anja9220 skriver:
hejsa Tanja1234 ....
hejsa mit navn er rasmus andersenjeg er kærester med anja so er hendes profil. vi går nemlig det samme igennem som dig nu. hun er 20 uger henne og i forgårs begyndte der at sive ud. vi kom op på sygehuset og de fik undersøgt hende og de sage at der var i den dybe sø skul der min være 2 cm men der var 5 cm men det er også okay. men så i dag begyndte det igen og vi ringet til vagtlægen og sage at til at vi havede været på sygehuset men svaret fra ham var bare ring til sygethuset i aalborg. det fik vi ikke så meget ud af de vil bare ha at hun skul ligge ned....
vi ringet så til en vagtlæge for 20 min siden og han var flink han sage at vi skal komme der ind og så vil han sætte en masse igang så håber der vil ske noget snart. vi kan ikke blive ved med at holde til det. for vi har mistet 3 gange før....
men hvis nogen har prøvt dem samme. plzzz kom med nogle gode råd
Hej Rasmus og Anja
Det er jeg godt nok ked af at høre.. Men det er godt at i kommer ned på sygehuset og får kontrolleret det hele. Hvilket sygehus er i tilknyttet?
Jeg kan fortælle lidt om vores situation:
Jeg er nu i uge 25+2 og vandet har sivet siden uge 16-17 stykker. Som du også kan læse i tråden så reagerede vores vagtlæge ikke da vi var deroppe men det gjorde de til gengæld til md-scanningen og jeg har været sygemeldt og sengeliggende(sofaliggende) siden. Til at starte med fik jeg en penicillin-kur og så er det ellers bare at ligge ned hele dagen. Jeg må gå på toilettet og i bad - og det er det hele.
Siden scanningen har jeg været til kontrol scanning én gang om ugen og i uge 23+ fik jeg to sprøjter med lungemodner for at forebygge, da hun uanset hvad vil blive født for tidligt. Vi har fået at vide at hvis vi er så heldige at hun bliver derinde så længe, så vil hun blive taget ud ved kejsersnit i uge 34 senest.
Det vigtigste er at undgå infektion - dvs. ingen sex eller noget der ligner 
Vi får også målt fostervandet hver uge og det har skiftet mellem største sø på 4 cm og helt ned til 1 cm. Mit vand løber også jævnligt og sådan er det bare. Til gengæld danner hun mere og mere fostervand som tiden går.
I må endelig kontakte mig evt. i en privat besked og så kan vi da udveksle oplysninger så i kan kontakte os med spørgsmål osv.
Knus fra Tanja
Anmeld