Jeg oprettede en tråd vedr. vandligt udflåd mellem jul og nytår. Der var flere af jer der havde prøvet det samme med meget forskellige resultater. Vi endte til vagtlægen for en sikkerheds skyld. Han grinede sådan set bare af mig, sagde at jeg bare havde tisset og at han i hvert fald aldrig havde hørt om sivende forstervand så tidligt. Derudover sagde han at uanset hvad, så ville man ikke kunne gøre noget ved det...
Vi troede selvfølgelig på ham. Jeg vidste godt selv at det ikke var tis, men tænkte at det så nok bare var tyndt udflåd (Sorry...)
Natten til i mandags vågner jeg ved at det samme sker, men vi bliver enige om at vi nok bare er pylrede og at vi da lige kan spørge dem til MD scanningen som var igår.
Til scanningen ser de det så med det samme. Jeg bliver scannet af tre forskellige - den sidste en overlæge som siger at jeg skal sygemeldes.
De mener at det ER forstervand der er løbet ud af mig de to gange og det kan man altså godt gøre noget ved. Risikoen er enten at jeg mister mere forstervand ved fysisk aktivitet eller at der går infektion i det hele fordi der jo stadig kan være "åbent" op til barnet. Begge dele vil kunne sætte fødslen i gang - og det er baby selvfølgelig ikke klar til endnu. Derfor har jeg fået penicillin og er blevet beordret sengeliggende indtil videre. Lægen sagde at alternativet var at indlægge mig, men der er færrest bakterier hjemme end på hospitalet, så derfor vil de gerne have at man bliver hjemme hvis det er muligt.
Næste skridt er en ny scanning på tirsdag hvor de bl.a. skal se om vi har fået dannet mere forstervand og hvad der sker derefter aner jeg ikke.
Man tænker selvfølgelig både i øst og vest når det her sker og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvis der nu var gået infektion i det tidligere og jeg havde mistet barnet pga. en fuldstændig latterlig vagtlæge. Jeg er super skuffet over det, men glad for at der nu bliver gjort hvad der er muligt for at vores lille pige skal klare sig.
Tak fordi i gad at læse med og er der nogen af jer der ved noget som helst om hvordan det her kan udvikle sig - både godt og skidt...
Anmeld