Update - vandligt udflåd - nu sivende fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Tanja1234

Jeg er 19+6 i dag og til scanningen målte de hvor meget fostervand der var og det er så meningen at de skal gøre det samme på tirdag for at se om jeg danner mere fostervand.

Det er rart med lidt positive nyheder, men nej vi har ikke talt så meget om hvad prognosen kan være. Men tror at det afhænger meget af hvordan det ser ud til næste scanning.

Bavianis - Er du så sengeliggende nu eller hvordan? Og ja de snakkede nemlig om at hullet kan lukke sig igen og har heller ikke haft noget siveri siden natten til mandag, så håber og krydser alt hvad der kan krydses...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Bavianis

Tanja1234 skriver:

Jeg er 19+6 i dag og til scanningen målte de hvor meget fostervand der var og det er så meningen at de skal gøre det samme på tirdag for at se om jeg danner mere fostervand.

Det er rart med lidt positive nyheder, men nej vi har ikke talt så meget om hvad prognosen kan være. Men tror at det afhænger meget af hvordan det ser ud til næste scanning.

Bavianis - Er du så sengeliggende nu eller hvordan? Og ja de snakkede nemlig om at hullet kan lukke sig igen og har heller ikke haft noget siveri siden natten til mandag, så håber og krydser alt hvad der kan krydses...

Det er godt de scanner Jer en masse, så kan man hele tiden holde øje med "vandstanden".

Nej, jeg er ikke selv sygemeldt nu. Det var sidste graviditet mit vand sivede. Det var dog pga et dumt hæmatom i min graviditet, der blødte og fuckede det hele op. Livmoderen prøvede ihærdigt at skille sig af med det, hvorfor den til sidst lavede stormveer, der til sidst rev hinderne itu. Så det lyder til at være noget helt andet end det I oplever, og du skal endelig ikke sammenligne Jeres forløb med vores - der var jo så meget andet oveni.

Men jeg var også sygemeldt, men det var jeg allerede inden de opdagede det med vandet, pga voldsomme smerter og blødning siden 6+noget...

Du må endelig opdatere løbende, både hvis du har nogel spørgsmål, men også så vi ved hvordan det går dig.

Jeg krydser alt for Jer og den lile bebs

Anmeld

20. januar 2011

Tanja1234

Ja ok så kan jeg godt se at det var noget helt andet.

Jeg har ikke blødt og vandet har været helt klart - hvilket det også virkede til at lægen synes var en fordel.

Jeg må bare holde mig til sofaen og håbe på det bedste til scanningen..

Anmeld

25. januar 2011

Tanja1234

Lige en update på denne "sag".

Vi har i dag været til scanning igen. Der var desværre ikke rigtig nogle gode nyheder til os. Det positive er at den lille pige stadig har det godt og hun er vokset fint siden sidste scanning, men der var desværre ikke kommet mere fostervand. Det betyder at jeg stadig går og "lækker" vandet, men hun danner så bare hele tiden mere.

Vi fik snakket meget om prognoser og hvad vi kan forvente, hvilket desværre ikke er særlig meget. I følge de to læger kan det i princippet gå 3 veje. Nr. 1 - der komer infektion inden hun er levedygtig hvilket vil resultere i en hurtig abort for at redde mig. Nr. 2 - Fødslen går i gang af sig selv fordi vandet er gået hvilket også vil resultere i en abort hvis hun ikke er gammel nok endnu.
Nr. 3 - Vi undgår nr. 1 og nr. 2 længe nok til at hun er klar til at overleve. Lægerne fortalte at de havde haft 2 hvor det var gået sådan og den ene havde født i uge 29 og den anden i uge 33 - altså meget for tidligt.
Så det bedste vi kan håbe på, er altså at undgå fødsel og infektion så længe som overhovedet muligt og så skal vi nok regne med et forløb på neonatalafdelingen alt efter hvor længe vi kan holde hende derinde...

Det eneste vi kan gøre er at fortsætte min penicillin-kur og ellers bare ligge ned hele tiden. Så jeg må ikke komme på arbejde eller noget som helst andet før det er gået den ene eller den anden vej.
Derudover kan det godt være at jeg skal indlægges omkring uge 24 eller 25 hvis vi kan holde den så længe og indtil da skal jeg scannes en gang om ugen.

Jeg er 20 uger og 4 dage henne nu - bare så i kan fornemme tidshorisonten )

Det var lige det korte sammendrag - men alt i alt så prøver vi bare at holde humøret oppe og håbe på det bedste. Der må krydses fingre så meget som muligt )

Tanja

Anmeld

25. januar 2011

NinaE

Puha.... vi håber hun bliver derinde, det lyder som en hård omgang.

Jeg krydser alt hvad der krydses kan!

Anmeld

25. januar 2011

signe.

sender positive tanker, og jeres lille pige sikekt har det helt godt inde i sin lille babyhule

Anmeld

25. januar 2011

signe.

men uf kender det.. jeg fødte i uge 24 og var indlagt 5 mdr på neonetalafdeling. Man kan aldrig blive forberedt på det desværre

Men krydser alt for at i kan holde hende inde lææææænge endnu

Anmeld

25. januar 2011

piadas

Nøj, for en inkompetent læge!

Og så er det bare med at komme ned at ligge og passe godt på den lille guldklump.

Jeg krydser fingre for en positiv update på tirsdag!

Anmeld

27. februar 2011

anja9220

hejsa Tanja1234 ....

hejsa mit navn er rasmus andersenjeg er kærester med anja so er hendes profil. vi går nemlig det samme igennem som dig nu. hun er 20 uger henne  og i forgårs begyndte der at sive ud. vi kom op på sygehuset og de fik undersøgt hende og de sage at der var i den dybe sø skul der min være 2 cm men der var 5 cm men det er også okay. men så i dag begyndte det igen og vi ringet til vagtlægen og sage at til at vi havede været på sygehuset  men svaret fra ham var bare ring til sygethuset i aalborg. det fik vi ikke så meget ud af de vil bare ha at hun skul ligge ned....

vi ringet så  til en vagtlæge for 20 min siden og han var flink han sage at vi skal komme der ind og så vil han sætte en masse igang så håber der vil ske noget snart. vi kan ikke blive ved med at holde til det. for vi har mistet 3 gange før....

men hvis nogen har prøvt dem samme. plzzz kom med nogle gode råd

Anmeld

27. februar 2011

Tanja1234

anja9220 skriver:

hejsa Tanja1234 ....

hejsa mit navn er rasmus andersenjeg er kærester med anja so er hendes profil. vi går nemlig det samme igennem som dig nu. hun er 20 uger henne  og i forgårs begyndte der at sive ud. vi kom op på sygehuset og de fik undersøgt hende og de sage at der var i den dybe sø skul der min være 2 cm men der var 5 cm men det er også okay. men så i dag begyndte det igen og vi ringet til vagtlægen og sage at til at vi havede været på sygehuset  men svaret fra ham var bare ring til sygethuset i aalborg. det fik vi ikke så meget ud af de vil bare ha at hun skul ligge ned....

vi ringet så  til en vagtlæge for 20 min siden og han var flink han sage at vi skal komme der ind og så vil han sætte en masse igang så håber der vil ske noget snart. vi kan ikke blive ved med at holde til det. for vi har mistet 3 gange før....

men hvis nogen har prøvt dem samme. plzzz kom med nogle gode råd

Hej Rasmus og Anja

Det er jeg godt nok ked af at høre.. Men det er godt at i kommer ned på sygehuset og får kontrolleret det hele. Hvilket sygehus er i tilknyttet?

Jeg kan fortælle lidt om vores situation:

Jeg er nu i uge 25+2 og vandet har sivet siden uge 16-17 stykker. Som du også kan læse i tråden så reagerede vores vagtlæge ikke da vi var deroppe men det gjorde de til gengæld til md-scanningen og jeg har været sygemeldt og sengeliggende(sofaliggende) siden. Til at starte med fik jeg en penicillin-kur og så er det ellers bare at ligge ned hele dagen. Jeg må gå på toilettet og i bad - og det er det hele.

Siden scanningen har jeg været til kontrol scanning én gang om ugen og i uge 23+ fik jeg to sprøjter med lungemodner for at forebygge, da hun uanset hvad vil blive født for tidligt. Vi har fået at vide at hvis vi er så heldige at hun bliver derinde så længe, så vil hun blive taget ud ved kejsersnit i uge 34 senest.

Det vigtigste er at undgå infektion - dvs. ingen sex eller noget der ligner

Vi får også målt fostervandet hver uge og det har skiftet mellem største sø på 4 cm og helt ned til 1 cm. Mit vand løber også jævnligt og sådan er det bare. Til gengæld danner hun mere og mere fostervand som tiden går.

I må endelig kontakte mig evt. i en privat besked og så kan vi da udveksle oplysninger så i kan kontakte os med spørgsmål osv.

Knus fra Tanja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.