest af Nogen der kan hjælpe? 

Karbonader laves af hakket okse- og flæskekød.
De formes og nogle vender dem i mel...me ikke alle.
krebinetter er lavet af svinefars og vendes i æg og rasp.

Til grønærtesovs, køber man en pose fine ærter og koger dem i vand.
Derefter sier man ærterne fra vandet og bruger vandet til at lave en opbagt hvid sovs med mælk.
Ærterne hældes i når sovsen er færdig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Karbonader laves af hakket okse- og flæskekød.
De formes og nogle vender dem i mel...me ikke alle.
krebinetter er lavet af svinefars og vendes i æg og rasp.

Til grønærtesovs, køber man en pose fine ærter og koger dem i vand.
Derefter sier man ærterne fra vandet og bruger vandet til at lave en opbagt hvid sovs med mælk.
Ærterne hældes i når sovsen er færdig.

Kærligst
Sussie

ja men Sussie er altså lidt hvor man er fra... og der er forskel på gamle dage og nu...

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

ja men Sussie er altså lidt hvor man er fra... og der er forskel på gamle dage og nu...

Det ved jeg da godt...jeg gav også bare opskriften, som jeg laver det..ikke andet..og det smager bare SÅÅÅ godt

Ikke et ord om, hvorvidt mit er rigtigt eller forkert

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Det ved jeg da godt...jeg gav også bare opskriften, som jeg laver det..ikke andet..og det smager bare SÅÅÅ godt

Ikke et ord om, hvorvidt mit er rigtigt eller forkert

var skam heller ikke en bebrejdning eller noget.. men  får nogen kan man jo kun lave det af kalv og flæsk og andre kun af flæsk.. så var bare for at sige jeg tror det er meget forskelligt..

ja det smager nemlig super..får helt lyst til det nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.