håber i kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

har to spørgsmål 

ved ikke om det er nogle dumme spørgsmål

1. når man er ved at gå i fødsel begynder ens mave så at falde ned af ? 

2. har hørt når man er første gangs fødene så går man næsten altid over tid, er det rigtigt? 

og så et lille side spørgsmål  min læge sagde til mig, at når man var ved at gå i fødsel bygger man ''rede'' begynder at pakke taske og nusser rundt der hjemme med alt muligt, for det bedste i baby tingene og min kæreste hørte også hvad lægen sagde og han har lagt mærke til at jeg er begyndt at flytte om i børne værelset og er begyndt at pakke en taske til når jeg skal på sygehuset  kender i noget til det ? 

1. Min mave faldt ned ca. 1 måned inden fødsel

2. Jeg fødte først 42+1 første gang

Jeg har hørt rigtig mange få redebyggerinstinktet vækket, men har dog ikke selv oplevet det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Anneiris

Anonym skriver:

har to spørgsmål 

2. har hørt når man er første gangs fødene så går man næsten altid over tid, er det rigtigt? 

og så et lille side spørgsmål  min læge sagde til mig, at når man var ved at gå i fødsel bygger man ''rede'' begynder at pakke taske og nusser rundt der hjemme med alt muligt, for det bedste i baby tingene og min kæreste hørte også hvad lægen sagde og han har lagt mærke til at jeg er begyndt at flytte om i børne værelset og er begyndt at pakke en taske til når jeg skal på sygehuset  kender i noget til det ? 

Nr 1. Jo

Nr 2. Nej, ikke nødvendigvis
Jeg fødte min datter to dage før

Anmeld

20. januar 2011

Pia.

Altså til dit første spørgsmål - inden fødslen lægger barnet sig godt og dybt ned i bæknet - dette kan godt kaldes at maven falder ned af fordi det ligner at hele maven ligger langt nede i forhold til under selve graviditeten hvor maven sidder højt og rundt.

Til spørgsmål nummer 2 - så er der ingen sikkerhed for hvornår man føder sine børn .... Med mit første barn, der fik jeg veer på terminsdagen og fødte dagen efter. Mit andet barn der fødte jeg dagen før termin og med nummer 3 fødte jeg 4 dage over tid ... baby kommer ud når både du og barn er klar og det skal din krop nok fortælle dig... Desuden er terminsdatoen altid med et interval på plus/minus 14 dage så inden for den ramme er det til tiden

Og til dit 3 spørgsmål så er det sådan med alle pattedyr at man bygger rede inden fødslen - og med os mennesker er det ment som at vi ordner og gør klar til den lille kommer - tasken pakker man jo for det meste lige meget hvad, hvis man skal blive på sygehuset, og de andre ting kommer jo gerne af sig selv... Det er også meget normalt man rydder lidt op i sine "egne personlige ting" - altså en lidt mental oprydning ....

Held og lykke med det hele og husk der findes ingen dumme spørgmål...

Knus Pia.

Anmeld

20. januar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Altså til dit første spørgsmål - inden fødslen lægger barnet sig godt og dybt ned i bæknet - dette kan godt kaldes at maven falder ned af fordi det ligner at hele maven ligger langt nede i forhold til under selve graviditeten hvor maven sidder højt og rundt.

Til spørgsmål nummer 2 - så er der ingen sikkerhed for hvornår man føder sine børn .... Med mit første barn, der fik jeg veer på terminsdagen og fødte dagen efter. Mit andet barn der fødte jeg dagen før termin og med nummer 3 fødte jeg 4 dage over tid ... baby kommer ud når både du og barn er klar og det skal din krop nok fortælle dig... Desuden er terminsdatoen altid med et interval på plus/minus 14 dage så inden for den ramme er det til tiden

Og til dit 3 spørgsmål så er det sådan med alle pattedyr at man bygger rede inden fødslen - og med os mennesker er det ment som at vi ordner og gør klar til den lille kommer - tasken pakker man jo for det meste lige meget hvad, hvis man skal blive på sygehuset, og de andre ting kommer jo gerne af sig selv... Det er også meget normalt man rydder lidt op i sine "egne personlige ting" - altså en lidt mental oprydning ....

Held og lykke med det hele og husk der findes ingen dumme spørgmål...

Knus Pia.

Hej Pia.. Tusind tak for dit svar 

tror jeg har fået opklaret det jeg var nysgerrig efter  syntes bare man har så mange spørgsmål men gerne vil have svar på, og alligevel ikke, for ved jo godt halvdelen af tingene men vil også gerne være sikker jo  

Anmeld

20. januar 2011

Pia.

Anonym skriver:

Hej Pia.. Tusind tak for dit svar 

tror jeg har fået opklaret det jeg var nysgerrig efter  syntes bare man har så mange spørgsmål men gerne vil have svar på, og alligevel ikke, for ved jo godt halvdelen af tingene men vil også gerne være sikker jo  

Spørg endelig en anden gang - det er det vi er her for

Knus Pia.

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

har to spørgsmål 

Dumme spørgsmål findes ikke...ved du

Jeg går ud fra at du med nr 1 spørgsmål, mener om maven synker nedad, når man nærmer sig fødsel eller når fødslen går igang??
Til det kan jeg svare, at ja...maven vil altid synke og hænge lidt hen mod fødslen.
Og ja...når fødslen går igang så vil maven jo flade nedad efterhånden som barnet passerer ud og ned gennem fødselskanalen.

Nr. 2.
Nej det er langt fra altid.
Masser af førstegangsfødende føder før termin...så det kan man ikke regne med.

Vedr. redebyggeri, så er det meget forskelligt, men mange kvinder har den....især i de sidste dage op til fødsel.
Man farer rundt og flytter på ting, gør rent og arrangerer.
Jeg har altid selv fået rengøringsflip i døgnene op til fødsel, hvilket er temmeligt dumt, med bækkenløsning.
Med den første, begyndte jeg at ville gøre hovedrent ude på skunkrummet oppe på loftet
Da min far hørte det, grinede han bredt og spurgte om jeg havde veer, for det måtte da være lige op over.
Næste eftermiddag fik jeg veer
Og havde med garanti Sorø's reneste skunk...hehe!

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.