Uge 27 - baby har hovedet opad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Chewy

Hej piger,

Jeg har været til skanning idag - 26+3. Alt så bare så fint ud, og det var skønt at se lillemanden igen

Gynækologen sagde dog, at han havde hovedet opad, og at jeg fra nu af skulle begynde at lave en øvelse, hvor jeg flere gange op dagen ligger mig ned på alle fire (armene på albuerne) fordi det skulle stimulere den lille til at vende sig. Det er noget med fostervandet og tyngdekraften.

Nu går jeg så og tænker, om det kan betyde, at han ikke vil vende sig med hovedet nedad, når tid er? Altså om det ikke er normalt, at de ikke har vendt sig endnu? Er det ikke først senere i graviditeten, de skal vende sig med hovedet ned ad?

Puha, vil virkelig ikke have KS og det sagde hun var eneste mulighed, hvis ikke han vender sig Hun sagde selvfølgelig også, at der var sandsynlighed for, at han vendte sig selv, og at jeg ikke skulle tage sorgerne på forskud, men kan altså ikke lade være for vil bare så gerne føde selv....

Er det for tidligt, jeg bekymrer mig? Kan han nå at vende sig endnu, tror I? Nogen der har nogle gode historier at fortælle?

Tak for jeres tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Pige2009

Det er alt for tidligt at bekymre sig om det. Min kusine fik vendt baby i uge 38 og min egen datter lå først med hovedet nedad fra uge 31

Jeg synes dog, du skal lave øvelserne - det skader ikke...

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

altså har selv en baby som sidder op.. og jeg er 33+0 i dag.

man får lov til at gå til 36+0 og sidder baby stadig op, vil de prøve at vende babyen...

det kan både lykkes eller mislykkes og vil den ikke vendes skal man have PKS. da man som 1.gangs fødende ikke må føde en siddene baby..

Anmeld

20. januar 2011

Chewy

Baagøe skriver:

Det er alt for tidligt at bekymre sig om det. Min kusine fik vendt baby i uge 38 og min egen datter lå først med hovedet nedad fra uge 31

Jeg synes dog, du skal lave øvelserne - det skader ikke...

Okay, det var bare fordi hun sagde, at der ikke var ret stor succesrate med vending af bebsen normalt, så han skulle helst vende sig af sig selv og inden han blev for stor til at kunne det selv....

Nå, jeg slår kold vand i blodet og laver mine meget sexede øvelser

Anmeld

20. januar 2011

Chewy

Maja88 skriver:

altså har selv en baby som sidder op.. og jeg er 33+0 i dag.

man får lov til at gå til 36+0 og sidder baby stadig op, vil de prøve at vende babyen...

det kan både lykkes eller mislykkes og vil den ikke vendes skal man have PKS. da man som 1.gangs fødende ikke må føde en siddene baby..

Okay, jeg håber han vender sig når mor begynder at kravle på alle 4 Kunne da være dejligt at føde selv

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

Chewy skriver:

Okay, jeg håber han vender sig når mor begynder at kravle på alle 4 Kunne da være dejligt at føde selv

ja det kunne det helt sikkert...

men kann jo være vi har stædige babyer..

men kender altså en del børn som er blevet vendt med succes.

men sagde hun noget om den havde siddet op i lang tid. for det har min nemlig og det har åbenbart også en betydning

Anmeld

20. januar 2011

Chewy

Maja88 skriver:

ja det kunne det helt sikkert...

men kann jo være vi har stædige babyer..

men kender altså en del børn som er blevet vendt med succes.

men sagde hun noget om den havde siddet op i lang tid. for det har min nemlig og det har åbenbart også en betydning

Nej det sagde hun ikke. Jeg synes selv, at jeg har kunnet mærke det lidt anderledes i denne uge, og hun sagde det var derfor jeg kunne det, så mon ikke han først lige har vendt sig.. Tror jeg - så håber han finder på at vende sig om igen

Hvad har det så af betydning alt efter hvor længe de har siddet op? 

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

Chewy skriver:

Nej det sagde hun ikke. Jeg synes selv, at jeg har kunnet mærke det lidt anderledes i denne uge, og hun sagde det var derfor jeg kunne det, så mon ikke han først lige har vendt sig.. Tror jeg - så håber han finder på at vende sig om igen

Hvad har det så af betydning alt efter hvor længe de har siddet op? 

jeg har noget at gøre med de så ligger godt i den position.... og derfor ikke altid er villige til at vende sig,.men tror min har lagt sådan siden 22.... har kun mærker aktivitet for neden.

Anmeld

21. januar 2011

Pige2009

Chewy skriver:

Okay, det var bare fordi hun sagde, at der ikke var ret stor succesrate med vending af bebsen normalt, så han skulle helst vende sig af sig selv og inden han blev for stor til at kunne det selv....

Nå, jeg slår kold vand i blodet og laver mine meget sexede øvelser

Man siger 50-50

Anmeld

22. januar 2011

Rødhætte

Jeg har lige været ved jordemoder som også fortalte mig at min baby ligger med hovede op under mine ribben. Jeg er i uge 29 og hun nævnte intet om at det var et problem hun, så tror ikke du skal være bekymret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.