3 faddere for mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

jeg synes 3 faddere er fint.. mange har da flere...

og det med gudmor det skal hun da slet slet ikke blande sig i.. om i så tog jeres nabo, så var det sådan det var.

Synes også det er mærkeligt nærmest at kræve at være gudmor og når man så ikke for sin vilje så spille fornærmet på den måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Kan sagtens forstå dig, hun skal jo også med til fødslen det er sgu da en kæmpeting at få lov til

Ja det synes jeg jo også at det må være. Og faster er da også en finere titel end gudmor eller ihvertfald ligeså fin.

Anmeld

20. januar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Ja det synes jeg jo også at det må være. Og faster er da også en finere titel end gudmor eller ihvertfald ligeså fin.

Du skal følge dit hjerte, og er det at du nu ikke har lyst til at hun skal med alligevel, så er det sådan det er håber du finder frem til det rigtige for jer

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej

Vi ønsker at have min bror, min mands bror og min mands søster til faddere. Min kusine skal være gudmor.

Min mands søster er sur over hun ikke skal være gudmor og jeg tror derfor hun ikke vil være fadder. Det kunne ellers være så dejligt hvis det var alle vores søskende.

Da jeg spurgte om hun ville være fadder var hendes svar "hvorfor vælger i ikke bare .....(min mans bror) og ...(hans kæreste)?" Jeg svarede fordi jeg gerne vil have jer. Det betydr meget for os.

Hun siger så at 3 faddere er da alt for meget! sýnes jeg nu ikke det er, og det skal hun vel heller ikke bedømme? Min mand blev meget ked af hendes reaktion, og sagde til mig at vi måske bare skal lade være med at få barnet døbt. Men det synes jeg ikke at hun skal have lov at styre.

Hun er den yngste i søskendeflokken og altid blevet forkælet, men derfor synes jeg ikke man kan opføre sig sådan.

Jeg har altid haft et godt forhold til hende. Men efter jeg er blevet gravid har hun ændret sig overfor mig, ved ikke m hun måske kan være jaloux. Det er meget ubehageligt for mig.

Hun skal med til fødslen og kunne være dejluigt at få talt alt det her ud først, men hun lukker helt af og bliver fornærmet når jeg prøver at tale med hende om det.

Er dybt ulykkelig over vores venskab er "væltet" på den måde.

Men det er jo ikke kun mig hun straffer også vores barn. Det er jo ham hun skal være fadder for ikke mig.

Er det for mange faddere og er det ondt af os hun ikke sal være gudmor, Er vi forkert på den?

Du må have alle de faddere du vil, men normal praksis er mellem 3 og 6.
Før i  tiden havde man dem som regel som par...3 par altså 6 faddere. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. januar 2011

Anneiris

Først så skal du ha en

Op med hovedet, I skal nok få det tilbage igen. Lad du bare søsteren surmule som et barn :-)

3 faddere er ikke for meget.. Min storesøster skal være gudmor, og så skal min lillesøster og lillebror og hans lillebror og lillesøster de skal være faddere :-)

Men I skal da bestemt ikke aflyse dåben fordi hun er børnefornærmet!?

Anne & Jasmina

Anmeld

20. januar 2011

LinLin

Mine drenge har to hver - jeg har selv 4

Anmeld

20. januar 2011

Kruse90

jeg syntes ikke det er for mange

Anmeld

20. januar 2011

Gittemor09

som andre skriver...

så skal man minimum have 3 faddere og max. 6....

så hvis hun ikke vil skal i under alle omstændigheder finde en anden der vil..

og så skal du have et  herfra...

det er ikke sjovt at blive "vraget" hvis man kan sige det sådan.. i gør hvad i synes er bedst for jer, og det bliver folk bare nødt til at acceptere...!!

Anmeld

20. januar 2011

Aves..

Anonym skriver:

Hej

Vi ønsker at have min bror, min mands bror og min mands søster til faddere. Min kusine skal være gudmor.

Min mands søster er sur over hun ikke skal være gudmor og jeg tror derfor hun ikke vil være fadder. Det kunne ellers være så dejligt hvis det var alle vores søskende.

Da jeg spurgte om hun ville være fadder var hendes svar "hvorfor vælger i ikke bare .....(min mans bror) og ...(hans kæreste)?" Jeg svarede fordi jeg gerne vil have jer. Det betydr meget for os.

Hun siger så at 3 faddere er da alt for meget! sýnes jeg nu ikke det er, og det skal hun vel heller ikke bedømme? Min mand blev meget ked af hendes reaktion, og sagde til mig at vi måske bare skal lade være med at få barnet døbt. Men det synes jeg ikke at hun skal have lov at styre.

Hun er den yngste i søskendeflokken og altid blevet forkælet, men derfor synes jeg ikke man kan opføre sig sådan.

Jeg har altid haft et godt forhold til hende. Men efter jeg er blevet gravid har hun ændret sig overfor mig, ved ikke m hun måske kan være jaloux. Det er meget ubehageligt for mig.

Hun skal med til fødslen og kunne være dejluigt at få talt alt det her ud først, men hun lukker helt af og bliver fornærmet når jeg prøver at tale med hende om det.

Er dybt ulykkelig over vores venskab er "væltet" på den måde.

Men det er jo ikke kun mig hun straffer også vores barn. Det er jo ham hun skal være fadder for ikke mig.

Er det for mange faddere og er det ondt af os hun ikke sal være gudmor, Er vi forkert på den?

Hvor kommer det egentlig hende ved? Jeg er nok meget overrasket og rystet over mange af de indlæg jeg læser herinde, hvor familie blander sig i noget der SLET IKKE vedkommer dem.

Man må vel på en eller anden måde sætte sig i respekt så disse mennesker begynder at behandle en ordenligt. Jeg har aldrig oplevet noget der bare ligner, det er godt nok langt fra min verden, men synes virkelig du/I skal sige fra nu, så I også undgår en masse andet barnligt indblanden i fremtiden.

Venligst..

Anmeld

20. januar 2011

Kildebakken

Vi har 6 faddere, heraf 2 Gudmødre og jeg er sådan set ligeglad hvad andre siger til det. Jeg tror ikke på at man kan få for mange mennesker, der ønsker at være en positiv del af barnets liv!

Det er vist karakteristisk for personer med angst, at de tror de har behov for at styre slagets gang engang imellem, hop op og fald ned på det - det har de nemlig slet ikke i virkeligheden -! Jeg ville, overfor søsteren, insistere på at den lille ville være glad for hende som fe-gudmor/fadder og være lidt afslappet omkring titlerne. Hvem der passer baby, hvis det værste skulle ske, ville jeg nedfælde i et testamente og kun aftale det med vedkommende!

Dog ville jeg nok frabede mig hendes assistance til fødslen - tror følelserne bliver al for rodede, hvis hun også skal ind og regere, når du er mest sårbar!

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.